Meestal 36.5 en in de avond wel eens 35.8. Ik meet onder de tong dus ook niet mega betrouwbaar. L. tussen de 36.8 en 37.2 vaak rectaal gemeten.
Waarom zou je ook. Zelfs als je ziek bent is het niet noodzakelijk. Als je koorts hebt merk je het wel.
Haha nou er is zelfs een heel subforum hier op ZP daarover Sommigen schijnen zich te temperaturen als ze zwanger willen worden begreep ik. Laatst had ik trouwens koorts maar niks gemeten bedenk ik me nu.
Ik zit zelf rond de 36.9 Oudste dochter heeft het altijd warm, zit rond de 37.4 Jongste dochter 36.7. Heeft het ook snel koud. Zoontje 37.3 Man weet ik niet.
Vind het echt maf dat zoveel zo vaak temperaturen? Wat is het nu daarvan? Behalve als je zwanger wil worden dan? Ik meet het alleen als ik erg ziek ben, rectaal. Dochter meet ik eigenlijk nooit. Die wil niet rectaal en heb geen oorthermometer.
Rectaal meten blijft gewoon het meest betrouwbaar. Dat is ook wat onze arts adviseert. Oor meten is alleen betrouwbaar als je de handeling goed uitvoert, wat gewoon heel vaak niet gebeurd. Ik zie het bij ons op de werkvloer ook...(grote) verschillen tussen oor en rectaal meten. Als het aan mij ligt gaan alle oor thermometers de deur uit maar voor sommige cliënten is rectaal te belastend. Thuis meet ik ook gewoon rectaal.