Ik kan niet sparen, dit is een feit , maar ik wil het wel graag! Wie heeft er tips om te sparen zonder dat ik het in de gaten heb? Via de bank sparen lukt me niet; aan het einde van de maand stort ik het dan altijd terug omdat ik dan te kort kom. Nu houd ik het statiegeld apart, ook het geld dat ik bespaar door gebruik te maken van kortingsbonnen. Ik koop nu ook zegeltjes van de AH waar ik zo goedkoop mogelijk koop (veel van Euroshopper). Dit alles doe ik in een spaarvarken waarvan ik de onderkant heb dichtgetaped zodat ik het niet snel meer kan openen. Het kleine geld wat ik 's avonds in mijn portemonnaie heb stop ik er ook in. Hebben jullie nog ideetjes? Misschien voorschotbedragen verhogen? Dit had ik dit jaar gedaan met het gas en de energie. Ik heb dus 450 euro teruggekregen.
punten sparen bij de supermarkt? Bij de Vomar kan dat. Dat geld kan je wel later weer bij de Vomar opnemen. Automatisch afschrijven en op een rekening zetten waar je de komende zoveel jaar niet aan mag komen? Geld bij een ander (vertrouwd persoon) leggen?
Spaarloon regeling op je werk? Ehm. Mijn man tankt van de zaak altijd bij de shell, en daar sparen we zegels. Schiet ook hard op. manlief is soms wat te duidelijk in zijn taal, dus we hebben een potje waar we 20 cent in moeten gooien als we schelden (aangezien ik wil da tmijn dochter dat absoluut niet doet) Schiet ook erg op. en wij maken automatisch wat over iedere maand. als je iedere maand 25 of 50 overmaakt zodra je loon gestort is, merk je dat ook niet hoor.
ik ben ook iemand die niet kan sparen, als het op de spaarrekening staat wil ik het ook nog wel eens overboeken. ik geef het nu aan mijn moeder, die legt het daar in de kluis en er kan dan niemand bij, ook ikzelf niet. als het dringend nodig is kan het er altijd om vragen, voor nutteloze dingen krijg ik het niet misschien een beetje kinderachtig maar wel effectief voor ons.
Automatisch elke maand een bepaald bedrag overboeken naar je ispaarrekening en dan aan de bank vragen of ze je spaarrekening willen blokkeren voor opnames.
Ik doe spaarloon, daar kan je niet eens aankomen en heb je na 4 jaar een leuk bedrag. Daarnaast een klein bedrag automatisch. Om de zoveel maanden doen wij een vrekkenmaand. De ene maand mag dan wat meer en de andere maand zetten we alles op de spaarrekening wat we niet perse nodig hebben. We hebben niet echt een vette spaarrekening hoor, maar lekker is het wel om iets achter de hand te hebben en niet eerst te hoeven sparen als je iets wil!
Superbedankt voor de tips! Zodra mijn ouders terug zijn van vakantie ga ik ze wat in bewaring geven! Toen ik werkte spaarde ik ook via mijn loon. 1 januari a.s. komt het eerste jaar vrij . Helaas werk ik nu niet en spaar ik dus ook niet. Ik troggel nu ook iedere avond het kleine geld van mijn man af voor MIJN spaarpot, hihi. Vandaag wel een hele euro, haha! Met de zegeltjes van de AH gaat het redelijk! Zodra mijn boekje vol is dan geef ik die ook aan mijn ouders. Ik kan het wel!
Wij hebben ook een pot met kleingeld hier in de kast staan. Ik kom er eigenlijk alleen maar aan als er collectanten aan de deur komen. De rest gaat altijd naar onze spaarrekeningen, en de laatste keer was het voor Kenji. Was toch weer 70 euro! Verder spaar ik zegels van de Jumbo, en heb nu zo'n 6 volle boekjes liggen denk ik.
Ik spaar de koopzegeltjes van de Plus. Ik had 7 volle boekjes en die heb ik ingeleverd om van dat geld wat kerstcadeautjes te kopen. ideaal, toch iets kopen zonder dat het van je rekening afgaat. Aankomend jaar probeer ik ze niet in te leveren, maar het hele jaar door te sparen. Verder leeg ik elke dag mijn portemonnee (en die van vriendlief) op zoek naar kleingeld en dat leg ik ook apart.
ik heb een spaarpot en daar gooien wij al onze 2 euromunten in! Ik plunder elke avond mijn portemonnee en die van mijn vriend, de ene week levert dit maar 4 euro op maar ook weken van 20 euro.... wij hadden met 1 jaar 2 eurmunten sparen 400 euri erin
Misschien kan je iedere maand een standaard bedrag naar een spaar rekening overscrhijven waar je niets van af kunt nemen, dus wat zeg maar over een jaar oid vrij komt .. Of idd zegeltjes sparen bij de supermarkten .. Wij doen ook nog leuk sparen en hebben er zelfs een wedstrijdje van gemaakt, wij doen iedere week al ons klein geld in een grote Smirnoff fles ( zie foto ) .. Dit doen we dan tot het vol zit, het is op een gegeven moment gewoon leuk want als hij dan helemaal vol zit en je gaat het tellen dan schrik je gewoon wat er eigenlijk in zit ... We doen dan aan het einde beide een schatting maken en die gene die er het dichts bij zit die mag bepalen wat we er mee gaa doen, uiteraard kopen we dan geen onbenullige dingen oid maar vorig jaar hadden we een wat luxere vakantie geboekt .. Die van ons zit nog niet helemaal vol maar er zit nu al 1200 euro in ( manlief kon het laatst niet laten om al te tellen )... Maak het sparen dus leuk .. Maak er een spel van, klinkt miss kinderachtig maar als je het leuk maakt werkt het wel .. Misschien helpt dat ? Hoop dat de foto een beetje duidelijk is .. View attachment 38395
ik heb een spaarplan in exel gemaakt.als ik zie wat we dan over 10 jaar hebben met rente is dat een supermotivatie hoor!!! Als je het ziet is het toch anders.ik boekte voorheen ook regelmatig terug maar nu baal ik ervan als het moet.Ik hou die 70000 in gedachten!!!
ik heb ook een spaarvarken waar al het kleingeld in gaat aan het einde van de week. het kopere grut gaat in de spaarpot van alyssa zodat die ongemerkt ook al spaart. ik haal elke week een vast bedrag aan boodschappengeld en aan het einde van de maand gaat wat over is in een pot. zo heb je na een tijdje een aardig bedrag. we kunnen nu een nieuwe kinderwagen kopen zonder dat we het merken. hoe werken die koopzegels bij de ah eigenlijk? liefs doris
Het klinkt heel raar, maar dan wil je teveel sparen, begin met kleinere bedragen over te boeken. Wij waren ooit zo optimistich mijn gehele loon te willen sparen. Dit was 1250 per maand. 2 weken verder en het was alweer terug geboekt. (rekeningen die uit het niets leken te komen, dure boodschappen, enz) Wij zijn toen begonnen met 200 euro pm, dit ging goed, als er geld overbleef, dan werdt dat ook gestort, even als elke week een klein bedrag overmaken, dit kan 10 euro zijn maar ook 50 euro, wij gingen toen naar ongeveer 500 tot 600 p.m. Soms ook minder hoor. En wij maken het nu over naar een rekening waar wij niet kunnen aankomen via internet. ( Pinpas is daarvan is ruim al 2 jaar zoek.) Ook sparen wij vakantiegelden op, overschotten van rekeningen zoals gas en licht. Zo houdt je per jaar wel wat leuks over. Maar de regel geldt wel voor ons, overmaken naar een rekening waar je niet zo 1.2.3 kan aankomen, maar wel bij echte noodgevallen. Of anders, maak alleen maar kleine bedragen over, dat doet een vriending van mij. Die heeft qua inkomen iets meer dan bijstandsniveau en heeft een kind, maar spaart toch elke week 25 euro voor zichzelf en 5 euro tot 10 euro pw voor haar kleintje. Zij boekt 1 dag 3 euro over, dan 2 dan weer 5 enz. Volgens haar veel makkelijker, want je mist geen grote sommen geld. Dit geeft meer rust vertelde ze. En een kleine tip, je toeslagen van de belasting, zet deze ook apart. Ten eerste, als je moet terugbetalen, heb je het geld en je trekt er toch rente over. (is niet heel veel maar toch. Als je net als ons dan 220 per maand krijgt a 3 procent is dat toch een kleine 80 euro per jaar. Elk jaar krijgen wij weer te horen dat wij moeten terug betalen, en omdat het word opgespaard, kan dat steeds in 1 keer zonder rentes en dingen. Ik moet zeggen, ben al wel 2 jaar bezig om de hele toeslagen gebeuren stop te laten zetten. Maar dat snappen ze niet helemaal.
Oja.. bijv als je bami maakt.. Grote pan maken en deeltjes in vriezen.. Wij kopen altijd kilo verpakking gehakt in de reclame en dat vries ik dan ook in.
mijn spaarenvelopjes ik heb envelopjes met daarop kerst/vakantie/extra elke week als ik geld over heb stop ik dat in 1 van de 3 en moet zeggen gaat soms hard ook als ik een koopzondag gewerkt heb en ik vang meer loon pin ik dat en stop in de envelopes. ik spaar elke maand automatisch van ons loon een mooi bedrag en voor onze dochter ook en spaarloon doet mijn man. in 2010 komt er toch weer bijna 900 euro vrij. daar betaal ik dan de vakantie meteen van. sparen moet je leuk gaan vinden. veel succes
ik heb belastinggeld altijd op een aparte rekening en kom daar ook dus niet aan. alleen als ik moet terugbetalen zoals dit jaar heb ik het daar van betaald