Hoi! Ik vind rood haar meestal heel erg mooi, maar waar ik dus benieuwd naar ben is of mensen met rood haar het zelf ook mooi vinden. Wat voor tint rood heb je, ben je er blij mee en ben je er bijvoorbeeld vroeger mee gepest? Of heb je kinderen met rood haar, en worden zij er wel eens mee gepest? Even wat anders dan coronavirus branden jullie los!?
Zelf heb ik geen rood haar, mijn man ook niet. Een van onze kinderen wel, hij weet niet beter, dus het is voor hem prima. Dat is gewoon zijn haarkleur. Hij heeft geen knal rood/oranje haar, maar wel degelijk rossig. En hij heeft sproeten. voor mij echt een te schattige combinatie. Wij vinden het prachtig, en pesten heb ik nog niet over gehoord, hij is ook nog jong, dus dat kan altijd nog komen. ik hoop het niet.
Yessss, ik ben een roodharige Ik heb niet van dat vurige rode haar, maar meer een kastanje kleur. Ik ben er nooit echt mee gepest vroeger. Het werd wel eens geprobeerd, maar ik was toen al mondig genoeg om van me af te bijten dus heb er nooit last van gehad Vroeger baalde ik van mijn kleur, tegenwoordig ben ik er blij mee en vind ik het mooi. Heel fijn ook dat ik het nooit hoef te verven. Wat ik wel een groot nadeel vind is dat ik een lichte huid heb met sproeten en dus snel verbrand in de zomer. Ik word ook nooit bruin. Gelukkig zijn er tegenwoordig goede zelfbruiners waardoor zelfs ik in de zomer mooie bruine benen heb Mijn 2 kinderen zijn verder zo blond als wat trouwens. Vind ik soms wel jammer. Ben trouwens wel heel benieuwd waar je interesse vandaan komt. Ben je zelf ook roodharig?
ik was vroeger echt rood, rooier kon niet. nu inmiddels kastanje. was binnen 1 jaar ook weg. Dochterlief was eekhoorntjes rood/bruin nu nogsteeds. Past helemaal bij haar
Ik ben ook roodharig, inclusief lichte huid en sproeten. Vroeger vond ik dat vreselijk. Ik wilde gewoon blond zijn en “normaal” zoals de anderen. Nu vind ik het heerlijk. Staat mooi en mannen zijn er gek op. Vooral die van mezelf thuis
Nee ik ben blond, maar ik mag op termijn hopelijk een keuze gaan maken voor een zaaddonor en ik overweeg een roodharige in de hoop dat mijn toekomstige kindje die haarkleur erft. Vind ik zo mooi! Ik snap dat dat niet gegarandeerd zo zal lopen (überhaupt een kindje krijgen niet) maar ik zat me dus af te vragen of mijn eventueel toekomstige kindje me die keuze later wel of niet in dank zal afnemen haha. Mocht hij of zij er ooit komen en dan inderdaad rood haar hebben natuurlijk. Misschien wat ver gezocht, maar ben oprecht benieuwd!
wist je dat roodharigen een uitstervend ras zijn? De kans wordt dus steeds kleiner. Mijn zus en ik waren beiden super roodharig maar hebben alleen hoog blonde kindjes gekregen.
Ik zelf niet, maar mijn dochter wel. Tot nu toe is ze er blij mee, hoop dat dat zo blijft. Ik vind het prachtig en ze krijgt er heel vaak complimenten over. Lastig om de kleur goed op de foto te krijgen, soms lijkt het heel fel oranje, soms bijna bruin, maar deze foto is wel kleurecht. Er groeien allemaal blondgoude plukken doorheen, de onderkant is iets donkerder.
Oh ja, wauw wat prachtig! Terecht dat ze veel complimenten krijgt. Wat zou het jammer zijn als rood haar helemaal zou verdwijnen zeg.
Ik zelf geen rood haar, wel de sproeten en de witte huid. Als de zon schijnt zie je wel dat het ergens heel ver weg zit. Mijn jongste heeft echt rood haar, denk pipi langkous, supermooi vinden wij. Altijd de vraag waar het vandaan komt? Maar geen idee..
Mijn jongste zoon heeft rossig haar, in de zon kleurt het wel echt rood, een bleke huid en begint steeds meer sproetjes te krijgen, superschattig vind ik het haha. Hij heeft veel vriendjes en vriendinnetjes dus van pesten is geen sprake, hij is pas 5, dus ik hoop dat dat ook zo blijft.
Hier geen rode gezinsleden. Wel 2 vriendinnen met rood haar en die zijn er nu volwassen zo blij mee en trots op! Als kind beide wel gepest. En zoon heeft een vriendinnetje met oranje rood haar en ze is zo leuk en mooi! En het staat haar zo goed, ze is er overigens nooit mee gepest.
Ons zoontje heeft prachtig rood haar. Hij is nu nog niet in basisschool leeftijd dus geen idee of hij gepest zal gaan worden. Het is nogal een potig ventje, dus ik denk dat hij er flink op los ramt als ze het zouden proberen. Voor een kind met rood haar heb je wel 2 ouders nodig met de genen voor rood haar trouwens.
Dankjewel! Wat leuk dat je een donor met rood haar overweegt . Ik hoop dat een kindje, met welke haarkleur dan ook, je snel gegund is!
Klopt! Dus als jouw donor rood haar heeft wil dat nog niet zeggen dat je kindje ook rood haar gaat hebben Heel veel succes in ieder geval met het hele traject. Spannend hoor!
Mijn moeder heeft rood haar, nog steeds, ze wordt dit jaar 70. Sinds een paar jaar met wat grijs ertussen door. Ik niet, mijn zus niet en onze kinderen ook niet. En voor de volledigheid, mijn vader heeft donkerblond haar met blauwe ogen. Ik heb mijn moeder nooit horen klagen over haar haarkleur, tegenwoordig denken mensen dat het uit een flesje komt, nee dus
Dankjewel allemaal, leuk om te lezen! Ik had er niet bij stilgestaan dat je dan van beide kanten dat gen nodig hebt. Dominant en recessief etc, ik heb bij die lessen niet zo goed opgelet. Het zou natuurlijk kunnen dat ik zonder het te weten over dat gen beschik, maar die kans is wel klein. Ach ja, het belangrijkste is natuurlijk dat mijn wens in vervulling gaat, haarkleur is maar bijzaak. Maar tegen alle roodharigen zou ik willen zeggen: wees er trots op