als ik het zo zie dan eet je misschien wel te netjes / weinig, WW gaat om genoeg eten, dus al je punten op maken (ook sport en weekpunten) en juist met snoep e.d. leren omgaan. Ik snoep, eet friet, pannenkoeken, sushi weet ik veel wat allemaal en ben toch nog gewoon makkelijk 30 kilo kwijtgeraakt maar je moet wel GENOEG eten! anders ga je stilstaan, om vet te verbranden moet je echt de goede brandstof erin gooien....
Ik heb geen ervaring met Weight Watchers, hoe gaat dat in zijn werk? Moet je naar bijeenkomsten, weegafspreken of verloopt het allemaal via een website of iets dergelijks? Ik heb even gegoogled, maar vind nogal veel en veel verschillends.
haha ik dacht dat ik in het WW topic zat, dus even foutje qua reactie Maar WW doe ik online al anderhalf jaar gewoon een dagboekje invullen wat je eet www.weightwatchers.nl geloof ik ...
Geeft niks, bedankt voor de tip! Ik ga me eens inlezen daar, want dat zou voorkomen dat je stil gaat staan of honger hebt of je lichaam te kort doet en onbedoelt toch aan het crashen bent. Thanks!
kijk je kan ook zonder WW eens kijken of je wel genoeg eet, door je kcal te tellen en je BMR uit te rekenen (wat je minimaal nodig hebt voor jouw leeftijd, lengte, gewicht en activiteiten) dat helpt ook wel..
mijn motivatie was, dat ik lekker kon genieten samen met mijn dochter in de ballenbak! en dat zal voor jullie vast heel raar klinken maar dat was iets wat ik heel graag wilde. ff snelle samenvatting, kom van de 160kg af dus je snapt dat ik daar echt niet in paste (zie het voor je, iemand met die omvang dat gaat echt niet samen met een giga grote klim/klauter plek) vast zittend in alles waar je over of onder door moet klimmen. nu ben ik 72kg afgevallen en kan ik zooo genieten van dit soort dingen samen met mijn meisje te doen. natuurlijk ben ik ook heel blij met de kleding maat die ik nu heb dus dat motiveerde mij ook heel erg. ik trakteerde mij de 1ste keer op winkelen met -20kg. nu word dat minder met trakteren hoor haha
Motivatie..: ik wil er voor een 36 jarige moeder van 4 kinderen gewoon nog steeds supergoed uitzien en dat betekend voor mij: slank. Dat is gelukt, ik weeg weer net zoveel als voor mijn zwangerschappen en kan ook die kleding weer aan.
Mijn motivatie is dat ik mij lekker in mijn vel wil voelen, ik val voor mezelf af en niet voor andere, als andere mij te dik vinden dan is dat niet mijn probleem. WW is niets voor mij ( persoonlijk ) het werkt niet als ik weet dat ik alles gewoon nog kan eten, dan gaat het juist fout bij mij, en buiten dat vind ik het echt overdreven duur.
jaja 15 euro per maand is ook schreeuwend duur haha (not) maar goed hoe wil je dan de rest van je leven gaan leven want je moet toch leren hoe je met normaal eten om moet gaan anders blijf je van ene dieet naar het andere gaan de rest van je leven... met WW of kcal tellen of iets in die trant leer je juist zelf betere keuzes te maken waardoor je nooit meer hoeft te dieten in je leven...
Rustig maar hoor Ik ben geen fan van WW dat kan toch? Ik vind het zonde van het geld, als je gewoon gezond gaat eten is dat ook goed, dus gewoon opletten op wat je eet, ieder mens weet tegenwoordig wel wat gezond is en wat niet, ik hoef daar geen 15 euro voor in de maand te betalen.
Mijn motivatie is mijn dochtertje..... Ik wil een betere conditie hebben zodat ik meer kan doen, ik wil een kleinere kledingmaat zodat ik in de "leuke" winkels mijn kleren kan kopen zodat ik er "leuker" uit zie vaak kwam ik met maat 44 in outbollige kleren terecht of vond ik het absoluut niet bij mijn omvang passen, nu met een 42 gaat het al stukken beter met leuke kleren kopen en hoop nog naar 40 te kunnen
Het dieet (of verandere eetgewoonte) waar ik ooit het beste resultaat me eheb geboekt was het 40-punten dieet. Volgens mij is dat vergelijkbaar met WW op bepaalde punten. 25 kcal. staat gelijk aan 1 punt, je mag er 40 dus 1000 kcal. Dat ging destijds prima en ik ben daar toen ook 20 kilo mee afgevallen. Nu hoef ik niet zoveel als toen, maar ik denk wel dat ik het weer als leidraad ga gebruiken. Al eet ik wel wat meer punten denk ik, ik vind 1000 kcal wel erg weinig....
ja maar jij zegt dat je niet kan omgaan met het feit dat je gewoon alles mag dus vraag ik me af hoe wil je dat gaan doen dan want in het echte leven mag je gewoon alles en hoe ga je dat dan volhouden, je kan NU wel niet snoepen e.d. maar dat houd je toch niet vol (dat weet je van te voren al) dus oprechte vraag hoe je dat de rest van je leven gaat doen dan? Ieder mens weet niet wat gezond was anders waren er geen mensen te dik he, heel veel mensen eten trouwens standaard te veel of juist te weinig, en dan ga je na een tijdje stilstaan en begrijpen maar niet waarom ze niet meer afvallen, zo vanzelfsprekend zoals jij dat neerzet is het dus helemaal niet, meeste mensen weten geeneens hoeveel kcal ze eigenlijk zouden moeten eten om hun lichaam optimaal te laten verbranden..
Klopt, als ik alles eet wat ik mag eten dan kan ik niet stoppen daarom eet ik dus helemaal geen vette dingen. Ik hoef geen 15 euro per maand te betalen om te horen wat goed en wat slecht voor je is, ik hou alles een beetje bij via het voedingscentrum online, daar kan je zien wat er qua kcal in producten zitten, zo hou ik bij dat ik niet teveel binnen krijg. Maar ik eet dus vrijwel nooit eens een koekje, nooit eens een pannenkoek, nooit eens een stukje chocolade, ik kan het gewoon niet bij 1 stukje houden dus daarom heb ik mezelf het voorlopig gewoon verboden en dat werkt hier prima, waarom zou ik me dan moeten aanmelden bij de WW als dit gewoon goed werkt? En oke misschien niet ieder mens maar ik denk dat veel mensen tegenwoordig wel wat bewuster eten.
Haha hier geen WW nodig hoor. Gewoon gezond verstand, jezelf niet alles ontzeggen en veel sporten. Kwestie van knop om zetten er voor gaan. Mind over matter. Maar je moet het zelf echt willen, er voor de volle 100% achter staan. Ik was mezelf ZO zat. En helemaal toen ik mijn buikomvang mat. Schrok me dood! Hartstikke ongezond. Dat wist ik natuurlijk al, maar die cijfers waren even een bevestiging. En nu, inmiddels 17 kilo lichter. Still going strong. 5 dagen in de week sporten, fietsen, paardrijden. Hele andere levensstijl en ik voel me 150% beter. Meer uithoudingsvermogen, kleren zitten veel fijner, meer zelfvertrouwen. Dus knop om, niet maandag beginnen met sporten... nee NU.
Inderdaad, dat probeer ik Triskele ook uit te leggen maar krijg het idee dat alleen WW de goede manier is volgens haar
Ik ben een fan van WW, maar ik geloof niet dat dat de enige manier is. Enige nadeel vind ik ook het geld vind het erg duur maarja het werkt bij mij! Als je niet achter een dieet staat dan gaat het je niet lukken ook denk ik zo.
dan moet je eens lezen ik zeg dat dat met kcal tellen of iets OOK kan maar jezelf dingen ontzeggen DAT werkt niet de rest van je leven en je geeft zelf geen kijk / antwoord op mijn vraag hoe je dat de rest van je leven wilt gaan volhouden. Jezelf leren (hoe dan ook met WW of kcal tellen of iets in die trant dat maakt niet uit) hoe je je grens kan opzoeken en bewaken DAT is juist de les die je dan zou moeten leren, of je gaat bv meer sporten dat je eens een keer wat extra's kan pakken maar nooit eens wat pakken omdat je geen grenzen hebt dan kan ik nu al zeggen dat je dat niet volhoud. En over het voedingscentrum, persoonlijk vind ik dat niet een goede site, als je niet meeneemt hoeveel je beweegt / sport en aanpast op jouw situatie, bij elke lengte, gewicht en activiteiten niveau hoort een aangepaste kcal inname, als je te weinig eet dan val je tijdelijk af maar ga je stilstaan of komt zelfs aan, eet je genoeg dan val je af en blijf je afvallen en eet je teveel dan kom je ook aan. Je zegt geen vetten te eten of niet veel maar goede vetten zijn juist nodig en essentieel bij het afvallen en gezond leven, ook koolhydraten heb je nodig, je lichaam heeft brandstof nodig om optimaal te kunnen verbranden, ik spreek dagelijks mensen die te weinig eten en zich maar afvragen waarom ze niet afvallen als ik ze dan zeg om meer te eten geloven ze dat niet maar ze komen allemaal na een paar weken terug dat het werkt, neem Sonja Bakker is echt zwaar crashen, soms 900 kcal op een dag eten is echt jezelf zwaar tekort doen en op de lange termijn werkt dat niet. Maar daarnaast ben je ook maar mens en om leren gaan met tegenslagen en leren met mate sommige dingen eten hoort erbij anders leer je er niets van en ben je binnen no time weer aan het diëten.. Ik moest in het begin wel over de 3000 kcal eten om goed af te vallen en nu nog iets van 2300-2400 omdat ik regelmatig sport (elke dag sporten is ook iets wat je niet de rest van je leven gaat volhouden op sommige extreme mensen na en zelfs sportmensen zullen dat je niet aanraden, elke dag bewegen is natuurlijk wat anders bewegen en sporten zijn verschillende dingen.