ik kreeg net deze mail binnen. Nou ga ik hier niks mee doen maar wellicht dat iemand hier er interesse in heeft! groetjes Beste ouder, Nutricia is op dit moment druk bezig met de voorbereidingen voor een nieuw televisieprogramma. Het programma heet "Het Consultatiebureau" en is vanaf 1 november 2008 te zien op RTL 8. In het programma worden medewerkers, ouders en kinderen gevolgd op het consultatiebureau. Hierbij komen herkenbare onderwerpen, zoals de onzekerheid over voeding en ontwikkeling van het kind aan bod. Daarnaast wordt in elke aflevering een voedingsprobleem van ouders opgelost door de voedingskundige van Nutricia Kindervoeding Service. Voor dit laatste onderdeel zijn we op zoek naar ouders met een kindje in de leeftijd van 1 tot 4 jaar die met een probleem zitten op het gebied van: - koemelkallergie (leeftijd kindje 8-12 maanden) - peuterpuberteit en eetgedrag - overgewicht - voeding na 1 jaar - de zoektocht naar gezonde tussendoortjes en een verantwoord ontbijt. De opnames duren ongeveer een halve dag en vinden plaats bij de ouders thuis. Geef je op! Vind je het leuk om samen met je kind mee te doen aan dit televisieprogramma en herken jij je in één van bovengenoemde onderwerpen? Meld je dan z.s.m. maar in ieder geval voor 26 september aan! Stuur een e-mail met een foto van je kindje en jezelf naar info@hetconsultatiebureau.nl. Vertel in het kort: je verhaal, wie je bent, hoe oud je kindje is en waarom je graag mee wilt doen. Vermeld ook je adresgegevens en je (mobiele) telefoonnummer zodat de redactie contact met je op kan nemen. Voor inhoudelijke vragen over het programma kun je contact opnemen met de producent: LVB Networks 033-4220085. Mocht je verder nog vragen hebben dan kun je gratis bellen met Nutricia Kindervoeding Service 0800-0222626. Met vriendelijke groeten,
Waarom doet 'Nutricia' een tv-programma over het consultatiebureau? Om op deze manier reclame te maken voor kunstvoeding?
Ik heb helemaal geen problemen met 1 van de bovenstaande dingen en mijn dochter gaat over 2 weken voor de laatste keer naar het CB. En wat reclame of eigenlijk meer informatie over flesvoeding mag best vind ik, het is tenslotte de keus van (aanstaande) moeder zelf om flesvoeding te geven, er is erg summier info te vinden over friso 1 of nutrilon 1 of andere merken.
Het gaat volgens mij niet om kustvoeding te promoten, het gaat over eten van kinderen van 1 tot 4 jaar, en niet tot 1 jaar. Misschien wel om potjes voeding ed. maar ik denk niet om borstvoeding te onderdrukken of zo.
brief is mij duidelijk genoeg, en of ze er nu tussendoor ook reclame bij maken is voor veel ouders alleen maar welkom volgens mij.lijkt me wel een leuk programma.
Of voor hun potjes/papjes e.d. Lijkt mij geen goede zaak dat Nutricia dit doet. Dan liever een onafhankelijk iemand.
Ik kreeg vandaag ook zo'n mailtje. Ben dan hoog zwanger en heb er geen zin in om dit te doen. Zal wel interresant vinden hoor.
och alles wordt toch gesponsord dat is nodig om programmas, verenigingen en dergelijke op te zetten, zonder geld krijg je niets voor elkaar hoor. en nutricia? zie niet in wat dar mis mee is, maakt mij niet uit wie het programma maakt het zal ongetwijfeld voor vele een luek programma worden.
Ik hou mijn hart alweer vast...... Een ding is zeker, voor en na het programma worden we vast weer overstroomd met de a la Carte menu's.
Stel dat dat zo zou zijn? Wat is dan eigenlijk het probleem? Dat snap ik niet zo goed eerlijk gezegd.Ik begrijp uit jullie reacties dat jullie zo ongeveer tegen potjes voeding zijn of in ieder geval tegen kunstvoedingsproducenten zoals nutricia maar waarom eigenlijk? Ze hebben vele producten op de markt gebracht waar veel huishoudens ze zeker weten dankbaar voor zijn dat ze in de winkels te vinden zijn. Nee schiet mij maar lek, ik snap er de balle niet van.Ze stellen dagelijkse problemen die men tegenkomt bij het cb aan de kaak en jullie gaan er direct alweer vanuit dat dit is om hun voeding te promoten, die eigenlijk geen promotie meer nodig heeft want iedereen weet wat er allemaal in de schappen te vinden is, die reclame kunnen ze op een goedkopere manier veel beter doen dan geld te steken in een informatief programma als wat dit moet worden. Oh nog even over die a la carte menus die vele kinderen heerlijk vinden trouwens, etos heeft een schitterende reclame alle babyvoeding (poeder - potjes enzo) 2e voor de halve prijs
Waar ik bang voor ben is dat als er een vrouw komt met bv probleem dat die dan het advies krijgt om over te gaan/bij te voeden met kv. En dat is eigenlijk nooit nodig. Vandaar. En hier niets van Nutricia in huis te vinden
Niet zo zeer een 'probleem', maar ik vrees dat het de peutervariant van Life and Cooking gaat worden, want dat is ook zo'n programma van RTL dat wordt gek gesponsord (niet lachen, Nemo ) Ieder zijn ding, maar mijn ding is dat in ieder geval niet, een programma dat dermate zwaar wordt gesponsord, neem ik niet zo serieus, omdat de objectiviteit in het geding komt; men zal nooit iets negatiefs over de sponsor zeggen. En sponsoring van een dergelijk programma met her en der wat goed gemikte product placements is een zeer effectieve manier van reclame maken, wellicht beter dan een spotje op tv met 'koop ons product'. Ik ben overigens absoluut niet tegen potjesvoeding of flesvoeding, trouwens.
Nou Nemo ik denk dat dat reuze mee zal vallen hoor. Jij kijkt (begrijpelijk dat wel) met alles vanuit het borstvoedingsoog terwijl feitelijk de meeste vrouwen flesvoeding geven, het grootste gedeelte van hen die borstvoeding geven zijn tegen een maand of 3 al aan het afbouwen of gestopt met het geven van borstvoeding, dus over het algemeen kun je wel zeggen dat de meeste kinderen in ons land (hoe jammer ook) gevoed worden door producten zoals onder andere die van nutricia, en daar is niets mis mee. Van jouw standpunt kan ik ook heel goed begrijpen dat jij niet wil dat vrouwen het advies krijgen om te gaan bijvoeden of over te gaan op flesvoeding maar soms is dat nou eenmaal nodig, en vaak ook niet, dat advies wordt echt niet zomaar gegeven en zeker niet tijdens een programma als dat wordt echt wel door de critici nauwlettend in de gaten gehouden lijkt mij. Enne hier in huis van alles te vinden van nutricia, van heerlijk a la carté tot fruitdrinkjes
speculeer maar raak we moeten toch afwachten ik vind er ook niks mis aan aan kunst voeding! vind borstvoeding goed maar ben blij dat er ook een andere variant is!
Trouwens ik denk zeker niet dat het een soort van life en cooking zal worden, je kunt duidelijk in de brief lezen waar het programma o.a. over gaat en dat zal over de meest uiteenlopende dingen gaan, dingen waar jij als moeder vaak genoeg tegen aan loopt dus ach we zullen wel zien wat voor programma het uiteindelijk wordt. Wat ik wel trouwen jammer vindt om te lezen dat zij die geen gebruik maken van kuntsvoeding (poedermelk-potjes enzo) zo negatief over Nutricia is. Nutricia sponserd dan wel veel onderzoeken over het gebruik van kunstvoeding enzo maar sponsort o.a ook de Cystic Fibrosis Stichting(dat is een ernstige aangeboren aandoening die nu nog steeds niet te genezen is maar waarvoor veel geld nodig is voor onderzoek zodat dat ooit misschien wel het geval is) ze sponsoren onder meer onderzoeken om ondervoeding eerder te herkennen en aan te pakken, ze sponsoren onder meer onderzoeken naar longkanker en zo kan je wel even doorgaan, tis echt niet zo dat zij zich alleen maar richten op de inkomsten uit hun potjesvoeding hoor zij produceren behalve babyvoeding ook medische voeding die hoog nodig zijn, zij hebben op schiphol ook een zogenaamde babycare lounge geopend waar je terecht kunt met je kleintje als je lang moet wachten op je vliegtuig en waar je van verschillende dingen gebruik kunt maken (bedje-badje, magnetron en dergelijke)