Ik ben dol op fruit. Alleen appels en sinasappels niet. Het wisselt ook heel erg wat ik eet. Maar momenteel veel mango vanuit onze mango boomxl, papaya kan ik ook wel echt lekker vinden als hij vers uit de boom komt. Meloen en met name galia en watermeloen. Frambozen en kersen vind ik ook heerlijk. Verse nectarines en pruimen (al heb ik die hier nog niet echt gevonden). Een kiwi op zijn tijd. Ik ben ook dol op aardbeien. Alleen waar ik woon niet. En ze zijn ook nog eens ontzettend duur. Sommige dagen 16 dollar (ongeveer 13 a 14 euro) voor een bakje van 250 gram. Gooi ook regelmatig wat in de blender voor een lekkere smoothie of door een bakje kwark.
Mandarijnen, 1 week in het jaar zijn ze zuur en lijkt de schil van de mandarijnen dunner en dan koop ik echt 4 netjes. Iedereen hier in huis eet zich dan suf aan die dingen. De rest van het jaar loop ik er met een grote boog omheen.
Mangosteen/ Mangistan maar dat is hier nauwelijks te krijgen.. en als het te krijgen is, is het vaak erg duur. Bosbessen zijn een goede tweede
Ik weet dat je het niet aan mij vroeg, maar hier maken ze er vaak een couscoussalade van met dadel en amandelen. Superlekker is dat.
Rambutan (soort nog betere versie van lychee) staat echt met stip op nr 1! Hier alleen lastig te krijgen en mega duur .
Voor het eerst dat ik iemand anders hoor die ook allergisch is voor mango. Mensen kijken er altijd gek van op als ik dat zeg. Jammer hè, het is/ruikt zo lekker! Maar ik word er echt flink ziek can, dus al lang niet meer geprobeerd. Wat ik zelf erg lekker vind, zijn Cotton Candy druiven, kersen, nectarines, vijgen en verse wijnbessen uit eigen tuin.
Soms gewoon los of door de yoghurt Door een salade is ook erg lekker met wat ijsbergsla tomaat komkommer en maïs
Ja... Mensen geloven het vaak gewoon niet Of dan zeggen ze 'apart zeg, mango is juist zo lekker!'. Alsof een allergie gelijk staat aan 'niet lusten'. Ben trouwens ook allergisch voor kiwi en ananas, maar die mis ik eigenlijk niet zo. Gelukkig niet voor ander fruit.
Ik heb nog nooit een vijgentaart gemaakt, maar vertrouw blindelings op Ottolenghi. Dus misschien is dit wat: https://mijnpuurleven.com/2019/10/09/lekkere-vijgentaart-van-ottolenghi/
Appels! Elstar is mijn favoriet. Daarna frambozen, watermeloen, blauwe bessen, druiven. En mandarijnen hoor je met sinterklaas te eten
Ja en van die extreem zoete sinaasappels. Heb ze in NL nooit gezien (gelukkig maar ). Bah wat vind ik die smerig. Van zure sinaasappels houd ik dan wel weer, maar alleen als sap.