Geboorte aankondigen op Facebook

Discussie in 'De lounge' gestart door Moniki, 9 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moniki

Moniki Fanatiek lid

28 nov 2007
    1.305
    2
    38
    Stel nou dat je via Facebook moet vernemen dat je nichtje net geboren is, zouden jullie dat een 'normale' manier vinden om te horen dat je weer tante bent geworden? Of zouden jullie het not done vinden en naaste familie persoonlijk op de hoogte stellen?

2. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Ik zou familie op de hoogte stellen voor ik het op FB zet, vind het niet normaal nee.

3. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

joh mijn stiefvader moest ook lezen op fb dat hij weer opa was geworden.. geen kaartje niets..

ze is verhuist en heeft nooit meer wat van zich laten horen... gewoonste zaak van de wereld tegenwoordig

4. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Als het een kindje van broer, zus, schoonzus/zwager is dan vind ik het normaal als je eerst even belt. Is het familie iets verder weg dan is het minder erg. Maar ik begrijp dat het om het eerste gaat en dat is zeker niet leuk.

5. Yelice

Yelice Niet meer actief

Ik Ben in januari bevallen en had een paar mensen via sms op de hoogte gesteld ( oa familie) en toen had iemand het lef om dit dus op mijn FB te zetten en zelfs de naam van mijn kindje al te vertellen :x
    En dat was niet eens echt een vriendin van mij zelf maar de zus van mijn vriendin die dit had gedaan.
    Mijn tantes enzo moesten het dus via FB lezen...... vind het ook niet netjes

6. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Wij zijn zo dat we de opa's en oma's eerst bellen.
    Toen mijn beste vriendin gebeld.
    En mijn moeder heeft mijn broertje gebeld. daar had ik glad niet bij na gedacht toen ze aan het hechten waren :p

Obdertussen had man lief via zijn telefoon in het ziekenhuis ook een berichtje op facebook gezet, dat onze zoon geboren was.

Dus in feite had het kunnen gebeuren dat mijn broertje het ook eerder op facebook had zien staan dan dat hij gebeld was door mijn moeder.

Ik vind het een ander verhaal als het op facebook staat en ze bellen jou pas een dag later. Anders kan ik me er niet druk over maken. ( in mijn mening maakt dat 1ne uurtje niet zo veel uit)

7. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Dat hangt af van de band met je familie denk ik. Ik zou mijn naaste familie nooit op zo'n manier op de hoogte stellen maar er zijn ook familieleden die via Facebook de info hebben gekregen van de geboorte van mijn zoon. Maar dat zijn dan bijvoorbeeld nichtjes waarmee ik heel sporadisch contact heb (via internet)

8. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Opa oma en zusjes bellen. Rest niet hoor heb wel wat beters te doen dan. Facebook of Hyves vind ik prima om te vertellen dat ons kindje is geboren

Als je het ouder bent begrijp ik dat je echt geen zin hebt in al die telefoontjes. Ook zal ik te trots zijn en het op Facebook zetten met foto. In de tijd van mijn kinderen had ik enkel hyves en nog geen smartfoon anders had ik het zeker gedaan

9. Maytje

Maytje Bekend lid

8 jan 2012
    761
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik hoop zeer spoedig te bevallen hihi en dan is het de bedoeling om eerst fam en goede vrienden in te lichten waarna we het ZELF wel eens op fb plaatsen. Maar goed ben bang dat iemand anders het al doet voor ons bijv.. zou ik niet leuk vinden!
    toch erg he zou je het haast bij het telefoontje al moeten zeggen.dat mensen nog niks op fb mogen zetten.. naja we zien wel

10. Linana

Linana Niet meer actief

Familie en echt goede vrienden zou ik van te voren op de hoogte stellen en daarna pas op fb, dus nee geen normale manier van doen vind ik

11. tulip

tulip Niet meer actief

van familie en goede vrienden vind ik dat not done. Die bellen en appen we eerst en later pas fb. Zeker voor opa's oma's en oom's en tante's.

12. Bri

Bri Niet meer actief

Ik zie het probleem niet zo, maar ik heb ook heel veel naaste familie, en de band die ik met hen heb varieert nogal.
    De meeste van mijn broers en zussen hebben van mijn moeder gehoord dat ze weer eens oom of tante waren geworden, of heb ik met een groeps-sms op de hoogte gesteld. Maar goed, dat ben ik. Ik snap dat het anders ligt als je maar één of twee broers/zussen hebt.

13. p1982

p1982 Niet meer actief

ligt aan de band met ze

hier eerst de ouders gebeld, beste vrienden, tante oom en voor de rest via facebook of later op de dag gebeld

14. Foxter

Foxter Niet meer actief

Van naaste fam zou ik het niet leuk vinden, maar kinderen van mijn neven lees ik meestal op fb :)

15. Moniki

Moniki Fanatiek lid

28 nov 2007
    1.305
    2
    38
    Dank jullie wel voor de reacties! Het gaat om het kindje van mijn broer en ik heb gewoon normaal contact met hem.

Moest net op fb lezen dat ze op dit moment wordt ingeleid en het zou me dus ook niet verbazen als ik via fb moet vernemen dat ze geboren is. Geloof niet dat ik dat heel erg zou kunnen waarderen, vandaar dat ik me even afvroeg of ik me aanstel :) of dat dat tegenwoordig gewoon normaal is.

16. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Als je gewoon goed contact hebt met je broer kan ik me voorstellen dat je dat niet leuk vind. Ik zou ook not amused zijn als ik op FB zou moeten lezen dat een van mijn zusjes bevallen zou zijn want ik heb een goede band met ze.
    Maar misschien belt je broer je straks gewoon joh :)

17. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Ik heb eerst iedereen op de hoogte gesteld die ik het persoonlijk wilde vertellen, en daarna heb ik het op mijn fb gezet.

18. Moniki

Moniki Fanatiek lid

28 nov 2007
    1.305
    2
    38
    Misschien maak ik me inderdaad ook wel druk om niks, hihi.
    Maar omdat ze wel op fb hebben gezet dat ze nu ingeleid wordt, wou ik alvast even peilen hoe jullie erover denken :p

19. 24Mandy24

24Mandy24 Fanatiek lid

23 jul 2012
    3.499
    0
    36
    Als goed met de familie om gaat zou ik het niet leuk vinden nee.
    Ik was bevallen, mn naaste familie was erbij, de opas en omas zijn meteen gebeld maar een oom en tante die ik niet zoveel zie die heb ik niet gebeld, of ze het op fb hebben gelezen of van mn oma hebben gehoord, maakt me eigelijk niet zo veel uit haha

20. Koon

Koon Niet meer actief

Wij hebben dat dus wel gezegd.

Maar we hebben ook gezorgd dat binnen 2 uur alle mensen op de hoogte waren waarvan we niet wilden dat zij het op facebook zouden lezen.

Slaat eigenlijk nergens op, maar ik zou het ook echt k * t vinden als ik van een goede vriendin of close familielid zou moeten vernemen via facebook dat het kindje geboren is.

Deel Deze Pagina