eerlijkheid maakt de mens het siert hem niet (altijd) (Ik ben soms te eerlijk en dan vinden mensen mij een botte hond.) je kunt pas een ander gelukkig maken als je zelf gelukkig bent. Leeftijd speelt geen rol als het gaat om de liefde... (Man en ik schelen 15 jaar en zijn dol gelukkig met elkaar) (mijn tante en oom schelen 20 haha)
- Carpe Diem! Dus: Pluk de dag! - Al is de nacht nog zo donker, morgen wordt het toch weer licht. Oftewel; niets kan zo erg zijn of er is een oplossing voor. Een mooie van m'n vader. - 'Life is what happens to you, while you're busy making other plans' (J. Lennon) Helemaal op mij van toepassing. - Don't look down on anybody unless you're helping them up'. (J. Jackson) Omdat ik een enorme hekel heb aan mensen die neerkijken op anderen of denken dat ze beter zijn dan anderen. Nog een mooie van m'n vader (die had er denk ik wel 1000 van dit soort uitspraken 'Ik ben thuis de baas, maar wat mijn vrouw zegt zal gebeuren'... haha!
Al zit ik snikkend, op een bank in het plantsoen, dan denk ik: Fijn dat ik 't niet met Andries Knevel hoef te doen... Van Brigitte Kaandorp. Niet echt een levensles, maar op momenten dat ik me niet zo heel erg blij voel denk ik altijd aan dit zinnetje.
Ik zeg altijd maar zo: ik zeg maar niks Haha, nee, maar mijn motto is toch wel: Je moet zelf wat van je leven maken, want een ander doet het niet voor je! (M.a.w.: je hebt zelf de regie in handen, dus knopen hakken waar nodig, hoe moeilijk dat soms ook kan zijn...)
Oja, en mijn oma zei altijd: Niet klagen, maar dragen Vind ik ook wel een mooie! Daar moet ik altijd aan denken wanneer ik me verdrietig voel.
Meer dan het verleden interesseert mij de toekomst, want daarin ben ik van plan te leven. Na een zware depressie is dit echt mijn levensmotto!
A perfect mother doesn't excist, but there are a million ways to be a good mother! Deze las ik laatst ergens en vond hem erg mooi.
wat ik jaren geleden heb ondervonden; Luister naar je lichaam! Mensen (ik was zelf ook zo 1 hoor!) hebben heel vaak een in hun ogen onschuldig pijntje en besteden er te weinig of geen aandacht aan. maar pijn(tjes) en kwalen zijn altijd een teken dat er iets aan de hand is. en nog 1; Zie je dierbaren niet voor zelfsprekend aan en laat merken wat ze voor je betekenen. Ik ben mijn moeder op veel te jonge leeftijd (54) verloren en heb naar eigen zeggen veels te weinig laten merken/weten wat ze voor mij betekend heeft. (en nog doet) en wat betreft mijn lijflied: I was born to try, i've learned to love, be understanding & believe in life. But you gotta make choices, be wrong or right, sometimes you gotta sacrifise the things you like .... But i was born to try.
Angst is een slechte raadgever.... En verder zie onderschrift. (Zijn de wijze woorden van Steve Jobs)
Nou, hebben jullie even? Alleen zijn dit lessen waarvan ik kan zeggen dat ik de de afgelopen 8 jaar heb geleerd cq opnieuw heb geleerd. 1) Blijf nooit uit medelijden bij iemand. Zeker niet als er geen gevoel van liefde is. 2) Geld is echt niet alles. Toen: geen liefde, geen begrip, geen wederkerigheid (net zo goed van mijn kant want ik voelde geen liefde), maar wel een goede baan en goed salaris. Nu: overladen met liefde, begrip, wederkerigheid (van beide kanten) maar weinig tot geen geld. Oh wat heb ik geleerd. Al zou de situatie nooit meer anders worden. Als ik het overige maar heb. 3) Het leven is met bergtoppen en valleien. Soms ga je heel diep om jezelf weer terug te vinden. Maar er komt een moment dat je jezelf in de spiegel kijkt en denkt 'wie ben jij eigenlijk'?. Mij serieus overkomen. Dat was ook het moment dat ik er een punt achter heb gezet. DAt zijn wel de drie belangrijkste tot nu toe. Een aantal die ik standaard heb als motto: Behandel een ander zoals je zelf behandeld wil worden. What goes up, must come down. Het glas is nooit leeg. Er is altijd nog wel een drupje te vinden waar je hoop uit kan putten. Zorg dat ongeacht wat er gebeurd je jezelf altijd recht in de ogen kunt kijken. Heb een eigen mening, maar respecteer ook die van een ander.