Ik vind Lieve zo'n leuke/mooie naam. Maar zal 'm nooit geven aan mijn kind. Ik zie het al voor me: Lieve Lieve,... Of Lieve, ik ben heeel boos op jou! Nee, dat wordt 'm niet. En ik vind voor meisjes namen van maanden leuk. April (op z'n engels) Mei, June, en July. Maar dat zal ook nooit wat worden.. Te 'raar' voor ons doen..
De namen hieronder ... Dat zijn niet de echte namen van mijn kind, ze hebben eigenlijk echt Hollandse namen haha Nog 1 vind ik Penelope... Vind ik ook zo mooi
Vind stiekem Jezebel een mooie naam. Maar ja de betekenis he... Katinka, minouschka, anouschka, Nikita...maar vind t een beetje kattennamenZou m'n kind nooit zo noemen. Of namen als Summer, Savannah of Rain. Heerlijke vrolijke onbezorgde, zelfstandige namen, maar iets te "vrij" voor ons
Dat is grappig, bij mijn jongste op de psz idd ook, blond meisje met oerhollandse ouders die Yasmine heet. Dus het kan zeker
Een arabische naam:Maysam (uitspraak: Meeysem). Vind dat zo een mooie naam, het heeft alleen (zover ik weet) geen betekenis en daarom voor de naam die mijn dochter nu draagt gegaan.
*grinnik* nummer drie hier. Alleen ik en vriend vinden deze naam zo mooi dat hij in de namenlijst staat voor als we een meisje mogen krijgen (helaas nog niet zwanger).
Uiteraard kan het. Maar manlief vind het meer een naam voor een Turks kindje oid. En een tijdje terug had ik hier een topic geopend over die naam en toen zeiden juist heel veel dat ze het alleen bij een getint kindje vinden passen. Blijft toch wel mooi, vind ik. Maar t zal m niet worden vrees ik.
De letterlijke betekenis is "afgekeurd". Jezebel wordt in de bijbel gezien als een slechte/gevallen vrouw (ik geloof de h.oer van Babylon, maar dat weet ik niet zeker). In het Engels noemen ze een makkelijke vrouw een Jezebel en in het Nederlands is het woord lellebel ervan afgeleid. Nee, dan zou ik mijn kind ook niet zo noemen.
James, Alexander, Jonathan, Valerie, Elizabeth, Jack, allemaal namen die het nooit zouden worden, maar die ik stiekem enorm mooi vind. Liefs,
Misam - Islamic Name Meaning - Baby Names for Muslims Maysam - ميسم- Name meaning, Arabic girl names, Muslim baby girls names.
Phillipina afgekort Pip voor een meisje en Ragnar voor een jongen, maar ik moest me houden aan de Friese namen, dus waren geen optie 😉