Wat is jouw meest nutteloze talent?

Discussie in 'De lounge' gestart door Rapunzel, 6 apr 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamavanvier95

Mamavanvier95 Fanatiek lid

12 okt 2014
    3.483
    2.599
    113
    Vrouw
    Friesland
    Dat ik al mijn vingers over elkaar heen kan vouwen, klappen als in klappen met je handen met mijn ellebogen & mijn armen best ver overtrekken. :roflmao:

cowgirl80 vindt dit leuk.
  2. mamabri

mamabri Fanatiek lid

15 aug 2021
    3.239
    4.194
    113
    Vrouw
    Ik kom nog uit de tijd dat je telefoonnummers handmatig moest intoetsen.
    Al die nummers weer ik dus nog steeds uit mijn hoofd… van schoolvriendinnen van 30 + jaar geleden, incl adresaen en postcodes, niemand die daar nog woont maar goed; ik heb het wel in mijn hoofd zitten. Sommige familieleden zijn nooit verhuisd, dat is wel handig met kerstkaarten versturen want dat weet ik uit mijn hoofd.

maar een random 06 nummer van wie dan ook, man, kinderen, dat weet ik niet omdat ik daar natuurlijk alleen maar 1 knopje voor moet intoetsen.

3. me1989

me1989 Fanatiek lid

29 dec 2013
    3.444
    1.199
    113
    Ik kan fluiten met m'n tong.

4. mamabri

mamabri Fanatiek lid

15 aug 2021
    3.239
    4.194
    113
    Vrouw
    dat van sferen aanvoelen heb ik ook. Het klinkt raar maar als ik me concentreer op iemand, dan “zie” ik wat de ander voelt, in zowel het verleden of heden.

Vind dat regelmatig wel handig eigenlijk. Op afstand is dat wat gissen maar face to face weet ik binnen no time wat voor vlees ik in de Kuip heb

5. Muisje2016

Muisje2016 Fanatiek lid

18 jan 2016
    3.025
    5.138
    113
    Dank je, dat vind ik zelf ook! Blijft ontzettend bijzonder om bij een bevalling te mogen zijn. Nu helaas niet werkzaam als verloskundige, maar wel van plan het in de toekomst weer op te pakken.

Kraamzuster vindt dit leuk.
  6. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.947
    33.614
    113
    Mijn meest nutteloze talent is het onthouden van verjaardagen van mensen van vroeger. Bij m’n ouders hing een kalender op de wc en ik denk dat ik het zo onthouden heb. Maar ik weet dus echt de verjaardagen van ouders van vriendinnetjes van de basisschool nog :rolleyes:
    En die vriendinnetjes heb ik al 20 jaar niet gesproken of zo :|

7. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.947
    33.614
    113
    Heel herkenbaar!

8. mamabri

mamabri Fanatiek lid

15 aug 2021
    3.239
    4.194
    113
    Vrouw
    ook dit! Is het een bepaalde datum denk ik; oh mijn vroegere schoolvriendin is jarig vandaag. Te achterlijk voor woorden want ik heb haar op de basisschool voor het laatst gezien

Iertje81 vindt dit leuk.
  9. Suuzan

Suuzan Fanatiek lid

21 dec 2013
    1.805
    655
    113
    Het eerste wat me te binnen schiet is:
    1. hele harde boeren laten (vind mijn man natuurlijk heel aantrekkelijk :confused:)
    2. ik weet heel veel feitjes van beroemde Amerikaanse acteurs. Heb ik niks aan, maar ik zit altijd te wikipedia-en als ik een film kijk. Veel te nieuwsgierig aangelegd.

10. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Ik kan dingen oppakken en tekenen met m'n tenen. Kan bijvoorbeeld m'n bril op m'n neus zitten met m'n voet. Niet het meeste charmante gezicht, maar m'n kids vinden het hilarisch en voor de jongste moet ik het regelmatig aan vriendjes laten zien (de oudste is aan't puberen en schaamt zich inmiddels dood

NiVa0230, Kolibrie2, Kanarie en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  11. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.638
    27.293
    113
    Vrouw
    Ik kan nog van elk kraamcadeau (ook die van de oudste) vertellen van wie ik het heb gekregen, ook al weet de gever dat zelf niet meer :roflmao:
    En we hebben veel cadeaus gekregen en heb ik het nergens genoteerd. Van kleding kan ik zelfs de maten nog erbij geven :roflmao:

12. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.873
    7.937
    113
    Hoe weet je dat dan, vraag je dat dan na bij de betreffende persoon?

ik kan boeren op commando en ik weet elke ochtend nog precies wat ik gedroomd heb.

13. mamabri

mamabri Fanatiek lid

15 aug 2021
    3.239
    4.194
    113
    Vrouw
    In het verleden heb ik hier een geomantie topic gehad, een manier van voorspellen. Maar dat is deels geomantie en voor een groot deel intuïtie, als ik dat doe, “voel of zie ik de vraagsteller” bij de dames hier kreeg ik heel erg vaak terug dat het klopte.
    Het kan dat ik een vage kennis spreek in de supermarkt dat ik daar wat bij voel of zie. Daar houdt ik uiteraard mijn mond over , maar soms hoor ik dan later wel weer terug.

Soms is het wel vervelend hoor, maar soms is het bijzonder nuttig.

14. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.494
    8.416
    113
    Dat kan toch iedereen? :roflmao: Hier thuis in elk geval wel :D

Verder ben ik een kei in het onthouden van verjaardagen, trouwdagen etc, telefoonnummers van vroeger.

En vooral het onthouden van nutteloze informatie :rolleyes:

En de sfeer / stemming aanvoelen kan ik ook veel goed. Als de sfeer om te snijden is, dan voelt dat voor mij ook echt zo. Ik vind het een heel vervelend talent :oops:

15. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Ik kan mijn heup uit de kom klikken.

oh en ook er weer in, wel zo handig! :D

16. mamabri

mamabri Fanatiek lid

15 aug 2021
    3.239
    4.194
    113
    Vrouw
    brrrrr

Malbec vindt dit leuk.
  17. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.465
    3.910
    113
    Vrouw
    Ik kan dat dus echt niet :rolleyes:

Ik kan mijn middelvinger een soort van vast klikken, naar mijn hand toe. En uiteraard weer los klikken (ik denk niet dat het in en uit de kom geval is). Dat losklikken gaat wel steeds moeizamer en pijnlijker.

18. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.696
    4.304
    113
    noord holland
    -Ik kan een 'golfje' maken met mijn tong, beetje dit idee ~~ vanaf de voorkant gezien. Bedoelen jullie dat ook met 'rolletje'. Of bedoel je meer 'dubbel'. Dat kan ik overigens ook, en ook mijn tong 'omdraaien'. Schijnt niet iedereen te kunnen, genetisch bepaald ofzo?
    -ik kan in spiegelbeeld schrijven, zo ongeveer in hetzelfde tempo als dat ik normaal schrijf.
    -ik heb ook een gek geheugen qua cijferreeksen, telefoonnummers van vriendinnetjes van vroeger, nummerplaten van ons zelf van vroeger en die van een vriendin. Ik wist nog járen de cijferslotcombinatie van de fiets toen ik 7 was ofzo (eerlijk, nu weet ik hem niet meer :roflmao:, maar heb hem echt een jaar of 15 nog kunnen opdreunen).
    -ook gekke details van situaties vroeger herinner ik me vaak, waarvan je denkt 'waarom weet ik juist dát nog?'.
    ik blijf het sowieso altijd bijzonder vinden wat je soms nog onthoudt en dat een ander dat dan helemaal niet heeft. Ik hoor regelmatig hetzelfde verhaal van iemand terwijl ik vaak precies weet tegen wie ik het wel zei en tegen wie nog niet. Het valt me daardoor ook regelmatig op dat verhalen toch echt anders verteld worden een tweede of derde keer :roflmao:.

19. Manderijntje

Manderijntje Fanatiek lid

23 jan 2014
    1.168
    1.332
    113
    Ik 'zie' dat ook, maar dat doe ik een soort van bewuster ofzo, weet niet zo goed hoe ik dat moet beschrijven. Maar spanningen aanvoelen is onbewust en vaak ongewild (daarom voelt het zo nutteloos). Vroeger probeerde ik dan automatisch de boel ze ontspannen maar dat kost heel veel energie. Nu probeer ik het gewoon te accepteren en soms vraag ik er ook openlijk naar, dan heeft het soms wel nut. Maar in een niet zo veilige/bekende omgeving is het vooral irritant en vermoeiend.

Mijn oudste zoon is ook zo, meer dan ik dachte. Zijn lerares zei laatst: ik ben zo blij met hem, hij voelt de klas heel goed aan en zorgt er met zn grappen altijd weer voor dat iedereen wat ontspannender is. Fijn voor de juf, beetje jammer van mijn zoon.. :rolleyes:

20. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Ik kan mijn vingers en tenen laten kraken op commando.
    Verder kan ik het alfabet opboeren, en boeren op commando.
    Ook kan ik heel wat lichaamsdelen overstrekken.
    Verder klopt (tot ergenis van mijn man) mijn eerste indruk van een persoon altijd.
    Oh ja, ik kan ook mijn benen in mijn nek leggen. En ik sta er om bekend om altijd in de meest bijzondere situaties terecht te komen.

Deel Deze Pagina