Wij hebben hier een oorthermometer en een gewone en de oorthermometer zit qua temperatuur altijd een halve graad lager dan wat de gewone aangeeft. Mijn gemiddelde lichaamstemperatuur ligt rond de 36.7, die van m'n dochtertje rond de 37.2 en m'n vriend geen idee. Maar of die van jou dan accuraat is wie zal het zeggen. Vind het geen gek lage temperatuur hoor.
Dit doe ik idd ook altijd bij de kids. En als ik bij 1 twijfel, kus ik de andere ff ter vergelijking. Pas als mijn lippen voelen dat het warmer/heter dan normaal is, gaat de thermometer gepakt worden.
Ik zit meestal rond de 37.2 en de 37.6° . Pas bij 38° kan ik over verhoging spreken. Heb eigelijk geen idee wat de normale temperatuur van mijn man is. In de 7 jaar dat wij samen zijn,is ie pas 2 x ziek geweest,ondanks dat ik elk jaar wel griep en een voorhoofdholte onsteking heb.
Bedankt voor jullie reacties, ik ben nog even bezig geweest met de oorthermometer. Paar keer bij mezelf gemeten en is nu en is elke keer 37,1 of 37,2 lijkt me vrij normaal. Jongste zoontje aantal keren gemeten, en die heeft 37,7 37,8, even in de gaten houden. Ook vergrote klieren, maar dat heeft hij sowieso heel erg snel.
Nee je zegt in je openingspost "Mijn temperatuur zit tussen de 35,5 en 35,9 lijkt me best laag." En nu zeg je 37.1-37.2 Vooruit, dat scheelt 1.5gr. Toch teveel om een juiste meting te noemen
Ik meestal 36.9 mijn middelste 37.3 Mijn zus standaard tussen 35.5 en 36. Als die 37.5 heeft is ze hartstikke ziek.
Geen idee wat normaal is. Ben momenteel ziek. Hoofd vol watten, hoofdpijn en gewoon lamlendig (hoewel wel weer iets aan beter hand). Temp geeft 37,5 aan. Vorige week was ik gloeiend heet en echt gewoon behoorlijk ziek. Gaf thermometer 37,8 aan... ik blijf voorlopig even meten tot ik me helemaal goed voel
Wij hebben ook een oorthermometer. Die moet je echt goed richten terwijl je aan het oor trekt en in het oor ‘duwen’ anders komt hij veel lager uit. Maar geeft wel een redelijke indicatie van onze temperaturen. Als ik het precies wil weten, dan gebruik de rectale thermometer. Maar dat is eigenlijk zelden nodig, omdat ik het meer als indicatie gebruik. Meestal voel ik wel aan mezelf of ik verhoging of koorts heb, en bij de kinderen haal ik dat ook al vrij snel eruit. Dan is de thermometer alleen nog voor bevestiging. Mijn temperatuur is standaard net onder de 37 graden voor mijn eisprong en daarna net na de 37 graden.
Hier ook, als ik verkouden ben schiet ik snel naar 37.4/37.5 en dan voel ik mij direct beroerd dus ik denk dat mijn temperatuur een ‘stuk’ lager ligt als die 37.4 tijdens een verkoudheid.
Zou het kunnen dat hij iets verhoging heeft? of jullie rond 36,0 hij 37,0 o.i.d. De een heeft iets lagere temperatuur dan de ander gemiddeld maar allemaal in de 35 graden lijkt me niet heel waarschijnlijk. En ja, ik heb hinderden temperatuur rondjes gedaan toen ik nog in het ziekenhuis werkte.. Dan zie je wel dat de meeste mensen ook wel tussen de normaalwaarden van 36,5-37,5 zitten, is mijn ervaring.
@suus1983 en @Evanesco Ik vond het vreemd omdat tussen 36,5 en 37,5 als normaal gezien wordt. Als vpk in het ziekenhuis moet je temperatuur, bloeddruk etc. meten en voor alles wat afwijkend is, worden punten berekend. Hoe meer punten hoe hoger de alarm score, op basis waarvan je bijvoorbeeld een arts erbij moet roepen. Onder 36,5 en boven 37,5 leverde al 1 punt op. (Pas vanaf 3 punten moest je overigens contact zoeken met een arts, niet alleen om een lage temp) Wel is mijn ervaring dat er veel mensen zijn die standaard ook nog wel tussen 36,0 en 36,5 kunnen zitten en soms een uitzondering nog lager. Maar als ineens 3 mensen met dezelfde thermometer zo’n lage waarde hebben zou dat dus voor mij meer een reden zijn om de thermometer te verdenken.
Heb ook altijd begrepen dat oorthermometer niet erg accuraat is en je er meestal wat bij op moet tellen. Ik zit voor eisprong op 36.7 en na ei 37.3 en zwanger 37.5 (rectaal) met oorthermo beduidend lager en wisselend.
Ik zit al ruim een week op 37.6-37.8 maar zet ook niet door. Wel verkouden, hoesten en keelpijn. Normaal heb ik rond de 37.2. maar even aankijken, ik ben in ieder geval in isolatie thuis.