Het grote afval topic

Discussie in 'De lounge' gestart door Imona, 11 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Ja ik weet het. Het zoveelste afval topic. Maar wie doet er mee?

    Stukje van mijn geschiedenis:

    Vanuit huis gewend om altijd lekker te eten. Eten stond gelijk aan gezelligheid. Na het avond eten gerust een heel tonnetje ben en Jerry ijs per persoon. En dat 4x in de week. Ging gewoon op. En ik ben een enorme emotie eter. Onrust? Eten. Boos? Eten. Verdrietig? Eten. Blij? Eten.

    Ik was 16 toen ik naar het cios ging (sport opleiding) ik woog toen 63 kilo maar volgens de sportarts moest er toen 4 kilo af en was 59 een gezond gewicht voor mij. Nou daar was ik het niet mee eens. Ik ben 1.68 en ik vond 63 prima. Ik hoef geen wandelend skelet te zijn (niet lullig bedoeld tegenover mensen die van zichzelf gewoon heel slank zijn natuurlijk)

    Eerste jaar was veel heel veel sporten en kon ik gewoon lekker eten. Broodjes halen in dr kantine. Lekker. Maar hoe verder de opleiding vorderde, hoe minder er gesport werd, maar ik bleef wel dezelfde broodjes eten. 4.5 naar later. Einde opleiding en ik woog 90 kilo. Toen gaan samen wonen en daar kwam er nog 6 kilo bij.

    Ik was 23 toen woog ik 96 kilo. Zwanger geworden van ons eerste kindje. En er bleef 4 kilo plakken. 24 jaar. 100 kilo.

    Uiteindelijk 7 kilo afgevallen. 25 jaar. 93 kilo. En ik was zo lekker bezig en toen werd ik zwamger van onze 2e. Kleine is nu 5 maanden en er is 10 kilo blijven plakken. 26 jaar en 103 kilo..

    Nu een afval coach in de arm genomen en sinds 1.5 week weer bezig met afvallen en hopelijk lukt het nu gewoon wel. Ik wil gewoon 70 kilo wegen. Maximaal. Mag ook 65 zijn. Maar 70 vind ik mooi. Denk ik. Nog wel gewoon wat vlees, maar geen overgewicht.

    Ik sta op 1550 calorieën per dag. Ik mag 1 dag in de week 2350 calorieën om het leuk te houden.

    Dat laatste kon ik maar moeilijk aan. Maar goed. We doen ons best.

    Eerste week is er 0.7 kilo af gegaan. Nu bezig aan week 2.

    Zo. Lang verhaal geworden.

    Wie doet er mee? Wellicht kunnen we elkaar motiveren op de moeilijke momenten waar je jezelf moeilijk kunt beheersen om niet de kast leeg te eten. (Zo had ik gister een moment. Jongste is ziek. Slaapt slecht daardoor. Frustratie en verdrietig=Onrust. Ik heb geprobeerd me te verzetten maar er is toch chocola en crackers met pasta en hagelslag in gegaan helaas)
    En gaan we samen richting een gezond gewicht en een gezonde levensstijl
     
    Seffie en Marsepein vinden dit leuk.
  2. NienkeB

    NienkeB Fanatiek lid

    6 okt 2019
    2.172
    2.388
    113
    Vrouw
    Administratief
    Twente
    Ik ga jou heeeeel veel succes wensen!

    Als die kleine draak eruit is bij mij ga ik weer aan de BBG en op voedsel letten :D
     
    Imona vindt dit leuk.
  3. rijo

    rijo VIP lid

    5 mrt 2014
    5.144
    1.940
    113
    Ik schrijf graag mee! Hier ook een emotie-eter.. Sinds afgelopen weekend is de knop weer om, ik hou 1400 kcal per dag aan. Ik moet zo weg, ik kom vanavond wat uitgebreider reageren!
     
    Imona vindt dit leuk.
  4. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Gezellig!
     
  5. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.205
    18.950
    113
    Heel veel succes met afvallen!
    Ik ben helaas ook veel te zwaar maar nu al zo'n jaar stabiel. Wel frustrerend maar ben blij dat er uit ook niks bijkomt.
     
  6. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Mag ik meeschrijven maar dan om aan te komen? Gaat er uiteindelijk om dat we dmv voeding en beweging een doel in gewicht bereiken toch?
     
    Gewooniemand en Imona vinden dit leuk.
  7. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.954
    8.765
    113
    Hier mooi een emotie eter. Sinds vorige week maandag weer op de rem.
    Hier helpt het enorm om smorgens als smiddags kwark te eten, daar zitten veel eiwitten in en vult beter.

    Smorgens start ik dus met magere milde kwark van de melkkan met muesli van de plus (4 granen) met nog wat zemelen.

    Later op de ochtend koffie met 2 luchtige crackers met hagelslag voor de zoetigheid.

    Smiddags precies het zelfde als de ochtend weer kwark, koffie en crackers. Mooi een beetje verdeeld om het beter vol te houden.

    S'avonds normaal avond eten.

    S'avonds bij de thee meestal nog een cracker.

    Als ik het niet red omdat ik echt honger heb dan pak ik tomaat, komkommer of aardbeien omdat daar zo ontzettend weinig in zit.

    Na 1 week 700 Gr lichter, hopelijk volgende week nog minder.
    Hoeft niet snel te gaan als het maar er af gaat. Ik doe verder alles lopend of met de fiets. Zit allemaal redelijk dicht bij maar als ik loop probeer ik meer tempo te houden om wat meer calorieën te verbranden.
     
    Imona vindt dit leuk.
  8. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Natuurlijk! Aankomen schijnt nog moeilijker te zijn
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  9. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Ik probeer elke week een ander "dagschema" te eten om dr variatie er in te houden.

    Vandaag is het:
    O: 250 ml amandelmelk
    20 gram havermout.
    100 gram aardbeien

    T : 200 gram huttenkaise
    1 cracotte

    L: roerei van 4 eiwitten en 1 dooier en 82 gram Italiaanse roerbakgroenten en een schaaltje met 150 gram skyr

    T: 100 gram gebakken kipfilet

    D: 500 ml zoete aardappelsoep

    T: 200 gram skyr en 20 gram chocolade.

    Ik heb heel veel moeite met mijn avondeten op krikgen. 500 ml soep is ook gewoon echt heel veel. Maar moet wel. Amders kom ik niet aan mijn calorieën en mag van mijn coach echt niet minder eten. Ik kan daar dan enorm in doorslaan namelijk. Waardoor je dan weer vreetbuien gaat krijgen omdat je dan gewoon trek krijgt.

    Ik mag ook elke dag gewoon wat lekkers. Koekje, ijsje, chocolade. Als het maar binnen de calorieën en de macro's past. En het is heel erg leuk als dat kan en dan toch af valt. Zo mogen ik vorige week 2 avonden een kinderbueno ijsje gegeten en toch gewoon af gevallen. Heerlijk.

    Alleen moet ik echt leren om het bij dat ene zoete ding te houden.. vamavond dus echt maar 20 gram chocolade en niet de rest van die reep..
     
  10. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.461
    3.448
    113
    Ik zou ook graag mee willen schrijven. Woog altijd rond de 72 kilo, toen liet ik een beugel plaatsen en viel ik af naar 67 kilo. En toen...kreeg ik een relatie.
    Na een jaar was ik zwanger en ik begon die zwangerschap op 79 kilo. 15 kilo aangekomen, maar afgevallen tot 85 kilo en toen kwam zwangerschap nummer 2. Weer ongeveer 15 kilo aangekomen en afgevallen naar 92 kilo. Zwangerschap nummer 3 eindigde op 104 kilo en toen gingen de meeste kilo's er af. Zwangerschap nummer 4 begon op 91 kilo en eindigde op 101 kilo.
    En nu, na 6 maanden, zit ik op 94 kilo. Ik wil zo graag weer op 72 kilo komen. Er komen als het goed is geen zwangerschappen meer.
     
    Imona vindt dit leuk.
  11. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.808
    32.714
    113
    Ik wil ook graag meeschrijven, mijn gewicht deel ik liever (nog) niet.

    Mijn verhaal: eigenlijk altijd goed op gewicht geweest. Zwangerschappen veel aangekomen, daarna ook redelijk snel er weer af.

    3 jaar geleden in 1 jaar zomaar 20 kilo erbij. Bleek door de schildklier te komen. Zou beter moeten gaan met medicijnen, maar helaas vooral nog aangekomen.

    Of het lukt af te vallen weet ik niet, maar proberen kan geen kwaad.
     
    Imona en Kaatje92 vinden dit leuk.
  12. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.808
    32.714
    113
    Ja dat had ik ook 2 jaar. Nu helaas sinds ik met de medicatie voor schildklier ben begonnen komt het er weer bij. Stabiel is heel goed. Afvallen komt dan weer.
     
    citroenrasp vindt dit leuk.
  13. Kaatje92

    Kaatje92 Fanatiek lid

    7 aug 2018
    4.572
    4.043
    113
    Vrouw
    Ik wil ook graag meeschrijven. Na de zwangerschap (blijkbaar) last gekregen van mijn schildklier en hierdoor mijn zwangerschapskilo’s niet kwijtgeraakt én aangekomen na de bevalling:cry:
    Ik zal nog niet super effectief mogen lijnen, maar wil zo gezond mogelijk gaan doen en ik wandel elke dag! Hopelijk kan ik door nog meer op mijn voeding te letten, toch wat kilo’s meepakken.
    (Ik had al overgewicht, terwijl ik echt heel gezond eet :cry: te horen gekregen dat ik meer moet gaan eten. Ik eet maar drie keer per dag dus dit wordt de grote uitdaging)
     
  14. Kaatje92

    Kaatje92 Fanatiek lid

    7 aug 2018
    4.572
    4.043
    113
    Vrouw
    Ik lees dat we een beetje in hetzelfde schuitje zitten. We got this!
     
  15. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.808
    32.714
    113
    Nou idd zeg!
     
    Kaatje92 vindt dit leuk.
  16. Sassie1981

    Sassie1981 Fanatiek lid

    2 mrt 2006
    2.889
    619
    113
    Succes iedereen!
    Een paar maanden geleden zat ik op de 95 kilo, ik kon wel janken. Ik heb niet echt gelijnd, maar gewoon geminderd met sommige dingen. Ik zit nu op de 87 en wil er nog 17 af. Ik vind het wel heel moeilijk hoor, want ook ik ben een emotie eter. We gaan ervoor!
     
    Marsepein en Imona vinden dit leuk.
  17. Marsepein

    Marsepein Fanatiek lid

    31 mei 2019
    1.411
    1.253
    113
    Vrouw
    Hier moet er ook 10 kilo vanaf na m’n zwangerschap, zit niet lekker in m’n vel.

    Hoe gaan we elkaar helpen motiveren?
    Dagelijks ons eetschema hier opschrijven ?
     
  18. medj1983

    medj1983 Fanatiek lid

    12 jun 2012
    3.176
    499
    83
    Hoi! Ook ik ben een onverbeterlijke emotie eter.. wat ik nu doe is nieuwe gewoontes creëeren. Qua dagmenu ziet het er nu zo uit:
    Ontbijt rond 7:15 Brinta
    Tussendoor: een stuk fruit en een cappuccino
    Lunch: 2 broodjes met beleg en een ei/groente/noten/soep
    Tussendoor: een stuk fruit en bijvoorbeeld een koekje/chocolade/noten
    Avondeten: rond de 700 calorieën en klein toetje (magere kwark bijvoorbeeld)
    En dan eet ik tussen 18 en 7.15 niet meer als ik thuis ben of er geen bijzonderheden zijn.
    Zo zit ik nog rond de 1800-2000 calorieën. De ochtend, lunch en avondeten gaat erg goed. Alleen vind ik het lastig om maat te houden in de middag en na het avondeten. Dus daar ligt nu de focus op. Het goede weer komt er weer aan, dus lekker vaker naar buiten. Dat zal ongetwijfeld ook helpen.
    Ik ben trouwens 10-15 kilo te zwaar, ik weeg me eigenlijk niet zo vaak. Ik heb ook weer een dagboek aangeschaft, dan heb ik nog een uitlaatklep behalve sporten, mijn man en eten. Wie weet helpt dat ook wat :) het is soms een enorme chaos in mijn hoofd en eten kalmeert me op de één of andere manier. Succes allemaal meiden :)
     
    Imona vindt dit leuk.
  19. Majo1983

    Majo1983 Fanatiek lid

    1 feb 2013
    3.634
    2.336
    113
    Vrouw
    Broek
    Ik wil ook meeschrijven :) ik heb Graves al jaren, ging eigenlijk altijd prima, was gewoon stabiel tot vorig jaar. Mijn schildklier ging weer veel te langzaam en ook iets van 15 kilo erbij gekomen in een jaar. Nu weer normale waardes na verdubbeling Thyrax (175mg) maar die kilo's willen er niet af.

    Ik wil een gezond gewicht, binnen de marge van de bmi. Dan moet ik minder dan 75 kilo wegen en moet er 15 kilo af :cry:.

    Vorige week heb ik de knop omgezet en ben lid geworden van Weightwatchers. Dat gaat eigenlijk super goed! Mag echt wel veel eten sls je gezobde keuzes maakt dus zobder honger toch al 2 kilo kwijt!
     
  20. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Ik plan een dag van te voren wat ik de volgende dag ga eten. Rekening houdend met mijn eetschema voor die week.
    Ik schrijf echt ALLES op in een app "fatsecret" je ziet hoeveel calorieën ergens in zit koolhydraten, vetten en eiwitten. Echt ik ben geschrokken van sommige dingen. Dan denk je dat je gezond eet. Balt dan vies tegen. En ik weet alles af.

    Alleen avond eten kook ik voor 3 personen en dat doe ik dan niet apart. Schrijf dan op h9eveel het is voor 1 persoon en schep ongeveer voor mezelf dan een 3e op van wat ik gekookt heb. Heb simpelweg geen ruimte om in aparte pannen te gaan staan koken en ook geen zin in.. t moet wel leuk en doenbaar blijven.

    Ik zit goed vol van de zoete aardappelsoep en nu MOET ik vanavond nog 259 gram skyr eten. Pfff.. maar ik kijk wel uit maar mijn 20 gram chocolade. Daar ga ik eens lekker boor zitten en van geniete
     

Deel Deze Pagina