Het is lastig uit te leggen Aan de ene kant vind ik het een prachtige naam, en aan de andere kant verschrikkelijk tuttig/kak.
Aah vandaar, dat vind ik juist wel leuk en ik zou mijn kind best zo noemen. Ik vind het geen over de top naam.
Ik heb heel lang de naam Arwen gehad voor een meisje. Zodra ik wist dat ik zwanger was, viel de naam af. Alsof het plots niet meer bij ons hoorde. Geschreven vind ik hem nog steeds mooi, gesproken niet. (Arwin, Arwun) Plus je zou telkens aangekeken worden als Lord of the Rings fangirl...
Ik vind Jesse of Joey leuk voor een jongetje. Het nadeel met Joey is dat mijn zus haar zoontje zo heeft genoemd en ik dat - ook al heb ik geen contact met haar - dat toch niet zo'n geslaagd idee vind. Jesse komt in onze nabije omgeving al voor; wel een leuke naam, maar niet meer origineel. Niet dat onze naam voor ons kereltje 'superorigineel' is, maar niemand in onze familie/kennissenkring heet zo, dus op die manier is hij wel origineel. Voor een meisje vind ik Phileine & Jolene (Engelse uitspraak) wel leuk. Maar de naam van onze 'toekomstige' dochter heb ik al uitgekozen (en daar ben ik tot over mijn oren verliefd op, op die naam) - dus die ga ik voor geen goud wijzigen.
Ik vind pixie, lilou, emmie, superschattig. Maar vind het voor een volwassen vrouw minder. Ook al zal een naam waarschijnlijk wel meegroeien met iemand.
Israa'il vind ik een mooie naam, dat is een Arabische naam en equivalent voor de profeet ya'qub/Jacob (dus een profeet binnen de Islam) maar vanwege de huidige politieke situatie zou ik die naam nooit hebben gegeven.
Ik vind Engelse namen als mace en joanne leuk maar ik het Nederlands vind ik het juist niet leuk. Verder vind ik het wel wat hebben als jongens de zelfde naam hebben als hun vader en opa , Gewoon Jack, Stef enz Maar mijn man z'n naam dat wil ik m'n zoon niet aan doen . Ook vind ik sommige namen echt heel erg mooi voor een donker kindje en niet mooi bij een blank kindje ... Zoals Steve Fernando enz
Aviva.... heb die naam vroeger bedacht toen ik 16 was ofzo. Vind hem nog steeds wel leuk maar niet geschikt als naam voor mijn kinderen
Hihi grappig topic! Toen ik 15 was en helemaal into tv serie Dawson's Creek was had ik wel eens bedacht om mijn kinderen (wie weet een tweeling!) later Dawson & Joey te noemen. En dan was Joey een meisjesnaam. (Afkorting Josephine) Niet omdat ik het mooie namen vond, maar om ze naar hun te vernoemen. (Tsjah zo "fan" was ik) Nu krijgen we een jongen&meisje tweeling maar dat wordt het dus zeker niet hihi Zou nooit voor Engelse namen kiezen en Joey is zowel voor een jongen als meisje totaal niet mijn smaak!
Valt wel mee hoor, ik ken er een paar en die noemen we gewoon Ole. Aurora vind ik prachtig maar niet voor een waarschijnlijk hoogblond meisje.
voor een jongen louay of Ravi voor een meisje elif vindt ze prachtig maar mijn man helaas niet ( zijn wel een multi culti gezin )
Vivienne, phileine, juliette, fabienne enzo.... Niets mis met de e namen allemaal mooi, maar voor in het 'echte' leven ben ik toch een meer; Vera, Nine, Daan, Tijn-mens
Vind oer-Hollandse namen altijd wel mooi; Pieter, Jan, Henk , Doede. Vind Doede echt mooie naam, VL zijn reactie :' What the f'uck?' VL kan het dan als Amerikaan ook niet juist uitspreken, zeer vermakelijk als hij het met zijn New yorkse accent het uitspreekt.. Veel discussies over de naam gehad, uiteindelijk compromis gesloten. Kwam VL opeens met de naam Quinn.
Phoenix! We hebben er voor gestaan voor ons meisje maar toch maar niet net iets te maar al had ik in Amerika gewoond!
Victoria.. Odile.. (Dit zou de naam worden voor een meisje maar mijn man kan er niet aan wennen, daarbij is het te lief als dit een meisje wordt want ik wordt compleet in elkaar geslagen al heel de zwangerschap. Het voelde niet goed dus hebben we totaal wat anders bedacht 2 weken geleden). Zoë.. Zo leuk! Alleen ik ben echt niet van top 10 namen. Verder vind ik Turkse meisjesnamen vaak te gek! Maar niet geschikt voor mijn blonde kindertjes.. Voor jongens heb ik niet zoveel opties ben blij dat we daar direct uit waren.
Bij Aurora denk ik juist aan Doornroosje.. Das toch haar eigenlijke naam.. Dus ik zie juist een hoogblond prinsesje voor me haha! Maar zou het zelf niet kiezen.