Wat is jouw guilty pleasure-naam?

Discussie in 'Babynamen' gestart door Novastar, 11 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Ik vind Hedwig juist erg mooi! Ik kende vroeger een leuke meid die zo heette en ik heb er dus een goede associatie mee.

2. Sophiaatje

Sophiaatje Niet meer actief

River als me vriend het voor het zeggen had dan had de jongste River geheten later kwam hij met een andere naam en dat is het geworden was het er volkomen mee eens :p
    Stiekem vind ik River toch wel een mooie naam ook al is de betekenis Rivier maar het kan altijd erger toch ? ;)

3. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Er zijn ook kinderen die Storm, Lente, Meadow of Fleur heten. Ik zou niet weten waarom dat wel kan en River niet.

4. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Dan alsnog mag ik het een stomme opmerking vinden ;)

5. DUIFJE

DUIFJE Actief lid

30 okt 2012
    354
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik vind Hedwig en de andere namen die ik schreef ook juist heel mooi, maar zou ze nooit gekozen hebben. Passen niet bij ons.

6. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

21 apr 2013
    3.539
    1.551
    113
    Ik vind Amalia mooi, maar zal ik nooit geven vanwege de kroonprinses. En Jayden voor een jongen, maar vind ik te buitenlands.
    Joëlle vind ik ook een mooie naam, maar de manier waarop e het schrijft vind ik niet zo leuk. En Sterre, maar ik denk dat dat geen tijdloze naam is.

7. mumija

mumija Niet meer actief

Ik had 1 van mijn dochters graag Maria willen noemen. Ik vind dat de mooiste vrouwelijke naam ever.
    Helaas was daar mijn man het niet mee eens.

8. Pukske

Pukske Actief lid

6 aug 2014
    142
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mckenzie en Hedwig vind ik beide juist stiekem erg mooi... vandaar mijn reactie :)

9. MamaPrinsesje

MamaPrinsesje Actief lid

5 nov 2014
    245
    0
    0
    NULL
    NULL
    Voor een jongen: Robbie en Rohan. Maar m'n man vind ze allebei helemaal niks..
    Voor een meisje: Vond Jane altijd heel mooi, maar wist dat m'n man het absoluut niks zou vinden, dus heb een tussenweg gevonden en m'n kat zo genoemd :-D en bind Emily heel heel heel erg mooi!! Maar hij lijkt teveel op de naam van m'n dochter.. Kan ik ze allebei niet aandoen...

10. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    Ik heb voor ik uberhaupt mijn man heb leren kennen heel lang met de naam Jascha voor een jongen gelopen. Ik had een oud collega die zou heet en ik vind het echt een lieve naam (was ook een lieve collega)
    Toen ik mijn man leerde kennen en er kinderen ter sprake kwamen had ik hem ook over die naam verteld, maar het werd een no-go.
    Zijn ex heet namelijk Mascha en dus leek dat er wel heel erg veel op.

11. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Ik heb er wel een aantal, die hier op het forum voor de meeste vallen onder de 'wat doe je je kind aan' namen.

1 meisjes en 2 jongens namen

Meisje:
    Soleysha (spreek je uit als solliesha)

Jongen:
    Jurvice (djurrveis)
    Aureliano

12. Marieke502

Marieke502 Fanatiek lid

29 sep 2014
    1.493
    0
    0
    Gastouder
    Brabant
    Hmm mijn fantasie baby heet Nicholas Evan. Maar omdat we al een Nick in de family hebben valt die af. En Evan; dat zou op zn Hollands zo suf uitgesproken worden haha. Of ehm... Skye <3 jah, dat zou ook mooi zijn. Amber, Ezra voor een meisje. Alex, ook voor een meisje. Storm voor jongen of meisje, vind ik echt heel mooi. Maar ook dat gaat em niet worden. En Quinn, ja voor zowel jongen als meisje. Maar nu heeft mn goede vriendin een Quinn als jongen en Mila als meisje erbij, dus valt Quinn helaas af :(

Oliver en Finn vinden we allebei heel mooi. Maar die horen hier misschien niet, want dat zijn namen die met de achternaam best zouden passen... :) wel mooi!

Er komen hier echt super leuke namen voorbij, *zucht* eerst maar eens zwanger worden ;)

13. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Haha kattennamen klopt wel. Ik word standaard kat genoemd lekker makelijk. Er is zelfs een collega die altijd miauwt als die me ziet.

OT: Lennox voor een meisje vind ik geweldig, komt door een programma waarin een vrouw Lennox heet. Maar hier word de naam voornamelijk een jongens gegeven.

14. Sakura123

Sakura123 Actief lid

16 dec 2014
    353
    0
    16
    Verpleegkundige
    Rotterdam
    Superleuk topic dit :)
    Ik heb al jaaaaren een namenlijstje wat ik zo nu en dan update. Mijn meest guilty pleasure namen zijn:

Voor een meisje:
    Juniper
    Kairi
    Dawn
    Aryll

Voor een jongen:
    Avery
    Jem
    Auryn

Maar het zal het waarschijnlijk niet gaan worden :D Mijn vriend is half Turks en ik ben gewoon Nederlands, maar hij heeft wel een Nederlandse achternaam dus het kan ook niet allemaal té exotisch.

15. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Vroeger, pak 'm beet 20 jaar geleden:), wist ik zeker dat mijn toekomstige dochter Savannah Chinica zou heten. Geen idee meer hoe ik daar aan gekomen ben, maar heb ze altijd onthouden. Intussen heb ik een dochter, maar zo heet ze toch maar niet :) Toch blijf ik Savannah een mooie naam vinden.

16. ohmydarling

ohmydarling Actief lid

15 jan 2015
    175
    6
    18
    NULL
    NULL
    Thomasina en Clementine voor een meisje :D

17. Babystew

Babystew Niet meer actief

De Ierse namen Aoife ("Ieva") en Saoirse ("Seersha"). Zou het heel graag willen maar dat vind ik gewoon niet handig hier in NL en met onze Nederlandse achternaam ook niet zo leuk.. Helaas *zwijmel*

18. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Tyler, voor een jongen.
    Is hier serieus een optie geweest bij onze tweede zoon, maar ik zag het al gebeuren dat de opa's en oma's er Tijler van maakte. ;)

19. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Haha! Clementine in combinatie met jouw nickname! Is dat geen liedje? &#128516;

Deel Deze Pagina