Wat is jouw favoriete zonnnebrandcrème?

Discussie in 'De lounge' gestart door maansneeuw, 21 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Wat is jouw favoriete zonnebrandcrème / -olie?

  1. P20

    5 stem(men)
    6,4%
  2. Nivea

    14 stem(men)
    17,9%
  3. Garnier

    18 stem(men)
    23,1%
  4. Biodermal

    2 stem(men)
    2,6%
  5. Lovea

    13 stem(men)
    16,7%
  6. Vision

    9 stem(men)
    11,5%
  7. Earth-Line

    0 stem(men)
    0,0%
  8. Naif

    4 stem(men)
    5,1%
  9. Huismerk (welke?)

    10 stem(men)
    12,8%
  10. Anders...

    17 stem(men)
    21,8%
Meerdere stemmen zijn toegestaan.
  1. Glass

    Glass Fanatiek lid

    29 mei 2017
    2.024
    959
    113
    Vrouw
    Lovea voor de kinderen, vind m ook erg duur maar ja. Voor mijzelf daarom een goedkopere. Mijn nichtje heeft huidkanker door het verbranden als kind (zeer waarschijnlijk) dus vind het heel belangrijk. Ik smeer veel en vaak.
     
  2. Louloute

    Louloute Niet meer actief

    Voor m'n gezicht holy land (favo, al jaaaaren) of anders bioderma.
    Voor m'n lichaam meestal garnier ambre solaire.
    Voor m'n zoontje la roche posay.
    Ben wel benieuwd naar lovea waar iedereen zo lovend over is! :D
     
  3. Friesje203

    Friesje203 Fanatiek lid

    31 dec 2014
    1.142
    844
    113
    Sundance van de DM drogist (Duitsland).
    De spray is doorzichtig, ben nog geen vlekken tegen gekomen op mijn kleding.
    Factor 50 smeerspul voor mijn gezicht momenteel, deze geeft eerst wel een witte waas maar trekt weer weg.
    Nog niet verbrand, wel al een bruiner kleurtje!
     
  4. siriel

    siriel VIP lid

    15 nov 2010
    5.076
    2.909
    113
    Vrouw
    Misschien een tip, maar als je iemand kent die naar Frankrijk op vakantie gaat, in alle grote supermarkten hebben ze Lovea. Misschien iemand die wil meenemen? Grote flessen voor om en nabij 10 euro. De aftersun (blauwe fles) is goedkoper en ruikt echt hemels:thumup: Ik sla zelf altijd in, wil ook best wat voor je meenemen en opsturen als we in augustus terugkomen.
     
    maansneeuw vindt dit leuk.
  5. siriel

    siriel VIP lid

    15 nov 2010
    5.076
    2.909
    113
    Vrouw
    Lovea olie is idd ook erg lekker, maar al minder "veilig"qua ingrediënten dan de melk. Maar de geur...hmmmm! Aan het einde vd vakantie gebruik ik de droge olie voor mezelf ook nog een weekje meestal. Maar moet wel opletten dat ik dan niet verbrand..
     
  6. mexicang

    mexicang Fanatiek lid

    1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Ik gebruik spf van Jetske Ultee: Uncover skincare spf 30, voor het gezicht.
    En daarnaast de spf 30 van Suncover Skincare, voor het lichaam.
    Gewoon beiden lekker smeren, voor mij geen spray!
    Beiden geweldig! Geen irriterende ingrediënten, wel werkzame stoffen,geen toegevoegd parfum. Wat ik sowieso niet snap dat dit in spf wordt gedaan, het lijkt mij algemeen bekend dat parfum en zon vlekken kan geven…
     
  7. Jessi79

    Jessi79 Fanatiek lid

    4 jan 2012
    4.550
    2.406
    113
    Naïf en Lovea, omdat deze geen chemische zooi bevatten. Lovea smeert fijn en Naïf is minder vet aan mijn handen en ruikt lekker.
     
  8. fee90

    fee90 Fanatiek lid

    21 mei 2015
    1.679
    39
    48
    Heb ook de lichaams versie van de uncover skincare. Ik smeerde mijn zoontje steeds in met HEMA maar wat een drama en geplak. Dit smeert veel fijner uit en ik denk niet dat je beter kan krijgen voor die prijs omdat er geen winstoogmerk op de lichaams versie zit. Ik gebruik deze overigens ook gewoon voor.mijn gezicht.
     
    mexicang vindt dit leuk.
  9. Boommm

    Boommm Niet meer actief

  10. 2littlemonkeys

    2littlemonkeys Fanatiek lid

    27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Piz Buin en Australian Gold :)
     
  11. Mop81

    Mop81 Fanatiek lid

    9 nov 2013
    4.051
    2.430
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Hema!

    Had laatst niks bij me en ergens ambre solair kids gekocht, gatver wat plakt dat spul.
     
  12. Youtan

    Youtan VIP lid

    9 jun 2015
    6.391
    4.246
    113
    Vrouw
    La Roche Possay factor 30, mijn dochter reageert slecht op veel zonnebrandcremes en deze is top, nadeel is dat het alleen bij de apotheek te koop is ook in het buitenland en is duurder. Zo'n €20 per fles.
    Ik gebruik het ook en ben nooit meer verbrand sinds ik dit smeer.
     
  13. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Maar heel veel smeren met schadelijke stoffen zal ook niet goed zijn. Dus ik smeer niet teveel maar zorg er dan ook voor dat ze niet te lang in de volle zon zijn, zeker in de zomer. En in Frankrijk gaan we weer inslaan :) (afgelopen jaar te weinig gedaan, stom)
     
  14. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Die olie was eigenlijk ook niet helemaal de bedoeling, had mijn man op pad gestuurd en hij kwam terug met die olie. Maar ik vind hem wel heel fijn! En vlekt ook niet. Hij ruikt ook erg lekker maar heb ook een geurtje van de Yves Rocher (Monoi) wat ongeveer net zo ruikt.
    Die factor 30 flessen hier in Nederland vind ik trouwens ook erg lekker ruiken. En de kinderen vinden dat ook, wel zo prettig. Gebruik nu de crème voor hun lichaam en het restje olie wat ik nog heb voor hun gezicht.
     
  15. bababoe

    bababoe Fanatiek lid

    11 mrt 2011
    1.639
    592
    113
    Hawaiian Tropic. Helaas nog niet tegengekomen in NL, maar in Portugal was dit de enige creme die voorkwam dat ik levend verbrandde.

    In Nl meestal biodermal of NIvea. Toevallig vorig jaar van de Lidl gekocht, maar die vind ik echt niet lekker. Ik kwam alleen laatst een onderzoek ergens tegen dat sommige cremes helemaal de factor niet halen die ze beweren te hebben, en dat anderen juist een veel hogere bescherming hebben. Ik ga eens zoeken of ik dat nog kan vinden..

    edit: gevonden! https://www.consumentenbond.nl/nieuws/2017/flinke-afraders-in-test-zonnebrandmiddelen
     
  16. Manque

    Manque Niet meer actief

    De goedkoopste die ik tegenkom op het moment dat de vorige op is. Is de laatste twee keer nivea in zo'n blauwe fles met gele dop geweest.
     
  17. silvana81

    silvana81 Fanatiek lid

    12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    Nivea voor de kids f50 en f30. Voor man en mezelf f20
    Australië gold voor mezelf en man f15
    Garnier olie spray f15 voor mezelf.

    Ik gebruik waar ik op dat moment zin in heb, op vakantie altijd wel eerst f20 na paar dagen f15.
     
  18. PenK

    PenK VIP lid

    20 jan 2006
    6.263
    509
    113
    Lidl.....
    Maar ben nu erg benieuwd naar Lovea!!
    Mijn zoon heeft een erg gevoelige huid. Reageert alleen goed op la Roche Possay en die van de Lidl.

    Gaan deze zomer naar Frankrijk dus ga zeker Lovea proberen!
     
    maansneeuw vindt dit leuk.
  19. Luthien31

    Luthien31 Actief lid

    9 apr 2017
    195
    46
    28
    Vrouw
    Ik heb nu de spf 50 van Mylene, en die strijkt heel fijn uit, geen witte strepen =)
     
  20. chrystel73

    chrystel73 VIP lid

    9 jan 2009
    6.187
    2.392
    113
    Nivea.

    Jongste kan niet zo goed tegen veel soorten zonnebrand en op Nivea baby niet. ( Zit ook geen parfum in)
    Vorig jaar met gewone Nivea gesmeerd en dat gaat nu ook goed.
     

Deel Deze Pagina