Sinds kort heb ik een stappen teller en ik schrok ervan hoe weinig is echt loop. Pak voor alles de auto dus dat ben ik gaan veranderen. Pak alleen nog de auto voor boodschappen (kan niet lang tillen met mijn nek) . Voor de rest alles lopend, zelfs vandaag door de regen. En ik krijg de smaak te pakken. Merk dat ik de 10.000 stappen per dag wil halen en daardoor ook wel een rondje extra wandel om eraan te komen. Wie wandelt er nog meer en houd zijn stappen bij? Wat is jullie wandel doel?
Ik wandel elke dag met Tukker. Dus zet nu meer stappen dan mijn doel was. Zet nu gemiddeld 12000 stappen per dag. Doel staat nog steeds op 9000 per dag
Ik doe bijna alles lopen in het dorp hier. Kleine boodschap, van en naar school brengen. Naar de bakker of bloemist. Regent het dan is het paraplu mee. Oh en rondje met de hond wandelen Pak alleen de auto voor als ik naar winkels moet die hier in het dorp niet zitten en werk.
Ik heb 2 honden, dus zelfs met dit weer wandel ik genoeg. Maar daarbij vind ik het ook heerlijk om te wandelen, is voor mij echt ontspanning.
Ik wandel op mijn de dagen dat ik niet werk dik een uur. Dat zijn zo n 10000 stappen. Op werkdagen loop ik minder omdat ik een zittend beroep heb. Nu het weer langer licht is wil ik op werkdagen na het eten nog een rondje lopen. Daarnaast fiets ik elke avond 10 km op mijn hometrainer.
Ik zet op m’n werk al veel stappen, maar als ik niet aan minstens 10000 stappen kom ga ik zelf nog even een rondje. AirPods in en gaan. Probeer sowieso wel veel lopend te doen, ga tegenwoordig liever lopen dan fietsen, vandaag naar de stad geweest om m’n nieuwe bril op te halen, daarna doorgelopen naar m’n ouders om hem te laten zien.
Als het mooi weer is probeer ik dagelijks een ronde te wandelen. Zoontje breng ik bijna altijd lopend naar school, een enkele keer op de fiets. Mijn doel staat op 6000 stappen, daar kom ik eigenlijk altijd wel aan, ook op mijn werk. Maandag en woensdag heb ik een ronde gewandeld en dan kom ik makkelijk aan de 10000 stappen. Dat wil ik wel blijven proberen, zeker bij mooi weer. Over een paar weken loop ik de avondvierdaagse met zoontje dus alvast wat oefenen is niet verkeerd.
Ik wandel ook graag. Op mijn werkdagen kom ik met gemak over de 10.000 maar echt wandelen is voor mij stukken lopen. Ik wandel veel met de jongste en doe nog 2x per week powerwalken.
Wij hebben een hond, waar ik veel mee wandel, sowieso elke dag 1x een ronde van 5km en dan nog een aantal kortere rondjes. Daarnaast gaan dochter en ik 2x in de week met een vriendin en haar dochter wandelen, zo'n 7km. De 10000 stappen haal ik elke dag met gemak.
Eerder slyihd op 10.000 staan maar haalde ik niet altijd en vond dat erg demotiverend. Heb hem nu op flexibel staan. Hij past zich zelf aan zodra je het doel behaald. De meeste dingen doe ik op de fiets. Wil binnenkort wel vaker met de koptelefoon op een stuk wandelen. Ik moet eigenlijk wel een doel hebben zoals boodschap of wat ophalen, mini bieb etc.
Ik vind het wel grappig om de lezen dat iedereen het over 10000 stappen heeft. Is idd een tijd geweest dat dit zgn gezond was, nu nieuw onderzoek dat dit helemaal niet nodig is dat zelfs 6-8000 per dag meer dan voldoende is. zou vooral gewoon lekker gaan bewegen!
Ik moet mijn Fitbit weer eens opladen maar ik vind het ook heerlijk! Hond mee en luisterboek aan en gaan met die banaan!
Ik loop rond de 8-10.000 stappen per dag. Moet zeggen dat ik veel lopend doe. Alleen nu de laatste dagen haal ik de kinderen s middags op met de fiets en dan red ik elke x net niet die 10.000 stappen. Maar ga er ook geen extra rondje voor lopen.
Ik loop zelf dagelijks tussen de 7-10.000 stappen per dag. Meestal loop ik dan tussen de 6,2 en 8 km per dag.
Ik ben laatste weken al blij met 5000 stappen/3km, dan was het een goede dag hoop dat ik m'n energie snel terug heb
Ja probeer ook altijd wel aan de 10000 stappen te zetten per dag. Op een goede werkdag, kom ik daar makkelijk aan (zorg) maar vind de "ontspannende" stappen eigenlijk wel belangrijker. Dus probeer altijd wel een flinke wandeling door m'n dorp te maken. En auto altijd wat verder weg zetten, geen lift pakken, enz.
Wat het ook vooral is: 10000 stappen is best veel en kan de-motiverend zijn. Minder stappen, zoals 8000, is makkelijker te doen, dus groter kans op succes. (Wat ook juist motiverend werkt)
Hier ook, ben wel zwanger, maar ik probeer elke dag zo’n 5000 stappen te halen. Normaal is 7500/10.000 m’n doel.
De dagen dat ik buiten kom geraak ik meestal aan de 6000 stappen. Sommige dagen niet eens aan de 1000 momenteel ben ik een beetje in ontkenning dat het te weinig is want mijn horloge ligt al een dikke week 'op te laden' Volgens mijn broer de fysiotherapeut zou je eigenlijk iets van 6000 stappen buiten je 'normale dagelijkse standaard stappen' moeten zetten. Ik denk dat het sowieso gezond is elke dag een half uurtje te wandelen, ongeacht het aantal stappen. Beter wandelen en op 6000 uitkomen dan op 10000 maar die stappen gewoon met rondjes rond de tafel behalen (dat deed ik toen ik mijn horloge net had om toch maar aan genoeg stappen te raken )