thuisblijfmoeder worden...

Discussie in 'De lounge' gestart door Minnimouse, 6 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minnimouse

Minnimouse Actief lid

15 nov 2009
    311
    0
    0
    Hoi!

Wil graag jullie mening horen. Ik heb werk maar sta iedere ochtend en avond een uur in de file (moet van Haarlem naar Adam) Ik moet verplicht 4 dagen werken (minder kan niet bij ons). Op het werk zelf ben ik al een tijdje uitgekeken.
    Nu overweeg ik serieus om thuisblijfmoeder te worden, temeer omdat we voor een derde kindje willen gaan. Financieel zou het geen probleem zijn als ik zou stoppen (we betalen ons ook scheel aan opvang en bso's) maar ik twijfel heel erg of het iets voor mij zou zijn. Zijn je dagen dan niet leeg? Kortom ik zou graag wat voors en tegens horen van ervaringsdeskundigen zodat ik beter kan inschatten of het wat voor mij zou zijn...
    Alle ervaringen zijn welkom. alvast super dank voor het delen!:D

2. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Hier een thuisblijfmoeder. Kinderen zijn nu 4 en 2 jaar oud. Dus elke dag naar school fietsen, weer terug. Tussen de middag weer naar school en 's middags ook nog weer.
    Het is soms best wel saai. Maar ik heb sinds begin dit jaar mijn hobby's weer opgepakt. Dat scheelt een stuk.
    Ik merk ook dat ik voor mezelf een goede week/dag-indeling moet maken, anders komt er niks uit m'n handen. Omdat er niet zoiets als een deadline is, denk ik.
    Verder ben ik enorm blij dat ik niks hoef te regelen met gastouders/BSO of wat dan ook. Ook geen gedoe als er een van de kinderen ziek is. Lekker bij mama thuis. :)
    Heb ik spijt? Nee, dat niet. Maar misschien had ik achteraf wel 1 dag in de week willen blijven werken. Al is het maar om eens wat anders te 'beleven'.

3. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik heb van april tot 2,5 wk geleden thuis gezeten.

Ik werd en knettergek en dood ongelukkig van!!!
    Ik ben nu tijdelijk fulltime aan het werk en ja ik mis mijn kindjes ENORM maar eerlijk? Ik vind het heerlijk!!!!!!! Overdag ben ik Jamie en als ik thuis kom ben ik mama en vrouw en daar geniet ik van.

Wel hoop ik binnenkort weer 3/4 dagen te kunnen gaan werken hoor.
    Maar fulltime thuis zijn is dus niks voor mij!

4. Parisienne23

28 nov 2013
    72
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier thuisblijfmoeder van een baby van 11 maanden, tot nu toe gaat het wel goed. Ik geniet van mijn verlengde vakantie haha, vooral in de zomer lekker buiten liggen, zwemmen enzo. :D Ik probeer gewoon de dagen ruim in te vullen. Ochtendprogramma met de kleine, daarna probeer ik 's middags naar buiten te gaan dus naar het winkelcentrum of park/kinderboerderij, thuis aangekomen lekker uitgebreid koken en wat huishouden en dan spelen tot papa thuiskomt.. De avonden ga ik sporten.

Ik vind het fijn om altijd bij de kleine te zijn, werken mis ik soms (de sociale contacten). Ik denk dat als mijn zoontje iets ouder is en er een evt tweede komt ik het drukker ga krijgen, en meer contacten ivm school.

5. Florida13

Florida13 Fanatiek lid

25 feb 2008
    1.485
    2
    0
    Ik overweeg het ook! Ik zit al thuis vanaf augustus en vind het heerlijk! Komt wel bij dat ik mijn werk al heel lang niet meer leuk vind. Ik mis het dus totaal niet!
    Ik verdien niet zo veel (met 3 dagen € 840), en betaal nu met 1 kind ongeveer 152 in de maand aan kdv. Straks komt er dus nog 1 kindje bij.
    Ik overweeg om thuis te blijven, of om wellicht 1 dag ouderschapsverlof op te nemen.

6. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    ik ben alweer 5 jaar thuis blijf mama en eerlijk ik zou het ook niet anders willen.

dagen leeg nee hoor! ik breng de oudste naar school en dan ga ik eerst naar huis het huishouden doen en dan doe ik meestal iets leuks met de andere 1 ochtend in de week hebben we een speel ochtend bij de bieb en 1 ochtend gaan we zwemmen. de andere ochtende dan heb ik meestal iets van visite.

7. ik ben al bijna 11 jaar thuis.
    En me nog geen moment verveeld of eenzaam gevoeld.
    En dat ik een leukere moeder zou zijn als ik zou werken...nee denk het niet!
    En mijn meiden vinden het heerlijk dat ik er altijd ben, en dat ze niet in de overblijf hoeven.

Zo lang de mogelijkheid er is blijft deze mama thuis!!

8. MamavanEL

MamavanEL Niet meer actief

Ik werk voornamelijk 'savonds dus overdag lekker thuis bij mijn dochter.
    Ik verveel mij geen moment... altijd druk met van alles. Elke dag even naar buiten. Ik heb ook een heel actief kind dus ben heel de dag bezig.

9. Liedx

Liedx Fanatiek lid

11 mrt 2013
    1.890
    404
    83
    Nederland
    Ik heb een baby van 3,5 maand oud en ben van plan om thuis te blijven. Wel ben ik nog aan het studeren wat veel tijd kost.
    Wij proberen een paar dagen per week het huis uit te gaan (sporten met baby's, moedergroepen, babymassage, muziekklasje etc bijvoorbeeld) waardoor ik enorm geniet van de dagen dat we thuis zitten. Is misschien een idee om een nieuwe hobbie te zoeken of playdates te regelen met andere moeders zodat je heerlijk kunt kletsen terwijl de kinderen met elkaar aan het spelen zijn?

10. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    Het was voor mij even wennen, mijn draai vinden. Het eerste half jaar thuis was ik druk met afstuderen, dus toen verveelde ik me geen moment. Toen ik klaar was, moest ik echt even zoeken naar een ritme. Je hebt geen deadlines meer, dus wat je vandaag laat liggen, ligt er morgen nog, de noodzaak om iets 'af' te hebben is er niet. Inmiddels heb ik mijn draai helemaal gevonden en die ong 4 uur per maand vrijwilligerswerk. Ik ben helemaal gelukkig, leef volgens een vast ritme, ben er altijd voor de kindjes en geniet ontzettend veel van onze kindjes :D

11. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Hier ook thuis, en ik zou liever wel iets werken.
    Een dag of 2 bijvoorbeeld. Financieel hebben we het niet breed dus dat zou ook wel fijn zijn. Verder merk ik dat ik mezelf bezig moet houden, elke dag even naar buiten, of op visite ed,

12. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Hoi, ik ben sinds 2007 thuis. Best lang maar ik vind het prima. Er is altijd wel wat te doen, en ja ook het huishouden maar hier werkt het gewoon goed. Ook als de kinderen ziek zijn ben ik er gewoon. In de weekenden is het huis aan kant en de was gewassen en hebben we 100% tijd voor elkaar, heerlijk dus. Verder sport ik als de kinderen op school/psz zitten, of ik ga een ochtend naar de stad, of ik drink koffie met een vriendin, of ik zet de kerstboom op...en lekker alles wanneer ik het wil. Ook altijd blij dat ik niet aan werk of zo hoef te denken, die zorg valt gewoon weg (ik kon het nooit zo goed loslaten wat er allemaal moest gebeuren op kantoor).

Het is maar net wat je zelf van je leven maakt en hoe veel contacten je om je heen hebt.

Mocht je je toch vervelen thuis dan kan je misschien twee ochtenden iets vrijwilligs doen? als het niet voor het geld hoeft? in een lokaal ziekenhuis of wat dan ook. Maar ik weet niet hoe oud je kinderen zijn en of dat zou passen.

Succes met je besluit. Voor mij zou het niks zijn die files, erger met altijd mateloos aan slecht rijgedrag laat staan files ;). Heb ik nu lekker geen last van.

13. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    neem je ouderschapsverlof op om het uit te proberen......zo blijft je plekje vrij mocht je het niet bevallen, wij kunnen van alles zeggen maar zoiets is erg persoonlijk..... bij iedereen anders

14. Minnimouse

Minnimouse Actief lid

15 nov 2009
    311
    0
    0
    Dank voor alle reacties!
    Ik zou het graag proberen met verlof maar ik mag niet meer ouderschapsverlof opnemen, (heb nu 4 uur per week).
    Ja wettelijk 'mag' het natuurlijk wel maar dan jaag ik ze heel erg tegen me in het harnas. Het is nogal een streberige cultuur. Waar je als je om 17:30 weggaat te horen krijgt 'zo neem je de middag vrij?' Heel irritant. Het liefs werk ik 2 of 3 dagen maar dat is in deze tijden niet te vinden, ben al een tijdje aan het kijken. En dan bij voorkeur ook nog in mijn eigen woonplaats...

Ik vind het gewoon vervelend dat ik zooo veel tijd kwijt ben met dingen die ik echt niet leuk vind terwijl ik mijn kinderen moet missen! (0 en 4 jaar). Mijn man verdient goed en kan mijn salaris wel compenseren als het weg valt, dus dat is het probleem niet....ik twijfel gewoon...
    Ben ook heel erg opgevoed met het idee dat je je eigen geld moet verdienen...dat doe ik dan niet natuurlijk....;)

15. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    ik zou het dan gewoon proberen je kunt altijd gaan solliciteren..... of je nu werkt tegen je zin of tegen je zin thuis bent maakt in mijn ogen dan ook niet veel uit.....soms moet je gokken in het leven....

16. tuc

tuc Niet meer actief

Ik vind het heerlijk thuis. Doordeweek zit je idd een strak ritme door het heen en weer naar school, maar ik vind dat erg fijn. En de wetenschap dat wat er ook gebeurd (ziekte, ongelukje op school, activiteiten, extra vrije dagen) ik altijd flexibel ben om dat soort dingen op te vangen.
    Hier zijn ze in het voorjaar 3 dagen extra vrij ivm kamp groep 8. Hoorde ouders nu al mopperen: ja lekker hoor en hoe moeten we dat regelen?? Terwijl ik alleen maar dacht: heerlijk 3 extra vrije dagen met mn moppie.

en je maakt alles zo bewust mee..en mist niks, wat ik persoonlijk een heel fijn idee vind..ze zijn maar zo kort klein.

17. tuc

tuc Niet meer actief

Ik heb dat niet, jouw man zorgt dan wel voor de centen, maar jij zorgt ervoor dat het zijn kinderen aan niks ontbreekt en ze altijd terug kunnen vallen op mama. Het is teamwork in mijn ogen.

18. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Ik ben eerst thuisblijfmoeder geweest.
    Maar voor mij werd het een enorme sleur.
    Elke dag het zelfde melodie.
    Niks voor mij dus.
    Nu ben ik weer gaan werken en vind ik het heerlijk om er even uit te zijn.

Al is het nu sinds ik zwanger ben eventjes veranderd haha!
    Nu zou ik thuis willen zijn... maar stel ik doe dat, kom ik daar vast nog op terug. Want ik weet van mezelf dat thuisblijfmoeder niet bij mij past.

19. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.184
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Kun je niet uitkijken naar een baan bij in de buurt?
    Ik denk dat je in een enorm gat zult vallen wanneer je eerst 4 dagen buitenshuis hebt gewerkt en dan in ene thuis komt te zitten.Ik werk weliswaar "maar"2 dagen met 3 kinderen maar voor mij is het echt even opladen en op een ander niveau denken en doen.
    Full time thuis zijn zou mij echt doodongelukkig maken en ik zou het zo saai vinden haha.
    Ben ook geen moeder die op het schoolplein met iedereen sta te klesten en van alles op school zou willen doen.Ik doe weleens iets maar om nou te zeggen daar ik daar veel wijzer van wordt haha
    Ik zou eerst eens goed nadenken eer dat je alles weggooit wat je hebt.

Succes.

20. Ooie Vaar

Ooie Vaar Niet meer actief

Hier ook een thuisblijfmama, en ik vind het heerlijk. Straks komt er nog een 2e kindje bij en dan zal het wel wat drukker zijn. Maar ik zou niet anders meer willen :D

Deel Deze Pagina