Wie is in 2014 gestart met Clomid of gaat nog starten?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door MZ25, 28 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MZ25

MZ25 Bekend lid

4 okt 2013
    607
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Ik ben 25 en manlief is 27. Wij zijn al ruim een jaar bezig voor ons kleiner wondertje. Helaas nog zonder succes. Ik heb lange cyclussen (tussen de 45-60 dagen) en geen eisprong. Ook heb ik diverse lichamelijk klachten, zoals haaruitval en veel acne. In januari een eerste echo gehad. Daarna doorgestuurd naar de gynaecoloog. Eind januari zijn er een aantal onderzoeken uitgevoerd waaronder een echo, bloedtest en zaadonderzoek. 25 februari hebben we de uitslag gehad. Bij mij is PCO geconstateerd. Mijn bloedwaardes waren wel goed maar op de echo waren duidelijk veel eiblaasjes te zien in de eierstokken (meer dan 20 in elke eierstok waar 8-10 normaal is). Het zaadonderzoek was gelukkig uitstekend. Ik ga nu in maart starten met de eerste ronde Clomid om zo een eisprong op te wekken en mijn cyclus te verkorten. Nu dus afwachten tot mijn menstruatie zich aandient....

Ik ben erg benieuwd naar de ervaringen met het gebruik van Clomid. Ook lijkt het mij leuk om in contact te komen met vrouwen die in hetzelfde schuitje zitten:).

2. Hbz

Hbz Actief lid

23 nov 2013
    370
    92
    28
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Hoi,

Wij zitten ongeveer in het zelfde traject. Ik ben eind februari gestart met Clomid en heb vandaag mijn 2e echo gehad. Een ei ban 17 mm. De Clomid doet dus goed zijn werk. Hoe sta jij er inmiddels voor? Ben benieuwd!

3. Lindas87

Lindas87 Actief lid

16 apr 2013
    435
    0
    16
    Noord-Brabant
    Hoi,

Wij gaan ook starten in maart met clomid!
    Ikzelf ben 26 en mijn man 34. Bij mij is afgelopen week na een Nacontrole bij de gyn PCOS geconstateerd. Slik nu 10 dagen provera om een menstruatie op te wekken (zit inmiddels alweer 90 dagen te wachten na m'n MA). Als die doorbreekt starten we op dag 3 met Clomid en bloedprikken en is t afwachten. :)

4. Bel85

Bel85 Actief lid

30 sep 2013
    236
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Ik ben ook in februari gestart met clomid. Eerste ronde 50 mg maar deed niks, nu tweede ronde 100 mg en bij echo konden ze niet goed zien of het een ei of een cyste was. Als het een ei was, zou deze 21 mm zijn dus het zekere voor het onzekere nemen en klussen. Nu a.s. dinsdag bloedprikken om te kijken of ik ook werkelijk een eisprong heb gehad. Afwachten dus weer.
    Heb wel veel last van bijwerkingen voornamelijk jeuk! Kennen jullie dit?

Succes allemaal en hopelijk hebben we snel een positieve test.

5. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.611
    2.404
    113
    hoi dames ik heb een kleine 2 jaar geleden voor het eerst clomid geslikt en ben toen in de eerste ronde zwanger geraakt van onze dochter. nu zijn we sinds januari dit jaar weer begonnen om te proberen voor een brusje. bij mij is overigens 25 milligram voldoende. tot nu toe heb ik dan steeds een mooie eisprong gehad, hopelijk houden we dat zo ;)ik wens jullie allemaal heel veel succes!

Groetjes julienne

6. KleineRoe

KleineRoe Actief lid

20 dec 2012
    390
    0
    0
    Fotografie, films kijken, kroelen met m'n katjes.
    Regio bergen op zoom
    Hoi allemaal,
    Ik ben 27 en ml is 33 en sinds december 12 proberen wij om zwanger te worden. 7-2-14 zijn we naar de gyn gegaan. Zaad was goed, inwendige echo gaf meerdere blaasjes weer bij m'n eierstokken. Waarschijnlijk pcos... Bloedprikken, tja wat moet ik daar over zeggen...? Waarschijnlijk een lichte vorm van pcos, waarschijnlijk... Dus nu aan de clomid. nja, nu... Volgende cyclus... Dus dat kan nog wel even duren... Week of drie... Op dag 3 beginnen. Rond dag 12-14 terug voor een samenlevingstest... Wie kan mij daar meer over vertellen? Hoe voelt het? Wat kan ik verwachten?
    Ikzelf vind t fijn om me in te lezen, maar als ik dit wil delen met ml, krijg ik nul op recest... Hij wil het niet weten... Met wie moet ik er dan over praten? Vind t al zo moeilijk om het er over te hebben... Dat zie je misschien wel aan m'n verhaal... Geheel geen structuur in... Sorrie daarvoor...
    Wat zijn jullie ervaringen met clomid en/of samenlevingstest?

7. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    @ kleineroe

Over de clamid kan ik je weinig vertellen ben hier zelf net 3 dagen mee bezig. Samenlevingstest kunnen ze kijken hoe jou bm reageert op je partners zaad en in welke conditie het zaad in jou is.

8. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.611
    2.404
    113
    ik heb bijna geen last van bijwerkingen alleen soms een beetje een kramperig gevoel maar ik heb wel maar 25 milligram. toen ik de eerste keer 50 kreeg had ik het zelfde maar dan iets je meer last ervan.
    een samenlevings test heb ik nooit gehad omdat ik toen bij de eerste poging al zwanger raakt. Ik vond het in het begin met clomid ook allemaal spannend en best wel intensief met echo's maken en bloed prikken en zo maar na de eerste cyclus valt het allemaal reuze mee en hoef je ook niet meer zo vaak naar het ziekenhuis.

9. Hbz

Hbz Actief lid

23 nov 2013
    370
    92
    28
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Hoi,
    Wat vervelend dat je er niet met je partner over kan praten... Mijn partner is er veel mee bezig. Hij gaat altijd mee naar het ziekenhuis. Je moet het toch met z'n 2en doen. Van de Clomid heb ik niet heel veel last gehad. Wel wat stemmingswisselingen. Ik ken geen samenlevings onderzoek. Die hebben wij nooit gehad. Succes. Er zijn genoeg onderwerpen hier op het forum om je 'ei' kwijt te kunnen.

10. Hbz

Hbz Actief lid

23 nov 2013
    370
    92
    28
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Hoi, ik ken de bijwerking jeuk niet. Ik had voornamelijk last van stemmingswisselingen, maar vind het hele traject ook heel spannend dus kan ook best daardoor komen. Succes ook voor jou!

11. Lindas87

Lindas87 Actief lid

16 apr 2013
    435
    0
    16
    Noord-Brabant
    @ KleineRoe: ik herken je verhaal wel hoor! ML gaat wel mee naar t ziekenhuis enzo, maar thuis wil hij t er ook niet teveel over hebben. Vind dat ik er teveel over praat. Tja, t is ook allemaal spannend! Ik denk dat t voor de man ook een beetje machteloosheid is. Ze kunnen weinig voor ons doen op t moment dan er voor ons zijn.
    Gelukkig kun je hier wel altijd je ei kwijt :)

Weet iemand of de samenlevingstest verplicht is? En is t echt alleen de 1e cyclus om de zoveel dagen echo maken? En als t aanslaat dat je zelfstandig met de medicijnen aan de gang mag?

12. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.611
    2.404
    113
    Bij ons in het ziekenhuis mag je als de eerste cyclus helemaal goed is gegaan zelf aan de slag zonder echo. Maar ik vind het zelf fijner om toch voor een echo te gaan als een extra check...

13. KleineRoe

KleineRoe Actief lid

20 dec 2012
    390
    0
    0
    Regio bergen op zoom
    Bij gaat ml ook mee naar het zkh. Gelukkig wel, haha!

Ik moet dus nog starten. Volgende cyclus... M'n gemiddelde is nu 40 ongeveer... Hopelijk strax met clomid weer wat korter.

14. MZ25

MZ25 Bekend lid

4 okt 2013
    607
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Ik ben vandaag ongesteld geworden. Gelukkig al na 42 dagen. Woensdag eerst uitgangsecho maken bij de gynaecoloog en die dag ook starten met Clomid 50 mg. Ben erg benieuwd, zie er best tegenop. Geen idee wat ik voor bijwerkingen krijg. Hopelijk doet het zijn werk.

@Bel85: balen dat de 50 mg niets deed. Ik hoef geen bloed te prikken zij de gynaecoloog. Bij mij zijn de hormoonwaardes vorige cyclus gecontroleerd en dat is in eerste instantie allemaal goed.

@Julia80: meteen de eerste ronde zwanger, hopelijk gaat het bij ons ook zo snel:)

@KleineRoe: ik krijg geen samenlevingstest volgens mij. Het zaad van ml was zeer goed. Eerst dus zo proberen. Ik heb het er ook niet veel met ml over. Denk dat alle mannen een beetje hetzelfde zijn:(.

@Lindas87: ml gaat ook mee naar het ziekenhuis. Niet naar de echo's nu want dat kan niet i.v.m. zijn werk. Mij is verteld dat in principe alleen de eerste ronde met Clomid onder controle van het ziekenhuis moet. Als de dosering goed is dan krijg ik het voor een half jaar mee naar huis. Mocht de dosering te hoog of te laag zijn dan moet deze de ronde daarop aangepast worden en dan wordt die ronde weer opnieuw gemonitord. Ik zit ook in een academisch ziekenhuis. Zover ik nu weet krijg ik geen samenlevingstest.

Hebben jullie veel last van hoofdpijn/misselijkheid?

15. Anitjuhh21

16 sep 2013
    11
    0
    0
    Hallo Allemaal,

Ik hoop dat ik met jullie mee mag praten de komende tijd.
    Wij zijn mei 2013 gestopt met de pil na goedkeuring van de gyn, dit i.v.m. eerder onrustige cellen bij mijn baarmoeder.
    Na de nodige controles zijn wij in november 2013 nogmaals terug geweest en hebben we afspraken ingepland om te gaan controleren hoe mijn cyclus loopt. De uitslagen hiervan waren dat mijn hormoonbeeld en alles eromheen klopt alleen blijft een eisprong uit.
    Donderdag hebben wij Clomid meegekregen en met het begin van de volgende cyclus kunnen wij hiermee starten! Superspannend allemaal!!
    Ik ben heel erg benieuwd hoe jullie verhalen verder lopen en ik hoop dat we allemaal in 2014 een positieve test in handen krijgen!!!

Groetjes!

16. KleineRoe

KleineRoe Actief lid

20 dec 2012
    390
    0
    0
    Regio bergen op zoom
    Bij ons waren de zwemmers ook goed, maar moet wel aan de clomid. We zullen wel zien...

Is het misschien een idee om een soort van NOD lijstje te maken hier, zodat we elkaar zo een beetje op de hoogte kunnen houden? Ben zelf alleen niet zo handig met al die lijstje... Iemand vrijwillig, of is dit geen leuk idee? :)

17. MZ25

MZ25 Bekend lid

4 okt 2013
    607
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Anitjuhh21: mijn hormoonbeeld klopt ook. Alleen de vrij lange en onregelmatige cyclussen niet waardoor ik ook geen eisprong heb. Hopelijk door de Clomid snel zwanger.
    @KleineRoe: leuk zo'n NOD lijst. Ik zal een voorbeeld geven. Als de rest de lijst aanvult?

MZ25 1e ronde Clomid 1e kind NOD 7 april

Morgen is het zo ver. Om 11.00 uur uitgangsecho en starten met Clomid:):$

18. Bel85

Bel85 Actief lid

30 sep 2013
    236
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wij zijn ook naar de gyn gegaan omdat ik lange/ onregelmatige cyclussen had en opeens opeens helemaal niet meer ongesteld werd. Bij eerste afspraak ben ik gecontroleerd en kwamen ze er achter dat ik pcos heb. Vl moest ook gelijk een afspraak maken om zijn zwemmers te laten controleren. Want als mijn eisprong niet goed is en zijn zwemmers zouden slecht zijn zouden ze een andere behandeling starten. Dus lijkt me wel zinvol.
    Gelukkig waren zijn zwemmers goed!

Lijstje lijkt me leuk. Zal hem aanvullen

MZ25 1e ronde clomid, 1e kind NOD 7 april
    Bel85 2e ronde clomid , 1e kind NOD 20 maart ?!

19. MZ25

MZ25 Bekend lid

4 okt 2013
    607
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Bel85: bij vl was het zaad ook zeer goed. Er is dus goede hoop dat het met Clomid moet lukken. Zit jij nu op het wachtbankje? Je gaat dan eind maart starten met 100 mg of niet?

Naam Ronde NOD
    MZ25 1e ronde clomid 1e kind NOD 7 april
    Bel85 2e ronde clomid 1e kind NOD 20 maart ?!

20. Bel85

Bel85 Actief lid

30 sep 2013
    236
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja zit op het wachtbankje. Vandaag bloed geprikt en donderdag uitslag of ik eisprong heb gehad. Dan afwachten of ik ongi wordt of zwanger ben. Verwacht dat ik ongi wordt want merk nog niks aan mijn lichaam zoals zere boobs. Ben deze maand al gestart met 100 mg. Hoever ben jij nu? Al echo's gehad? Dat het ons maar snel iets positiefs brengt. Succes!

Deel Deze Pagina