wat is jouw motivatie om af te vallen?

Discussie in 'De lounge' gestart door meintje, 14 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. angel229

angel229 Niet meer actief

Hier was dochter ook een hele belangrijke beweegreden! Wil dat zij gezond opgroeit met een papa en mama!

2. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Onze motivatie is ook echt onze kinderen en je gezondheid in het algemeen.
    We zijn 4 jr geleden allebei gestopt met roken en "ongemerkt" sloop het snoepen erin...;)

Nu allebei toch wel echt te zwaar en ik wil mijn kinderen ook echt het goede voorbeeld geven.

En wat voor mij persoonlijk ook erg meetelt is het feit dat ik niet zou willen dat mijn kinderen later gepest worden met hun dikke moeder ofzo.
    Kan me nog herinnen dat een meisje bij mij in de klas op de basisschool echt een hele dikke moeder had en die durfde dat kind ook bijna nooit van school te halen enzo..
    En dat meisje werd daar dan mee gepest, echt vreselijk zielig gewoon! :(

3. Aszz

Aszz Niet meer actief

Mijn gezondheid. Ik weet dat dunner zijn geen garantie is, maar ik wil zo gezond mogelijk leven.
    Daar hoort een goed gewicht, een goede buikomvang en een sportieve gezonde levensstijl bij.
    Ik sport nu bijna elke dag. Ik eet 'clean', gezond dus. Zoveel mogelijk biologisch, eerlijk eten.
    Fit is the new skinny ;)

4. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Hier zaten mijn verrollen zo vreselijk in de weg:). Voelde me echt een dikke pad en opeens is er een knop om. Ook het feit dat de zomervakantie weer voor de deur staat en ik voor mijn kindjes een goed voorbeeld wil.
    Heb geen dingen in het vooruitzicht om mezelf te belonen.

Wat bij mij werkt is de app van weightbot. O de ene of andere manier voel ik me verplicht verantwoording af te leggen aan die app :D en dus aan mezelf. Zo confronterend als je bijkomt ipv dat je afvalt.

Veel succes met je afvallen, ik weet namelijk zelf dat die niet makkelijk is :)

5. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

5 okt 2009
    4.080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    ja ik heb een hondje :) laat ik geregeld uit dus bewegen doe ik wel.. :)

6. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Sinds gisteren begonnen. Gewoon omdat ik het zat ben me steeds te schamen als ik me uitkleed . Steeds jaloers te moeten zijn op die dunnere vrouwen op tv. Nu zit ik op de bank en voel ik me vetrolle n zitten, vreselijk,! Gewoon door normaal te eten en dus geen cola redbull, en dus3x per week sporten. Heb de tijd dus doe rustig aan. Het valt me wel erg zwaar been echt suiker verslaafd denk ik.

7. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Ik ga het proberen met water drinken. Dus elke keer als je zin hebt in eten, drink water. Net zoveel totdat je geen zin meer hebt.

En doe iets met je handen. Speel met een pen oid. Probeer jezelf af te leiden. Radio aan op werk?

8. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Oja en gebruik een calorieenteller als app werkt echt,,!

9. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Welke gebruik je dan?

10. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Hier niet echt afvallen, maar mag wel wat strakker in mijn vel, en een mooie huid zou ook niet verkeerd zijn. Ben dus aan het sporten en gezond/eten en deinken geslagen :)

Reden? Wil me zelfverzekerder voelen. Echtbvoor mezelf dus. Ik beloon mezelf met nieuwe kleding, mooie bikini oid.

11. Kaden

Kaden Actief lid

13 dec 2011
    441
    0
    0
    Werkt bij mij ook goed (-7kg inmiddels). Ik gebruik MyFitnessPal.

12. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    ik heb nu maar een reden ik wil een mooie trouwjurk aan :D

13. Dotty

Dotty Fanatiek lid

25 jul 2011
    1.882
    0
    0
    Zuid-Holland
    Mijn motivaties:
    - Ik wil zelfverzekerder zijn.
    - Als ik slanker ben staan meer kleren leuk en nu weet ik vaak niet wat ik aan moet.
    - Ik wil een sexy mama zijn en geen mama in een joggingsbroek met hangbuik daarboven.
    - Voor mijn man wil ik mooi zijn.
    - Ik hoop ooit nog gevraagd te worden en wil dan een mooie slanke bruid zijn :)

Ik snoep niet, neem minder koolhydraten in, geen frituur/ afhaal, regelmatig sporten........Maar het gaat er zooooo langzaam af. Soms demotiverend om op de weegschaal te gaan, als je zo je bet doet. Ik stop daarom even met de weegschaal en blijf wel enorm mijn best doen. En dan hoop ik het aan mijn lichaam te zien. En wanneer ik over een paar weken dan op de weegschaal sta, ben ik hopelijk blij met meer gewicht eraf.

14. meintje

meintje Fanatiek lid

9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    Klinkt alsof je goed bezig bent toch? Hoe lang ben je bezig en hoeveel ben je afgevallen dan?

(ik zag in je onderschrift de naam van je zoontje, ik heb hier ook een kleine Nathan:cool:)

15. Versluis

Versluis Fanatiek lid

10 jul 2011
    1.924
    0
    0
    Filiaalmanager
    Zeeland
    Heel simpel, mezelf.

Ik ben sinds februari 12 kilo afgevallen, waar ook nog zwangerschapskilo's bij zaten. Veelal door mijn porties te halveren, dus nu normale porties, en sinds 5 weken die ik het loopprogramma van Evy en dat gaat hartstikke goed. Vandaag nog 2 keer 10 en 1 keer 12 minuten gejogd en nog een extra stukje van bijna 10 minuten omdat ik nog niet thuis was. Maar ipv 3 keer doe ik het 4 keer per week. En nog 1 keer badmintonnen, omdat ik dat gewoon heerlijk vind om te doen.

16. Dotty

Dotty Fanatiek lid

25 jul 2011
    1.882
    0
    0
    Zuid-Holland
    @ meintje: goede naam he!!?? :) Na de bevalling ben ik in 4 maanden 13 kilo afgevallen en toen ging er niks meer af. Ik had toen geen motivatie meer en de feestdagen kwamen er ook aan. Begin april weer begonnen en toen bleek ik toch nog 1 kilo minder te wegen. En vanaf begin april 4,5 kilo eraf. En nu lijkt er weer niks af te willen gaan. Daarom heb ik de weegschaal maar even weg gezet. Ik werd er wat down van :)

17. meintje

meintje Fanatiek lid

9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    @Dotty: Ja echt een perfecte naam!
    Maar dan ben je toch al heel veel kwijt! Goed zeg! Ik kan me je frustratie heel goed voorstellen hoor, ik heb dat ook als ik dan mijn best doe en er gebeurt niks....grrr....en dan ben ik ook altijd bang dat ik het dan dus maar opgeef. Maar nu niet! Ik ben er klaar mee en ga sterker zijn. (en inderdaad niet te vaak wegen...:))

18. Dotty

Dotty Fanatiek lid

25 jul 2011
    1.882
    0
    0
    Zuid-Holland
    @meintje: daarom heb ik ook een abbo op dit onderwerp genomen! Ik jojo altijd en val snel terug in slechte gewoontes. En als ik begin met slecht eten, kan ik niet stoppen (voor mij geen stukje chocola, maar een reep). Ik vind het echt fijn om ideeën voor motivatie te lezen. Ik heb wel de knop om dat het een lang termijn iets is (en dat ik niet moet crashen oid). Maar toen ik bevallen was, had ik bedacht dat ik in mei al op mijn streefgewicht zou zitten. En nu moet ik nog 10 kilo. Ben jij al kilo's kwijt? En hoeveel wil je er totaal af?

19. meintje

meintje Fanatiek lid

9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    @Dotty : Ik herken dat helemaal, als ik eenmaal iets pak dan gaat gauw de rem eraf, inderdaad die reep ipv 1 stukje. Ik kan met gemak lepelen in een pot pindakaas of nutella...niet normaal toch? Ik ben eigenlijk nog niks afgevallen. Ik ben afgelopen maandag begonnen en ik denk dat ik er toch wel zo'n 10 kilo af wil hebben. Het zal een lange weg worden, maar het moet eigenlijk wel. Ik ben niet eens echt dik ofzo, maar voel me niet happy zoals ik nu ben.

20. meintje

meintje Fanatiek lid

9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    Ik heb vandaag iets goeds gedaan, ik heb alle kleren die me nu te ruim zitten uitgezocht en die gaan naar het goede doel. Zo heb ik een extra excuus om in ieder geval niet nog zwaarder te worden:D Voelt goed!

Deel Deze Pagina