Hou goed je OV chipkaart in de gaten

Discussie in 'De lounge' gestart door xbabyxdx, 24 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

3 weken geleden checkte ik in, in de bus.
    Maar kwam er achter dat dit niet de juiste bus was.
    Checkte uit en stapte uit de bus.
    Was nog geen meter gereden want hij stond stil bij de halte.

Was er 30 euro afgeschreven!!
    Ik gelijk naar een service punt..... "Tja dat moet je online regelen." word er dan gezegd.

Ik dus online geregeld....

Tot op heden nog niets gehoord!

Geen excuses..... geen " is in behandeling "
    Gewoon niets!!

Nog een mail erachter aan gestuurd en nog hoor je niks!

Ik zet nu dus echt alleen maar de reiskosten op mijn kaart en meer niet.

Pfffff

Iemand die ook deze ervaring gehad heeft.
    En wat heb jij hiermee gedaan?
    Vind 30 euro best veel geld!

2. Nienkiej

Nienkiej Fanatiek lid

5 jun 2011
    1.180
    0
    36
    Verkoopmedewerkster
    Gouda
    Ik ben er geen fan van,die chipkaarten, ik koop gewoon een trein kaartje en bus kaartje.

Maar dat is wel flink balen zeg!! Dat slaat nergens op.. hoop dat je er snel wat van te horen krijgt.

3. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Dat is vreemd zeg, enorm balen! Zoiets heb ik gelukkig nog nooit meegemaakt.

4. Trisha1981

Trisha1981 Bekend lid

27 feb 2009
    841
    1
    0
    Eindhoven
    30 Euro???? Huh. ....

5. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

wat vreemd zeg, dat dat zomaar kan. Niet toevallig ergens anders een keer vergeten uit te checken?

Heeft mijn vriend nl gehad en die melde dat online en binnen een paar dagen kwam er bericht dat we via zo'n automaat dat geld weer terug konden zetten.

6. xbabyxdx

@ romy1979 Nee ik had net een paar minuten ervoor namelijk 20 euro opgezet.
    wat in totaal iets van 30 euro zou worden....

Dus vergeten uitchecken is um niet.
    Daarbij vergeet ik bijna nooit om uit te checken.... ga ze geen gratis geld geven hahahaha :D

7. xbabyxdx

binnen een paar dagen? ik ben al weken verder.... Dat bedrijf is niet zo snel! :(

8. dina88

dina88 Fanatiek lid

7 nov 2008
    2.360
    235
    63
    Vrouw
    Arnhem
    denk dat je 2 prijzen hebt gezien 1 is wat er nog op je chip staat en de andere is wat er af is gegaan, heb je een persoonlijke chip of een anonieme, met een persoonlijke kun je op internet zien wat er is af gegaan

9. soppie

soppie Bekend lid

31 mrt 2011
    836
    32
    28
    NULL
    NULL
    Las vorige week, dat ze 30 miljoen euro per jaar naar binnen slepen. Dit bedrag is alleen maar van de mensen die vergeten uit te checken en het niet terug vragen.

10. xbabyxdx

Ik reis iedere dag met de OV chip.
    Dus weet wel hoe dat werkt hoor... ;)

Ja ik zag een prijs met wat er af is gegaan : 30,06 en overgebleven bedrag -0,07... dat klopt niet als je in en uitstapt zonder 1 meter te rijden.
    Ik ben naar een service balie gegaan en daar zagen ze het ook!

11. xbabyxdx

Dat bedoel ik! En wat dacht je van de mensen waar ze zomaar teveel saldo vanaf halen die het niet door hebben.
    En ik had het door. want ik zag hoeveel erop stond! Had net opgeladen.
    Dan kun je niet van in en uitchecken een saldo hebben van -0.07.
    Gelukkig wel een uitdraai gekregen van dat service punt. Dus heb wel bewijs.

Ging het nou om 10 euro.... maar het is 30 euro! vind dat toch teveel.

12. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    ik heb dat vorige week gehad, maar was maar 4 euro kwijt ipv 30 zoals TS

@TS, heb je het misschien zo geregeld dat ze geld van je rekening afhalen om je kaart automatisch op te waarderen? (zodat je dat niet steeds zelf hoeft te doen?)

13. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

nou 10 euro vind ik ook al teveel.
    Stel dat ze dat bij 50000 mensen doen..nou dan tel maar uit.

wat dat betreft vind ik het een rotkaart. Ik heb zo'n anonieme, want ga weinig met het ov. Maar als ik in de bus/trein zit dan heb ik die kaart altijd in mn handen want anders vergeet ik ook uit te checken.

14. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Wat raar zeg! Het eerste wat in me opkwam was een 'automatische boete', dat je incheckte en bijna meteen daarna weer uitcheckte, en dat ze dat misschien lezen als proberen gratis te reizen.. Maar kan me bijna niet voorstellen dat dat kan..

Ik hou het ook bij papieren kaartjes. Kost vaak wat meer, maar ik hou niet zo van pasjes e.d.

15. Ruby1987

Ruby1987 Fanatiek lid

24 mei 2012
    1.114
    0
    0
    student: bedrijfs administratie
    Almere
    Bij mij in Almere kan je niet gelijk in/uit checken. Ik had een keer dat het hard regende en soms vergeet ik wel eens in te checken. Wou toen uitchecken maar er stond dus dat ik ingecked was. Ik wou toen gelijk uit checken maar dat kon dus niet. Ik kon 2 dingen doen: 1 erui gaan en weten dat ze dus kosten in mindering zouden brengen of 2 toch een halte extra meerijden. Ben toen maar een halte extra meegereden. Ik ben heel oplettend met wat er af gaat en opkoment. Ik vind het ook vervelend dat de treinpoortjes gewoon open zijn en klaag er vaak over bij de conducteur. Misschien doen ze het wel om extra geld uit boetes te krijgen?

16. xbabyxdx

Neuhhhh gelukkig niet! Stel dat dat mis gaat... zit je mooi in de problemen! Nee dat durf ik niet aan hihi

Misschien stond het apparaat wel verkeerd ingesteld. Maar vind het gewoon ronduit asociaal dat ze niets laten weten.

17. xbabyxdx

Ik noem dit geld stelen van de reizigers! :x

Deel Deze Pagina