Ik vind Kris voor een meisje zo ontzettend leuk! Victoria Elizabeth vond ik ook zo mooi, maar dat kan niet echt als je man Engels is Ik heb altijd geroepen dat mijn zoon Sebastiën of Sebastian zal gaan heten, maar helaas is man het daar niet mee eens
Meisje: Pippa, Raven, Amélie, Sorcha. De meeste wel zolang ze uitgesproken worden zoals ik in mijn hoofd heb Jongen: Hugo, Ivar
Jongensnamen; David, Olivier of Oliver met roepnaam Ollie, Teun en Willem. Maar mijn man vindt Willem ook leuk, dus misschien komt die er wel De rest valt af, past niet bij onze achternaam of niet echt onze stijl... Oh en Engelse namen als Nathan, Jonathan, John, Jack, Jonah, David op z'n engels, George.. Iets minder guilty (opties die we open houden); Silas en Elias. Meisjesnamen; hmmm, lastiger! Ik vind Engelse namen vaak mooi, maar niet in 't Nederlands. En dan echt van Kathy tot Margaret of Elisabeth, Maddy, Georgia, Emily... Maar nee, past niet bij ons en in het NLs vind ik ze echt minder mooi. Oooh en Kattinka!
Fardau Dat is een oude Friese naam. Mijn man vindt het vreselijk en ik hoor ook veel mensen die het echt niet mooi vinden. Maar ik dus stiekem wel. Oh en ik weet er nog wel meer... Shiobhan (Iers, zou ik echt nooit kiezen, maar vind het wel prachtig). Zelfde geldt voor Raven. En de het Frans uitgesproken Lorraine, dat echt niet bij onze Hollandse achternaam past. En voor een jongen de classy Engelse namen, zoals James. Past ook voor geen meter bij ons.
Dat sprookjes boek noemt men de bijbel. Zegt de niet praktiserende katholiek Zou zelfde zijn als je je kind isis zou noemen Ect. Heeft dubbele betekenis.
Jamie betekent trouwens ook verrader en dat is best een normale naam.... Als puber dacht ik dat ik later een dochter zou krijgen en die zou ik dan Pandora noemen. En ik was soort van verliefd op Boudewijn Buch dus Boudewijn bij een jongen.... Verder alle leuke namen uit LotR of GoT zijn guilty pleasures
Lees weleens dat mensen zeggen op t forum "je noemt je kind toch geen rivier" mja zou d'r sowieso wel sch**t aan hebben hoor.. Maar ook qua uitspraak krijg t niet lekker me strot uit misschien oefenen aan de uitspraak en ooit de naam geven als we nog een derde meid krijgen lol
Ik moet bij de naam River toch nog altijd denken aan River Phoenix. Die hele knappe acteur/muzikant die ergens in de jaren 90 overleed aan een overdosis (per ongeluk geloof ik) op de stoep van een club van Johnny Depp. Ben ik dan echt al zo oud? 😝
Nee hoor. Die associatie heb ik ook. Maar tevens denk ik aan een (vrouwelijk) karakter uit Dr.Who, namelijk River Song. Dus voor zowel een jongen als meisje vind ik het kunnen. Ik heb nog een andere guilty pleasure,die ik nog niet Had genoemd, namelijk Kahlan (naam komt voor in de boekenserie 'the sword of truth' van Terry Goodkind) Je spreekt het uit als 'kelen', dus daarom heet onze dochter niet zo. De naam is te makkelijk voor pesters. We hebben uiteindelijk wel voor een naam gekozen die er op lijkt maar net iets anders is, ook in uitspraak.
Mooie naam. Wij hebben uiteindelijk voor Kaylin gekozen. Deze naam is afgeleid van de naam van mijn vriends' oma dus vonden we wel een mooi gebaar en lijkt op mijn/onze guilty pleasure
vind Ole heel leuk voor een jongen! Olivia voor een meisje. Ole zou nog ooit een optie kunnen zijn, maar oliva word het niet..
Ik weet niet of deze onder guilty pleasures valt maar wij zijn altijd gek geweest op de naam Céline. Daarnaast zijn we ook nog eens enorm fan van Céline Dion, dus de twijfel om ons kindje Céline te noemen was er in t begin wel eventjes. Toch besloten dit niet te doen. Kind hoeft niet gelinked te worden aan een artiest die wij toevallig goed vinden...we vinden dat toch net een beetje fout ofzo maar toch....Celine blijft een mooie naam
Heb mijn naam voorbij zien komen.... zo erg is die niet hoor! Ben zelf uit de tulpen getrokken blondje en iedereen vind mijn naam leuk. Topanga voor een meisje ( denk aan panga filet) Vanessa vond ik als kind zijnde geweldig!! Mijn 3 meiden hebben trouwens ook namen waarvan sommige mensen denken OMG!
Haha die twee namen heb ik ook Verder Vicky en poppy op z'n Engels.. En m'n ultieme guilty pleasure naam is Ira! T moge duidelijk zijn waarom die naam nooit gebruikt gaat kunnen worden maar ik ben stiekem echt verliefd op die naam haha
Charlie voor een meisje!! vind ik echt fantastisch leuk. Maar vrijwel niemand is het daarin met me eens...