Ik heb al maanden dat ik steeds elektrische schokken krijg. Bij alles wat ik maar aanraak. In huis, aar ook bij de autodeur. De kinderen klagen er al over. Zelf vind ik het ook niet fijn natuurlijk. Eerst dacht ik dat het aan mijn Warmbats pantoffels lag, door de zool. Dus die paar weken uitgehad maar ook zonder heb ik het. Qua kleding echt geen gekke dingen. Ik durf al bijna geen telefoon meer uit de lader te halen dan krijg ik al een schok.. Mijn man heeft het totaal niet trouwens. Wie heeft tips om dit te verminderen?
Ik lees even mee! Ik heb het ook verschrikkelijk, soms zelfs tot aan vonken toe. Ik ook al andere schoenen, aai de plant voor ik deur open doe met metalen klink (zou moeten helpen ontladen) maar ik kom er niet van af..
Ik heb er ook veel last van. Vooral als de luchtvochtigheid laag ik lijkt het. Auto deuren, winkel wagentjes, vriezers/koelkasten, etv geen ontkomen aan. Als ik nu mijn gezin een kus raak ik eerst even ergens anders aan anders geef ik stroom vanaf mijn neus (klinkt grappig...is het niet echt haha)
Ja met auto deuren, laders, ik werk in de zorg dus ook bij uitkleden van patiënten met truien, tilliften, maar ook soms als ik mijn zoontje een kus geef. Ellende is het!
Til je je voeten goed op? Ik heb het als ik door de supermarkt heen slof en dan de vriezer oid aanraak. Verder kun je het ook kwijt raken door even met je handen tegen de muur te glijden. Dat is niet zo'n enorme klap. Is het heel droog in huis? Luchtbevochtiger zou misschien nog kunnen helpen .
Hiee ook standaard met het openen of sluiten van de autodeur. Het ophangen van de jassen aan de ijzeren kapstok. Bij het aanraken van de kinderen enz.
Ik ook! En vooral op mijn werk bij iedere deur die ik aanraak. Merk wel dat het meer is als mijn laarzen draag dan mijn sneakers.
komt door de lage luchtvochtigheid. Daardoor wordt de elektrische lading die je zelf opwekt door beweging (schuren kleding etc) niet goed afgeleid in de (vochtige) lucht waardoor je dus jezelf als het ware oplaad, om vervolgens te ontladen als je in contact komt met je autodeur, kind etc. Hier zelfs zo erg geweest (wordt al wat minder) dat ik al stroom gaf als ik heel dichtbij iemand kwam.
Ik slof niet nee. En het is hier in huis ook niet droog. We hebben een luchtvochtigheidsmeter. Langs de muur glijden ga ik eens proberen.
Wij hebben zo'n ding dat de luchtvochtigheid meet, binnen was het vorige week nog maar 20 % ( is normaal tussen de 40 en 50 %) Buiten was het 32 %.
Komt door de luchtvochtigheid indd.. ik heb er zelf ook veel last van. Vooral leuk wanneer ik mijn haren wil kammen ik maak het eerst nat anders staat het overeind. Bij deuren etc. raak ik eerst even iets anders aan om te ontladen en dan valt het wel mee.
Hier ook altijd in de winter. Super irritant, maar eigenlijk niet echt iets aan te doen. Heb een soort fleece badjas waar ik in woon nu, als ik die uittrek in de avond.... omg. Niet te doen. Alles knispert dan
Ik lees even mee! Thuis, auto, supermarkt, knuffel met kids, heel vaak schokken. Durf soms inderdaad niets meer aan te raken
Man en ik hebben het de laatste weken regelmatig als we een kus geven Schijnt dat het aan het weer kan liggen of zoiets, heb het ook soms met andere dingen zoals autodeur ook wel maar minder vaak Ach ja de vonken vliegen er vanaf tussen ons
Gisteren in de supermarkt kreeg ik een schok van de vloer! Waar er zo'n luikje met metalen rand in zat. Dwars door m'n schoen heen. En daar ook van alle rekken en m'n winkelwagentje. Dochter net zo. Echt niet grappig.
Nee dat is zeker niet grappig. Ik heb het ook vaak in de winkel bij de schermen van zelfscan. Doe ik dus niet meer
Hier in huis een luchtbevochtiger en als het lager is dan 53% dan zet ik hem aan. Scheelt heel veel hierthuis.