Wat is jouw guilty pleasure-naam?

Discussie in 'Babynamen' gestart door Novastar, 11 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Romymama

Romymama Fanatiek lid

2 dec 2014
    1.409
    28
    48
    Ik ook!! Alleen manlief helaas niet..

2. Daisykesie

Daisykesie Fanatiek lid

Ik zag ze al voorbij komen in dit topic:
    Natuurnamen: Storm, Summer, Rain, Sun, Wolf.

Deze vind ik ook geweldig!! Maar idd zou ik ze niet gauw doen (denk ik :p ). River past ook in dit rijtje, maar die naam zou ik nou juist wel weer doen haha

3. Charlie11

Charlie11 Actief lid

10 aug 2012
    350
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik vind Boaz een leuke naam, maar de omgeving niet. Ook Guus vind ik leuk, maar dat kan m'n man en en zijn familie niet uitspreken hahaha

4. LA85

LA85 Fanatiek lid

25 apr 2013
    2.018
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ik vind de klank van Lumen zo mooi.. Maar dat gaat 'm dus never nooit niet worden :D

5. Soezetje

Soezetje Actief lid

27 okt 2014
    101
    0
    0
    Wat een leuk topic! Ik vind Arwen een heel leuke naam, maar mijn man is niet zo van de boek/filmnamen. Auryn vind ik ook prachtig, maar ja, geldt weer hetzelfde voor....

Wolf is ook een leuke naam, ware het niet dat een vriendin en ik een keer een heel fout verhaal bedacht hadden over een Germaanse tweeling genaamd Torsten und Wolf.... Dus die namen zijn echt wel van de baan.... hahahaha....

6. MamavanHayden

MamavanHayden Fanatiek lid

11 dec 2014
    2.259
    1.994
    113
    Vrouw
    Weer even omhoog zetten hoor! Zoon leuk topic!

7. Oudje37

Oudje37 Bekend lid

28 mrt 2015
    954
    0
    16
    Superleuk topic! Ik heb er zelf geen, maar is grappig om die van jullie te lezen ;)

8. potato

potato Actief lid

11 feb 2015
    278
    1
    16
    NULL
    Amsterdam
    Voor een jongen Huck en voor een meisje Agnes, Ik zou ze niet kiezen maar ik ben er wel gek op! en Carmen of Dolores! en ik heb geen idee waarom, maar opeen of adere manier vind ik Jos en Leo voor jongens leuk terwijl die zijn zo saai!

9. heeremeisje

heeremeisje Actief lid

29 nov 2013
    331
    0
    16
    Amsterdam
    Wat een geniaal topic! Ik heb ook van die namen.

Voor een meisje Alex (Engelse uitspraak), Dakota, Imogen, Siobhan. Zo mooi, maar een beetje te Engels of onuitspreekbaar.
    Ben verder wel fan van korte, stoere namen voor een meisje. Of voor een beetje "jongensachtige" namen. Zo staat Renee wel op mijn lijstje, maar ben bang dat mn vriend dat niks vindt.

Voor een jongen vind ik Joran (of eigenlijk Joram nog leuker), maar vanwege Joran van der Sloot is het een naam waar ik nooit echt voor gekozen heb. Of Prosper, maar dat kan echt niet. 😅

10. pientje1

pientje1 Niet meer actief

Prosper hihi

11. heeremeisje

heeremeisje Actief lid

29 nov 2013
    331
    0
    16
    Amsterdam
    Definitie & Betekenis Prosper ;)

Ik vind de betekenis "geluk" en "gelukkig makend" ook zo mooi, maar eerlijk gezegd weet ik niet eens hoe het uitgesproken hoort te worden. Hihi
    Ik denk eerlijk gezegd Pros-pèhr, beetje op zn Frans ofzo. Maar ik zou het zelf gewoon uitspreken zoals Jasper, alleen met Pros ipv Jas. 😅

12. Toesmoes

Toesmoes Lid

16 apr 2015
    16
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Dames! leuk topic ik heb veel namen die ik mooi vind maar het niet gaan worden haha

We zijn in verwachting van ons eerste kindje en weten sinds maandag dat er een meisje in mijn buik groeit!
    De jongensnaam hadden we al, meisje nog niet hihi

Mijn vriend en ik vinden de klank van de naam Toulouze heel mooi, bijzonder en tof! Alleen het doet zo denken aan de stad he ;)
    Wat vinden jullie?

Wat vinden jullie van Lexie? (Of Lexi)

13. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Prosper komt uit het Latijn en ik gok dat je gewoon inderdaad Prosper zegt zoals Jasper, zoals jij het zelf zou doen. Niet (persé) Frans in ieder geval.

Ik ken wel een boek waarvan de hoofdpersoon zo heet, maar heb nog nooit echt een Prosper ontmoet. Ik heb deze naam zelf ook overwogen, maar het is toch te raar ofzo. Te on-Nederlands.

14. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Er was volgens mij bij Boer zoekt vrouw ooit een Prosper. Vind het wel een bijzondere naam.

15. Angeliique

Angeliique Actief lid

3 apr 2013
    124
    0
    0
    Studeert Media en Entertainment Management
    ZH
    Die van mij zijn Clover, Celeste en Melody voor een meisje

16. GingerAle

GingerAle Fanatiek lid

21 apr 2014
    1.394
    1
    0
    Ik vind Toulouse niet gek, maar dan dus wel écht zoals de stad zodat het niet gespeld hoeft te worden. Lexi(e) ook leuk!

17. itakepictures

itakepictures Niet meer actief

Ik vind Abel echt een superleuke jongensnaam. Maar omdat onze achternaam daar zeer op lijkt (denk aan de richting jan Jansen ;) ) gaat dat 'm echt niet worden.

18. itakepictures

itakepictures Niet meer actief

Nee in BZV zat een Pros. Gewoon een nuchtere Hollandse boer ;)

19. TheDoctor

TheDoctor Niet meer actief

Voor een meisje Primrose en Ronja, voor een jongen Desmond en James of Jack.

Ik vind Prosper heel mooi en geen guilty pleasure.
    Het doet me wel denken aan de Vulcan groet uit Star Trek, maar dat zou voor mij geen deal-breaker zijn. ;)

Bijgevoegde bestanden:

20. Lavalamp

Lavalamp Bekend lid

9 feb 2013
    999
    1
    0
    Hillebrand
    Hadewijn
    Lykele

Sibrecht

Vind ik eigenlijk heel mooie namen, maar ik zou ze niet kiezen omdat ze te 'moeilijk' zijn (om nog maar te zwijgen van de mening van m'n man, denk ik).

Deel Deze Pagina