Wat is jouw guilty pleasure-naam?

Discussie in 'Babynamen' gestart door Novastar, 11 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ShineBright

ShineBright Fanatiek lid

29 jan 2014
    2.251
    670
    113
    Jullie hebben echt mijn smaak qua namen.
    Als mijn zoon jaren geleden een meisje was geweest had hij waarschijnlijk Chelsey gaan heten. En als ik nu mocht kiezen voor een naam zou het juist Skylar worden.

2. vpower

vpower Actief lid

22 dec 2013
    293
    0
    0
    Noord Brabant
    Hier is het dj vond ik toen ik klein was een geweldige naam en levi ( op zn Engels het broekmerk )

3. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Arwen
    Sophie (ik roep altijd dat ik liever geen top 10 naam neem)

Voor jongensnamen heb ik niet echt guilty pleasures. Alhoewel ik veel gaelic namen erg mooi vind, voor zowel jongens als meisjes, maar die zijn vaak niet zo praktisch ivm de spelling en uitspraak. Die vallen er dus ook onder

4. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Voor een jongen zou het Tristan zijn (maar door tristan vd V is m dat nooit geworden.
    Maar ook Bart, Teun en Hugo vind ik geweldig maar icm de achternaam.totaal niets voor ons...

Voor een meisje Aurelia of Aimee
    maar ik wilde een naam die altijd goed uitgesproken word...

5. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Oh en Phileine vind ik ook zo ontzettend mooi!!

6. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Wat een stomme opmerking.

Ik heb zelf ook een top 5 naam gekregen en ik voel me prima hoor ;)

7. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Skylar, Lennox en Alex........voor een meisje!!!!

8. cat2

cat2 Niet meer actief

De mooiste jongensnamen die ik al jaren mooi vind kan ik niet gebruiken. 1 naam is mijn ex, andere naam mijn huidige vriend. Ik vond de namen eerder mooi dan dat ik verkering kreeg. Hoe krijg ik het voor elkaar :D

9. Robynn

Robynn Fanatiek lid

18 mrt 2014
    1.139
    0
    36
    Scarlett vind ik erg mooi.. maar ligt zo vervelend in de mond..(vind ik) en rijmt weer zo lekker op een scheldnaam haha..
    en Lois met dubbele puntjes op de i
    Of bv James voor een jongen, maar klinkt meteen zoals een oude vent haha..

10. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Hihi, mijn guilty pleasures zijn dan wel die echte Amerikaanse namen. Georgia, Cathy, Abby, Megan. Voor een jongen ook, Ethan, Zack, Jonathan, etc.

Maar, we wonen in Nederland, en ik kan erg slecht tegen vernederlandste uitspraak van Engelse namen, dus dan liever maar iets wat niet Engels uitgesproken hoeft te worden. Bij ons dus ook echte Nederlandse uitspraak, die wel in het buitenland door iedereen uit te spreken is. ;) Anders heet je Abby en krijg je van die leraren op de middelbare school die je de eerste dag vragend aankijken: 'ab-bie?' :$:$ Nee dank je :D

11. Daenerys

Daenerys Fanatiek lid

21 jun 2013
    1.399
    15
    38
    Mijn guilty pleasure namen zijn voor een meisje J.aelynn (vind ik prachtig maar manlief vind het niks), Meadow en Daenerys (mijn nickname en uitgesproken van Game of Thrones).
    Voor een jongen Elijah en Denver-Jax maar vind manlief niks dus gaat hem echt niet worden.
    Hou zoiezo van Engelse/Amerikaanse namen en mijn man van OER Hollandse namen dus dat word een hele strijd :D

12. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Haha, die twee kunnen ook zo in mijn rijtje! Onze achternaam eindigt op -it, dus Ruth zou echt heel vreselijk staan ook. Meadow, Grace, Dawn, etc, geweldig!! Maar nee, toch hier in Nederland niet...

13. Celest

Celest Bekend lid

17 sep 2009
    575
    0
    0
    Moederen
    Thuis
    Super leuk topic dit!

Iets wat er bij manlief ABSOLUUT niet doorkwam maar stiekem vind ik het echt zo geweldig: Sasha voor een jongen. Ben er he-le-maal weg van. :D

Verder vind ik ook een aantal namen mooi die je [helaas] veel als hondennaam hoort. Zo vind ik Luna echt schitterend voor een meisje. Maar ken zo 2 mensen met een hond Luna dus nee dat gaat niet werken.

De naam Blaise vind ik gewelig maar misschien eerder voor een mix kindje dan een Nederlands blond koppie.

14. MamavanHayden

MamavanHayden Fanatiek lid

11 dec 2014
    2.259
    1.994
    113
    Vrouw
    Willow vind ik trouwens ook prachtig! En voor een jongen Jax😍😍

15. Angelicdreamz

Angelicdreamz Actief lid

18 feb 2013
    384
    0
    16
    Zweden
    #135 Angelicdreamz, 19 feb 2015
    Laatst bewerkt: 19 feb 2015
    Meisjesnamen: Aurora, Skyler en sky/skye, Lola, allemaal erg mooi, maar zal ze nooit aan een kind geven. Ik weet eigenlijk niet echt waarom, ik denk dat de meeste mensen het ordinaire namen vinden.

Jongensnaam: Xavier/Xavi

In de serie stargate heet 1 van de spaceships ''Aurora'', daar had ik de naam van, maar hij komt wel vaker voor. Ook heeft 1 van mijn Gerbils zo geheten :)

16. TigerAngel7

TigerAngel7 Fanatiek lid

2 jan 2015
    1.898
    1.277
    113
    Vrouw
    Zelf hou ik wel van aparte namen
    Vichenzo en Zachary vindt ik hele mooie namen voor een jongen, maar mijn vriend moet er niks van weten van de naam Zachary niet en Vichenzo heet het zoontje van een kennis
    Voor een meisje vind ik Alexis, Cataleya of Shimayra mooi maar mijn vriend vindt het net niet.. hij vind de naam Stacey weer mooi maar dat vindt ik weer niks het is echt een dilemma haha

17. Vanille28

Vanille28 Lid

4 jan 2015
    81
    0
    0
    Is jullie achternaam 'Ban'? :D:p

18. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

lol :D

19. GingerAle

GingerAle Fanatiek lid

21 apr 2014
    1.394
    1
    0
    O heerlijk dit! Net het hele topic gelezen en er is zo veel herkenning!

Voor een meisje:
    Jessica <3 maar wordt te veel geassocieerd met aso uit de jaren 80
    Olympia, en dat ze dan Pia wordt genoemd, maar vind ik erg hoogdravend
    Alouette, zoals het liedje (al is dat niet zo'n lief liedje!), maar te lang en apart
    Billie, om duidelijke redenen geen goed idee

Voor een jongen:
    Jean-Luc, maar te Frans en Picard
    George, maar dan wel op z'n Engels want ik vind Sjors niks
    Rory, echt heel gaaf, alleen niet voor ons

20. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Rover en Wolf voor een jongen, Vlinder en Bloem voor een meisje. Zo leuk maar toch niet voor het echte leven

Deel Deze Pagina