Ik ben geen type voor een dieet,ik vind alles zo lekker Dus ben ik nu aan het sporten geslagen. Hardlopen icm fitness. Ik fitness thuis dmv you tube filmpjes,dvd's,spelletjes op de Wii, afwisselend en leuk om te doen. Heb een heel scala aan fitness apparatuur. Vroeger wilde ik alleen dun zijn, nu wil ik een lekker strak sportief lijf hebben. Zo maar even een sprintje kunnen trekken o.d Kleding zit gewoon beter als je slanker bent, ik wil een chickie zijn op het schoolplein en een lekker ding voor m'n man! Maar wat het belangrijkste voor me is is dat ik niet op m'n 60e al stijf onder de medicijnen zit. M'n schoonmoeder bijv,heeft diabetes type 2,haar nieren werken niet zo goed,heeft vaak jicht,plaspillen en weet ik wat nog meer. Nou dat wil ik dus niet,ik wil dan van alles kunnen ondernemen! Op reis etc... Dus zodoende...
Mooi e programma's, maar inderdaad niet goedkoop... Ik denk dat ik dat maar neit moet doen, ik denk dat ik ook al veel baat zal hebben als ik mezelf gewoon inhou wat het tussendoor snoepen van alles betreft. Bij deze dus, ik ga het niet PROBEREN, ik ga het DOEN!
Ik begin ook zo ongeveer elke maandag weer opnieuw met het voornemen de kilo's kwijt te raken nog steeds 7 kilo extra over van de vorige zwangerschap die ik er toch echt wel af wil hebben maar mijn hobby lekker eten wil niet verhuizen
Ik vind het altijd zo'n onzin he als mensen gaan stoppen met snoepen of weet ik veel brood / pasta e.d. eten dat houd je toch niet vol het gaat er juist om dat je er beter mee leert omgaan zodat je de rest van je leven het vol zou kunnen houden, dus hier en daar een snoepje, een keer friet / uit eten moet gewoon kunnen , het gaat om de balans dan kan je het jaren volhouden en voelt het ook niet als "dieten" als je dan erbij sport kan je nog wat betere resultaten krijgen (denk aan strakker, juiste plek en natuurlijk conditie en als je wilt wat meer voor de balans (dus als je toch wat meer wilt eten) Je moet niet zo extreem willen doen doe maar normaal dan kom je er vanzelf ja misschien niet 12 kilo 2 maanden (dat is ook niet gezond) maar een halve kilo per week is toch 26!! kilo per jaar en je bent ook vaak niet dik geworden in 2 maanden dus een jaar valt wel mee toch, zeker als je niet echt dieet...
Maar dat bedoel ik ook, ik wil geen extreme dieeten doen of iets dergelijks, dat heb ik allemaal al gedaan en uiteindelijk niet volgehouden op de langere termijn. Ik heb zelfs geen vaststaand idee over wat ik wil wegen, ik stop zodra ik me lekker voel in mijn lijf (gewicht is immers maar een getal in mijn ogen) en daarnaast heb ik ook zeker geen tijdslimiet. Al doe ik er een half jaar over of langer, prima! Als het er maar eens af wil gaan. Ik wil gewoon meer vat op het eten hebben, betere keuzes maken en over het geheel beter voor mezelf zorgen (en daarmee ook voor mijn gezin). Ik kan ook niet zonder af en toe een chocolaatje of een koekje en wil zeker uit eten kunnen of bbq-en of een stukje taart of ijsje als er een gelegenheid is. Kijk, ik wil afvallen maar ook blijven genieten en als het daardoor langer duurt....prima.
...maar waar stop je dan mee? het gaat juist om veranderingen voor altijd, waar je je 'hele leven' mee door kan gaan.
Ik ben voor mijn eerste zwangerschap 25 kilo afgevallen en woog toen 75 kilo. Was toen ook snel zwanger. In de zwangerschap helaas 15 kilo aangekomen en tot voor kort kon ik de motivatie niet vinden om die 15 kilo er af te knallen. Maar nu ik alweer in ronde 7 zit voor een tweede zwangerschap (ik wil niemand voor het hoofd stoten, ik weet dat er dames zijn die er langer over doen), heb ik nu de knop weer gevonden. Ik heb Weight Watchers weer opgepakt en ga voor een evt. tweede zwangerschap weer wat afvallen. Dus mijn motivatie is vooral mijn gezondheid en een hopelijk snellere kans op een zwangerschap.
Voor we aan onze zoon begonnen ging ik richting maat 40 terwijl ik altijd maat 36 van mezelf had. Ik werd diep ongelukkig,vond mezelf niet sexy meer en ik wilde met broek en shirt aan slapen. Ben 5 weken lang elke avond een uur gaan sporten en toen kreeg ik mijn oude kledingmaat terug. Mijn beloning was dat ik mezelf weer heerlijk ikke voelde en dat ik me weer sexy vond en zelfvertrouwen had. Toen zijn we maar meteen voor een baby gegaan
Nou, nu eet ik gewoon heel veel. Sowieso bij ontbijt, middag en avond eet ik veel. Daarnaast eet ik altijd na 20 uur nog een flinke kom yoghurt met heeeeeel veel cruelsi of een bakje ijs ofzo. Ik snoep dan tussendoor nog heel veel extra. Ik wil nu meer water gaan drinken (ik drink echt te weinig), tussendoor niet meer zoveel pakken, tijdens mijn maaltijden (koken) al betere keuzes maken en normalere porties eten en na 20 uur niks meer. Bewegen doe ik al heel veel, maar misschien wat extra. En dat zal het zijn, dus kortom verstandiger omgaan met eten en dat zou echt al moeten werken bij mij. De laatste tijd eet ik zowat de hele dag door lijkt wel. Klopt, dat stoppen is erg krom, want het is een andere manier van met eten omgaan en dat wil ik blijvend. Maar ik weet niet of ik snel of niet snel afval (ik heb ook een schildklier-probleem en weet niet wat dat voor effect gaat hebben in het hele verhaal, dat is afwachten), maar als ik dus lekker in mijn vel zit moet ik gaan uitvinden hoe ik dat kan vasthouden. Ik wil dan niet nog meer afvallen en ook niet weer bijkomen en moet een balans gaan zoeken om een beetje rond dat gewicht te blijven schommelen.
Hier ben ik het niet om af te vallen.. maar mijn partner, eigenlijk al jaren maar het lukt nooit.. Mag dit ook?? Bij hem is de motivatie: Emma! Alles voor Emma, maar ook voor mij, zijn gezondheid(diabetes) en hij wil graag nog een tweede kind maar dan wil hij wel in goede staat zijn zeg maar.
Mijn vriend en ik zijn allebei aan het afvallen en dat komt toch wel door onze dochter. Toen ze geboren was, en we helemaal verliefd naar haar keken, toen ging er een soort knopje om. Ik ben zelf mijn moeder verloren aan kanker en ik wil proberen om er voor haar zo lang mogelijk te zijn. Een gezond gewicht hoort daar bij.
Ik ben niet echt te dik maar wil wel weer mijn oude gewicht terug,dus -5 kilo. Heb de laatste 2 maanden veel gesnoept. Ben nu flink aan het sporten en op dieet en beloon mezelf met een ijsje als ik veel gefietst heb. Mijn motivatie is vooral dat ik mijn oude broek weer aankan en er aantrekkelijk uitzie voor mijn lief én mezelf!
Dit is de allerbeste motivatie die er is! Ik hoop dat iedereen die ongezond leeft (eten, roken, etc) probeert om gezonder te leven om zo lang mogelijk van hun kindjes te genieten, en zij van jullie.. Je hebt niet overal invloed op in je leven, maar probeer te veranderen waar je wel iets aan kunt doen.
Voorop staat mijn gezondheid en ik vind het ook beter staan.. Ik beloon mezelf met nieuwe kleding! (wat ook nodig is) 1 keer in de week mag ik wat lekkers!
Ik begin ook maandag. Heb een slecht werkende schildklier, pcos( vruchtbaarheidsprobleem wat minder kan worden) en gewoonweg moe. Mijn struikelblok,de avonden alleen... en emoties om de lege handen na de medische molen. Op werk verveel ik me vaak dus ook dat is lastig om dat geen slechte dingen te eten. Denk serieus de hele dag aan eten en drinken. Hebben jullie tips?
Iets gaan doen savonds? hobby, sport, wandelen, vaak als je beweegt en wat doet dus dan ben je minder geneigd te eten en sporten zorgt ook voor extra fijne stofjes (endorfines) die je beter laten voelen. Ja helaas kan niets je helpen bij de emoties van de lege handen het enige wat je kan proberen is jezelf bezig houden met dingen die je leuk vind en je fijn laten voelen, dat helpt altijd! Ik weet niet of je een huisdier hebt, nou zeg ik niet dat je zomaar een hond ofzo moet kopen maar het is wel gezellig, het huis is minder leeg en je kan lekker ermee gaan wandelen.
YOU GO GIRL! Ik wil ook liever niet zoveel geld uitgeven aan zo'n programma. Weet je wat ik ga doen, een foto van mezelf aan de binnenkant van de kastdeur plakken... want ik schrik altijd weer hoe dik ik ben als ik een foto van mezelf zie
Voor mijn gezondheid vooral. Ik ben nooit overdreven te zwaar geweest. BMI rond 26-27. Dus valt wel mee. Ik wil het nu gewoon daaronder hebben. Doe geen speciale 'dieten'. Eet gewoon gezond. Veel groente, weinig zout, weinig vet.