Wat is jouw leukste vakantie bestemming?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Mooiezomer, 1 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boeketje

    Boeketje Actief lid

    30 nov 2009
    430
    18
    18
    Zuid-Holland
    Ik denk dat je man in deze wel gelijk heeft. Wij waren daar (jaren geleden) ook echt alleen voor het duiken en zonder kinderen. We zijn dus veel in het hotel geweest en in/onder water. Verder 's avonds wel met het personeel van de duikschool het centrum in geweest (Hurgada). In Hurgada hebben we bootduiken gedaan. Ook in Taba geweest (Hilton, wordt nu niet meer aangeboden zag ik. Ligt echt naast de grensovergang met Israel). Daar prachtige kant-/ en bootduiken gemaakt en vandaar ook naar Jordanië geweest.
    Buiten de resorts is eigenlijk weinig tot niets te beleven. En als vrouw alleen/zonder man zou ik me niet fijn voelen daar alleen te lopen.
    Als ik jullie was zou ik een keer naar Malta gaan (wij zaten in Mellieha. Echt een onwijs prachtige duik gemaakt bij "Popeye village". Niet dieper dan 8 meter, maar prachtige vissen en daar wel een uur van kunnen genieten). Dit was ook weer jaren geleden en nu de kinderen wat groter zijn, willen wij het duiken echt weer gaan oppakken. Het begint echt weer te kriebelen haha. Zal ook eens naar Mallorca kijken. Welk resort raad jij daar aan?
     
  2. zigzag

    zigzag Fanatiek lid

    21 okt 2015
    1.920
    661
    113
    Vrouw
    Ik heb het heel fijn gehad op Hawaii (Oahu & The Big Island Hawaii), hele relaxte sfeer. Istanbul vond ik ook fijn - dit was wel voordat ik mijn zoontje kreeg. Wat stom, ik heb behoorlijk veel gereisd en ik ben alles aan't overpeinzen nu maar ik ben leeg. Geen idee wat ik nou écht de leukste bestemming vond :confused:
     
  3. momwithcamera

    momwithcamera Fanatiek lid

    13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    Verre reis zonder kinderen: backpacken door Kenia & Tanzania. Prachtig, indrukwekkend, hilarisch en bijzonder. En roadtrippen door de VS was ook heel tof.

    Stedentrip: Bologna. Prachtige stad, heerlijk eten

    Vakantie met kinderen: kamperen in Normandië. Goede temperatuur, hele dag lekker buiten en mooie omgeving
     
  4. Liefeling

    Liefeling Actief lid

    24 dec 2018
    499
    301
    63
    Vrouw
    Camping Le Pianacce is leuk.
     
    Meisje@12345 vindt dit leuk.
  5. Liefeling

    Liefeling Actief lid

    24 dec 2018
    499
    301
    63
    Vrouw
    Ik vond het wel leuk buiten het hotel. Maar ben er 10 jaar geleden voor het laatst geweest. Vooral Dahab vond ik gezellig. Al zou ik er nu met kinderen niet meer heen gaan.
    Vooral een prachtig land om te (leren) duiken.
    Luxor vond ik ook prachtig. Maar je bent wel minder vrij in Egypte. Vooral excursies dus. En wij gaan er liever op eigen houtje op uit. Dus vandaar dat ik er nu niet meer vlug heen zou gaan.
     
  6. FoxyDiamond

    FoxyDiamond Bekend lid

    23 jan 2017
    637
    231
    43

    Klinkt goed! Maar dan ga ik toch liever naar Malta. :p Wij zijn nu 2 keer naar Club Iberostar Cala Barca gegaan in Mallorca, puur omdat het super kindvriendelijk is en het eten zo goed is dat je niet je hotel af hoeft om te eten. (heb ik verder nog nergens anders meegemaakt in een all inclusive restaurant)

    Duiken heb ik gedaan in de grotten en naar de scheepswrakken (palma wrecks), heel bijzonder!
     
  7. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.832
    12.956
    113
    Vrouw
    Rondreizen: met de camper door Canada trekken, de natuur daar is echt zo mooi!
    Safari: Kenia en Tanzania, deze hoef ik denk ik niet uit te leggen.
    Bijzonder: Mexico, van maya geschiedenis tot zwemmen met walvishaaien tot snorkelen in grotten.
    Stedentrip: Praag in de winter met een pak sneeuw, alsof je in een sprookje bent beland.
    Met kleine kinderen: Menorca, heeft niet voor niets de bijnaam buggy eiland.
    Met kinderen 4-6 jaar: zuid Engeland, zo veel te zien en te doen.
    Met oudere kinderen: costa Blanca, van het duiken vanaf een waterval tot dierentuinen tot aquaparken tot spectaculaire wandelingen.
    Shopping trip met vriendinnen: Barcelona en Londen.
    Stap en relaxed vakantie met vriendinnen: Ibiza (spreekt voor zich) en Alicante (schijnt door Spanjaarden de beste stap stad van Spanje genoemd te worden).
    Herfstvakantie met het gezin: Duitsland en de Ardennen, niet te ver weg maar prachtige kleuren in de bossen en lekker in de natuur genieten.
    Wintersport: Grindelwald, super kind vriendelijk!
     
  8. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.710
    32.571
    113
    Ja wij zijn dit jaar voor het eerst bij het Gardameer geweest. Had er een beetje een hard hoofd in, maar snap nu wel waarom het zo populair was. Erg mooi en we hadden een top camping (als je van kleinere campings houdt).

    Verder vind Denemarken altijd leuk, Praag is mooi, Eifel, Thailand is prachtig, maar om eerlijk te zijn, ik heb enorme heimwee en ben ook altijd blij om weer thuis te zijn, dus wij gaan vaak nog maar een weekje weg. Oudste heeft ook heimwee.
     
  9. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.849
    15.170
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Algarve, Portugal.
     
  10. wendy339

    wendy339 VIP lid

    27 okt 2010
    9.490
    858
    113
    Pff al op zoveel mooie plekken geweest.

    Bali,onze huwelijks reis was geweldig,veel gezien,beleefd en luxe!

    Met onze zoon de roadtrip door florida

    City trip Wenen verraste ons erg,zo leuk!

    Maar eerlijk gezegd hebben wij nog geen bestemming gehad waar we geen goede herrinering aan over hielden.
     
  11. Beheer

    Beheer Administrator
    Medewerker

    11 feb 2005
    16.108
    2.838
    113
  12. Mooiezomer

    Mooiezomer Fanatiek lid

    22 apr 2017
    2.048
    874
    113
    Vrouw
    Wie heeft nog leuke bestemmingen? Ik wil nu liever niks boeken (imv Corona virus) maar kan alvast gaan kijken of het wat voor ons is.
     
  13. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.560
    3.949
    113
    Wij gaan dit jaar kamperen in Frankrijk. wij vinden het heerlijk om een beetje back to basic op een mooie camping in de natuur te kamperen.

    En mocht het allemaal ellende worden met die corona is het ook geen ramp, want die campings kosten geen honderden euro's en kunnen we eventueel nog annuleren.
     
  14. Casara

    Casara Fanatiek lid

    20 aug 2014
    2.163
    379
    83
    Wij gaan ook kamperen in Frankrijk. We boeken nooit van te voren. Maar gaan daar heen waar t mooi weer is. Hopelijk word dat dezelfde camping als vorig jaar. Lekker eenvoudig, vooral geen poespas. Enorm meer voor je tent. En leuke kinderen voor onze dochter om mee te spelen.
     
  15. zigzag

    zigzag Fanatiek lid

    21 okt 2015
    1.920
    661
    113
    Vrouw
    Wij gaan naar Mexico en Belize over een aantal weken. Wel al alles geboekt, dus nu maar hopen dat het virus redelijk onder controle is tegen die tijd.
     
  16. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.627
    3.753
    113
    Wij zijn afgelopen jaar met onze zoons naar de Azoren geweest. Het was echt superleuk! We hadden een Airbnb op Sao Miguel, beetje in het midden van het eiland. Vaak gingen we in de ochtend erop uit, veel viewpoints, hotsprings. In de middag naar het strand waar we dan ook makkelijk wat konden eten. Ik vind het echt een aanrader voor gezinnen!
     
    zigzag vindt dit leuk.
  17. Yeuu

    Yeuu Fanatiek lid

    25 jul 2017
    1.390
    794
    113
    Vrouw
    Cuba staat dus als enige bovenaan mijn wishlist. Geen idee waarom, een gevoel dat ik daar een keer heen moet.
    Mensen vragen me dan ook verbaasd waarom ivm corruptie en veel verbouwingen ofzo.
     
  18. wishfulthinking

    wishfulthinking Fanatiek lid

    7 aug 2012
    4.797
    2.481
    113
    Vrouw
    Ik kan alleen maar beamen daar moet je een keer geweest zijn
    Vooral Havana
    Langzaamaan verdwijnen de oude auto's dáár
    Word alles verbouwd
    Echt zonde
     
  19. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.840
    1.675
    113
    Vrouw
    Colombia, combi van natuur, cultuur en eten, en India zo overweldigend al die kleuren, geuren en smaken.

    Met kind..uh nog niet echt een topper gevonden.
     
  20. Ster27

    Ster27 Fanatiek lid

    14 jan 2010
    2.903
    254
    83
    Stedentrip: Praag

    meivakantie/juni: gaan we het liefst naar Toscane, camping Norcenni Girasole (Nu nog niet geboekt door omstandigheden gelukkig).

    zomervakantie: Texel, camping De Krim, heerlijk uitwaaien aan het strand en super veel te doen voor de kinderen (ook bij wat minder weer) en honden zijn erg welkom op Texel.
     

Deel Deze Pagina