Wat is jouw grote haar-failure? (kapper of DIY)

Discussion in 'De lounge' started by biancs, Jul 28, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tommo

Tommo Fanatiek lid

Jul 3, 2013
    1,741
    1
    36
    NULL
    NULL
    Kaboutermeis, de meeste Nl'ers denken bij frou frou aan het volgende..

Ik stond de eerste keer ook vreemd te kijken toen een Belgische het over haar Frou frou had (om nog maar niet te beginnen over alle andere hilarische taalbloopers die ik als in Belgie woonachtige Nederlandse gemaakt heb

Attached Files:

2. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

Apr 16, 2013
    4,184
    1
    0
    Een pony is bij ons overigens gewoon een klein paard :D.

Of bij heel sommige kappers een scheef schuinlopende frou (half opgeknipt).

3. Tommo

Tommo Fanatiek lid

Jul 3, 2013
    1,741
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ja een pony is bij ons ook een klein paard, maar dus ook een haarstijl haha

4. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

Feb 1, 2011
    4,355
    72
    48
    Ah ok.
    Ik vind het overigens wel een heel leuk woord: froufrou :p

5. Lieverd2012

Lieverd2012 Niet meer actief

Ik heb een keer geel/oranje haar gehad na het blonderen. Ik wou het heel licht blonderen, maar dat pakte echt niet goed uit.
    Het was op zondag ochtend en mijn vriend was niet thuis, dus heb ik een petje op gezet en ben ik met de trein naar Amsterdam gereden (ruim een uur onderweg), waar de winkels open waren. Daar heb ik wat kleurspoelingen gehaald, die gelukkig wel geholpen hebben. Wat een tocht, dat vergeet ik zo snel niet meer!

Op zich durf ik veel met mijn haar en doe ik veel zelf, maar blonderen doe ik niet meer zelf.

"Helaas" geen foto van. :D

6. Blemma

Blemma Fanatiek lid

Mar 11, 2013
    2,472
    16
    38
    Female
    Verpleegkundige in de wijk
    Toen ik een jaar of 10 was wilde mijn broer (12) graag een kleurtje in zijn haar en ik moest het doen.

(Broer en ik waren overigens witblond)

Afijn ik dus zijn haar verven, de kleur was zwart rood die mn broer had uitgezocht.
    Er was nog veel verf over dus broer bedacht dat hij mijn haar ook wel kon verven.
    Resultaat: bij mn broer stond het al niet, maar bij mij was het nog veeeel erger. Aangezien er niet genoeg verf in het pakje zat voor al mijn haar, had ik er nog allemaal blonde plukken tussen.
    Om maar niet te spreken van de verf die in de haartjes op ons voorhoofd zat.

Onze moeder kon wel janken maarja het is verf dus weinig aan tedoen. Ze besloot met nog een pakje mijn hele haar te verven zodat het iig een egale kleur was.
    En auw wat heeft ze lopen boenen op ons voorhoofd.

Tja en na een tijdje kwam de uitgroei.... Door mijn witte haar leek ik bovenop kaal.
    Dus mn moeder met mij naar kapper om het te ontkleuren en te blonderen.(bij broer kon het er gewoon uitgeknipt worden)

Resultaat oranje touwhaar. Heb toen ook een verbod gekregen om ooit ook maar mijn haar te verven

7. brit89

brit89 Bekend lid

Dec 23, 2013
    572
    0
    0
    Zuid-Holland
    Waar te beginnen haha.. :D

Vroeger inderdaad ook zelf een pony geknipt, precies voordat ik met mijn ouders op pad moest, wist ik veel dat je een pony beter droog kon knippen ipv nat omdat je haar altijd korter word als het opdroogt, resultaat pony van 1,5 cm! ;)

Van donker donker bruin naar blond willen gaan, de punten waren echt peentjes oranje en m'n uitgroei gaf licht, moest ook nog met die coupe naar de winkels toe om een spoeling te kopen!

En vorig jaar zomer, omdat vriendlief blond zo mooi vond, weer een poging van donker donker bruin naar blond.. Door vele pigment in mijn haar gaat de warmte er niet uit waardoor k het denk ik wel 8 keer geverfd heb, resulterend in een spoeling choco bruin en haar wat afbrak en mega erg in de klit zat dat ik een aantal maanden geleden mijn hele mooie lange haar af heb moeten laten knippen naar een kort koppie, wat overigens erg leuk staat, maar mis m'n lange haar zo erg!

Edit: En kunnen jullie je dan nog voorstellen dat ik ex-kapster ben?! :D

8. blijzwanger

blijzwanger Fanatiek lid

Jan 19, 2014
    1,832
    35
    48
    Utrecht
    ik ben super besluiteloos en ga regelmatig van bruin naar blond naar rood/paars etc. en daar zitten regelmatig fails tussen :p

vorig jaar heb ik mijn haar laten ontkleuren om van donkerbruin naar lichtbruin te kunnen gaan en toen liep ik een paar maanden rond met oranje achtig haar waar geen een verf op wou pakken.. ;) meh

laatst nog een fail bij de kapper.. ik wou graag highlights in de onderste lagen van mijn haar maar het was zo slecht gedaan dat het er verdikkeme uitzag of ik het zelf had gedaan :x nu is het door een andere kapper gefixt en ben ik wel heel blij gelukkig! :D

9. Mienemuisje

Mienemuisje Fanatiek lid

Feb 17, 2013
    1,161
    0
    0
    Froufrou :D

Ik heb trouwens een mega bos met krullen die ik een jaar lang heb gestyled (hoe schrijf je dat?). Resultaat? Ik had geen krullen meer :( Of naja bovenaan krul en derest stijl. Heb het kort geknipt en nooit meer een stijltang aangeraakt!

10. potjesoep

potjesoep Bekend lid

Apr 13, 2014
    713
    0
    0
    vele kappers weten niet met mijn haar type om te gaan , dun glad haar , resultaat als ik niet naar een goede kapper ga ,, steekt er her en der een pluk haar uit en vierkante afgeknip boven de oren

cosmo heeft het tot twee maal aan toe verpruts koste me 6 maanden om uit te laten groeien ,, ga nu naar robs peetoom ,, alla kappers zijn mega goed kom altijd met ene goed kopie naar buiten ;) in plaats van een bloempot koppie dan maar 20 piek meer betalen ihihi

en kinkyyyyyyyyyy kapperssssssssssssssssssss sorry kom er nooit meer luisteren voor geen meter en doen hun eigen ding , kwam een keer met een vreselijk scheef kapsel naar buiten ben toen gelijk door gelopen naar een andere kapper , en die keek ook nogal verbaast , die zij nog heb je de kapper boos gemaakt of zo hahahaha

xx

11. potjesoep

potjesoep Bekend lid

Apr 13, 2014
    713
    0
    0
    ooo ja en had ooit ene keer een permanent laten zetten hahahahahahah ik leek wel een poedel maar door mijn gladde haar was het er uit binnen 1 dag , kreeg gelukkig vergoeding hahaha

12. Polkadotjes

Polkadotjes Fanatiek lid

Aug 27, 2012
    1,071
    0
    36
    Ik wilde opeens witblond haar (ik had het donkerbruin) 2 dagen bij de kapper gezeten... Super geel en dood haar. En dan ook nog super slecht geknipt.
    het leek net alsof ik de eierschaal van Calimero op mijn hoofd had.

Achteraf denk ik wel eens waarom heeft de kapster niks gezegd dat het niet geheel mogelijk is en een ander advies heeft gegeven.

13. Riette89

Riette89 Fanatiek lid

Apr 28, 2014
    1,097
    682
    113
    Female
    Duitsland
    Heb zelf een hele tijd terug mijn haar geknipt de voorkant was goed maar de achterkant. ;) Er zaten allemaal happen in die niet meer te redden waren. Heb ik dus een aantal maanden voor schut rondgelopen :)

14. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

Ik verf meestal zelf mijn haar, want verf van de kapper is te pijnlijk brand in mijn hoofdhuid.
    De vorige keer dat ik het wilde kleuren wilde ik het wat lichter hebben, en volgens de eigenaresse van de drogist had ik voor mijn lengte 2 pakjes nodig. Dus ik thuis mijn haren gewassen en in de verf, omdat ik hardnekkige grijze haren er tussen heb moest het wat langer zitten, spoel ik mijn haren uit en was ze. Toen mijn haren droog waren was het gewoon donker chocolade!
    Nu weer gekleurd met dezelfde kleur en 1 pakje gebruikt is het gewoonweg aubergine kleurig, nou ja ik zie het alleen als ik in de spiegel kijk en als anderen het niet mooi vinden kijken ze de andere kant maar op.

15. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

May 4, 2012
    3,184
    16
    38
    Een rechte pony laten knippen, dat had ik gezien bij een meisje bij wie het super leuk stond dus wilde ik het ook..
    Mij stond het lelijk:) dus een dag later ben ik mijn pony maar vast gaan zetten met speldjes bovenop mijn hoofd.

Ook een keer zelf blonde plukjes in mijn haar gezet.. op de gebruiksaanwijzing leek het zo makkelijk!
    Maar doordat ik zo vreselijk ongeduldig ben had ik het veel te snel gedaan allemaal en totaal niet netjes.
    Daardoor werden de blonde plukjes veel te breed en heel slordig overal door mijn donkere haar heen;)
    Echt geen gezicht! Heb denk ik wel 50 keer mijn haar gewassen gelijk nadat ik het zag en kon wel janken...
    Tijdje later heb ik er overheen laten verven.

Oja ook een keer permanent laten zetten door mijn tante.
    Ik zei nog 'ik wil geen kleine krulletjes, maar iets grover'.
    Dat zou helemaal goed komen volgens mijn tante...
    Het resultaat: ik leek net een poedel!
    Duurde mega lang voordat mijn haar weer normaal was. (denk wel 2/3 jaar)

16. angel229

angel229 Niet meer actief

In mijn puberjaren van aubergine naar blond. Dat stond me echt niet! Verder een aantal jaar geleden mijn donkere haar ontkleurd en naar koper geverfd! De dag er na met muts op bij de Etos een donkere kleur gaan kopen. Dat laatste had de kapper geverfd. Gelukkig was het toen winter!

Share This Page