Wat is jouw raarste kraamcadeau dat je ooit kreeg?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Bloempjelief, 16 apr 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.571
    3.387
    113
    Heb zelf niet echt rare cadeaus gehad wat ik wel zonde vond waren echt heel veel knuffeltjes en tuttellapjes enz.

    Juist kleding in een paar maatjes groter en dingen die je na het eerste jaar kon gebruiken was ik super blij mee. Die kleding ook mijn kids zaten met een jaar al in 98/104.

    Mn 4 jarige heeft 128 aan en schoenmaat 31 en mn 8 jarige heeft vaak al een Sje aan of een grote kindermaat en schoenmaat 38/39.
     
  2. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.282
    6.818
    113
    Vrouw
    - Een lelijk trainingspakje
    - Bij de oudste een kleurboek voor volwassenen met kleurtjes, "voor als ik me verveelde". Ha! Heb me helaas nog nooit echt verveeld sindsdien.

    Niet echt raar, dat laatste. Meer grappig.
     
  3. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.648
    19.629
    113
    Een cd met christelijke liedjes.
     
    mamabri vindt dit leuk.
  4. Vogelmeisje

    Vogelmeisje Fanatiek lid

    3 mei 2010
    1.018
    295
    83
    Een pyama in maat 116. Dat paste kindlief met 4 jaar pas. Er moest een flinke stoflaag af voordat kind m aankon
     
  5. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.821
    12.439
    113
    Vrouw
    Dat vind ik nog niet eens zo'n raar cadeau.
    Ik geef zelf vaak een wat groter maatje kleding. In de kleine maatjes krijgen ze vaak al veel. En een pyjama is eigenlijk altijd wel goed.
    Ik neem dan wel wat kleiner dan 116. Een dreumes/peuter maatje is groot zat
     
    Syane en citroenrasp vinden dit leuk.
  6. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.932
    7.873
    113
    Amsterdam
    Ik moet nu dus lachen om iedereen die het dan gek vindt dat ze kleding krijgen in enkele maatjes groter. Dat had ik opgeven moment echt liever, je krijgt al zoveel.
    Wat ik ook vaak doe is juist iets geven voor als ze wat groter zijn qua speelgoed etc, dat je er later ook nog voor een langere periode wat aan hebt. Juist al die kadootjes voor net pas de eerste weken doe je ook zo weer weg.
     
    Syane, citroenrasp en esklessebes vinden dit leuk.
  7. Anna009

    Anna009 VIP lid

    30 mei 2008
    9.251
    4.487
    113
    Home
    Kleding wat groter vind ik geen probleem maar 4 jaar wachten tot ze het aan kunnen? dan is de mode al weer heel anders
    En iets 4 jaar bewaren vind ik ook niks
     
  8. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.465
    4.023
    113
    noord holland
    Klopt, vind ik ook. Ik vond het heel leuk om na een paar maanden weer een setje kleding te kunnen pakken of rompertjes die we toen in het begin kregen. Of zelfs speelgoed wat pas tegen een jaar geschikt was, ook leuk.
    Heel veel later niet zo, want dan staat het zo ontzettend lang, zeker als iets 3+ is. Ik kwam er wel achter in de loop der jaren dat dit enorm verschillend is of mensen dat leuk vinden of juist niet. Ik heb zoveel meningen gehoord. We doen meestal hoe je het zelf ook leuk zou vinden. Dat wordt dan dus soms wel en soms niet gewaardeerd. Dit geldt overigens ook voor kledingsmaak:roflmao:. Sommige mensen vinden dat heel leuk om te krijgen en anderen vinden het vaak niet mooi wat ze krijgen.
     
  9. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.447
    2.900
    113
    Haha! Daar zou ik heel blij mee zijn geweest. Lekker ontspannend.
     
    evaleana en citroenrasp vinden dit leuk.
  10. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.648
    19.629
    113
    Want een kind van 4 met daar ook echt op :roflmao::roflmao: Daarbij zijn de meeste kinderkleren toch redelijk tijdloos; wat mijn kinderen droegen althans.
     
    Syane, Diiba, Soof1992 en 4 anderen vinden dit leuk.
  11. Anna009

    Anna009 VIP lid

    30 mei 2008
    9.251
    4.487
    113
    Home
    Ik wel
    Ik zou mijn kind dus zoiets niet aantrekken
    Als een ander dat wel doet prima maar ik zit er niet op te wachten als cadeau
     
  12. Lousanne

    Lousanne Actief lid

    11 nov 2022
    354
    491
    63
    Vrouw
    Helemaal eens. Een kind heeft echt geen idee wat de mode is hoor. Ik als moeder trouwens ook niet. Dat speelt toch helemaal niet zo bij kinderkleren. Wij hebben destijds bij de oudste (10 jaar) een grote doos babykleding op marktplaats gekocht, tweedehands dus. Nu 10 jaar later heeft mijn jongste het aan (en tussendoor ook nog de middelste en oja ook nog 2 neefjes). Die babykleding verslijt niet. En ik zie echt niet dat het 'uit de mode' is, dus dat het anders is dan wat andere baby's aan hebben.
    Maargoed, ik vond dus kinderkleding een maatje groter krijgen wel leuk, dat gebruikte ik altijd wel en had ik nog eens wat nieuws tussen de verder tweede(derde, vierde, vijfde)hands kinderkleding.
     
    esklessebes, Zxcvb, Lies1611 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  13. Robijn89

    Robijn89 VIP lid

    1 feb 2015
    7.839
    4.808
    113
    Vrouw
    Ik kreeg toen ik zwanger was van de oudste een babypakket van mijn schoonzus. Hartstikke lief, maar ik heb de helft weg kunnen gooien. Flesjes die duidelijk gebruikt waren, informatieboeken die ze ergens bij had gekregen etc..
    Prima om door te geven, maar het was echt ingepakt als 'nieuw' zeg maar.
     
  14. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.730
    9.774
    113
    Nee die thee is dan voor als kind weer slaapt en jij klaarwakker zit... ;)
     
    Nellie4, citroenrasp en Neuzeke vinden dit leuk.
  15. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    15.295
    26.674
    113
    Vrouw
    De mode?
    Jongste draagt hier veel kleding van oudste. Daar zit 5 jaar tussen. Maar niemand die het idee heeft dat zijn kleding niet meer in de mode is hoor.

    Koop je voor jezelf ook ieder jaar een compleet nieuwe garderobe omdat het "uit" is?

    Maar kleding voor kleuters als kraamcadeau vind ik wel een beetje apart idd. Paar maartjes groter prima, maar wel fijn als 't binnen een jaar gebruikt kan worden.

    Ik heb 1 cadeau gehad wat langer heeft gestaan voor hij er wat mee kon. Een houten loopkarretje. Heel mooi ding. Tante had het zadel helemaal afgescheurd en een eigen tekening + naam op geschilderd. Die is, vanaf dat t kind erop kon echt heel veel gebruikt :)

    Echt gekke dingen heb ik nooit gekregen.
     
    Syane, citroenrasp, Zxcvb en 2 anderen vinden dit leuk.
  16. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    15.295
    26.674
    113
    Vrouw
    Of de partner zet een lekker bakkie voor je, terwijl jij zit te voeden.
    Had die van mij gedaan als ik t had gevraagd. Maar hij kwam er makkelijk vanaf met een gewoon glas water :roflmao:
     
    Zxcvb vindt dit leuk.
  17. Nummer4

    Nummer4 VIP lid

    14 dec 2019
    6.032
    5.753
    113
    Vrouw

    In jouw geval net iets vreemder, maar die is hier ook voorbij gekomen. En nog een extreem christelijk boek "mama heeft een baby in haar buik". Wij zijn ongelovig.
     
    citroenrasp vindt dit leuk.
  18. Emma86

    Emma86 VIP lid

    25 jun 2012
    5.172
    2.067
    113
    Vrouw
    Nederland
    Een pak luiers van een merk dat we helemaal niet gebruikten.

    Een zomerjurk voor een baby van 3 maanden. Leuk, maar toen dochter 3 maanden was zaten we januari/februari.

    Een vreselijk pakje met knalkleuren. Heb me serieus afgevraagd waar ze het in godsnaam gekocht hadden.

    En teveel knuffels inderdaad.
     
  19. Nummer4

    Nummer4 VIP lid

    14 dec 2019
    6.032
    5.753
    113
    Vrouw
    Wij kregen ook heel veel van vrienden met net iets oudere kinderen, zowel jongens als meisjeskleding. Alles van de oudste twee heb ik ook bewaard en ik vul aan wat er ontbreekt zoals net bij jongste zoon een paar nieuwe joggingbroeken. Shirts, truien etc hoef ik niet te kopen want dat is er volop. Gelukkig heeft hij dezelfde smaak als oudere broer en zus: dino's :roflmao:

    De baby heeft dus ook de wereld aan kleding, ik wil wel shoppen maar vind het onzin want er is voldoende en ik geef het met liefde door als zij er uit gegroeid is. Binnenkort een nieuw kratje openen want zij gaat door naar maat 68 ondertussen :eek:
    Baby's groeien zo snel dat het echt niet slijt. Als ik een setje 3-4x heb gebruik is het al weer te klein. Zou het onzinnig vinden om bij elk kind nieuw te gaan kopen omdat het anders niet meer 'in de mode' is.
     
    citroenrasp, Zxcvb en Lousanne vinden dit leuk.
  20. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.821
    12.439
    113
    Vrouw
    Ik schuif de kleding van mijn jongens ook door. Als het er nog netjes uitziet gaat het gewoon apart voor de volgende. En dan ligt het ook wel eens 2 jaar in de kast.
    Met 5 jongens op een rij ga ik echt niet elke keer een volledig nieuwe garderobe kopen.
    Dus nee, ik zou dat ook echt geen probleem vinden. Liever juist een iets grotere maat, na een paar jongens had ik in die kleine bsbymaatjes genoeg kleding.
     
    esklessebes, Syane en citroenrasp vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina