Kinderschoenen die tegen een stootje kunnen

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Luppy, 14 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Als moeder van 3 jongens heb ik een probleem. De schoenen vliegen er hier doorheen. Mijn kinderen zijn dol op buitenspelen, vooral op voetballen. Maar hun schoenen zijn daar duidelijk niet tegen bestand. Ik heb al verschillende soorten en merken geprobeerd, maar allemaal houden ze het hooguit een paar maanden uit, tot de neuzen volledig uit elkaar vallen.

Ze dragen het liefst lichte gympen. De laatste tijd koop ik vaak zaalvoetbalschoenen voor ze, omdat die wel tegen voetballen moeten kunnen. 's Zomers gaat dat redelijk, hoewel de verf op de neus er gauw afgaat, blijven ze in elk geval heel. Maar in de winter bezwijken ze weer aan het vocht en de pekel op straat.
    Stevige schoenen met stevige neuzen willen ze niet, die zitten niet lekker en daar kunnen ze niet op rennen en voetballen (dat geloof ik direct trouwens).

Heeft iemand een goede tip voor mij?

2. miramare

miramare Bekend lid

1 mrt 2013
    792
    148
    43
    Ik koop voor mijn jongens Munich . Stevige neuzen en hier voetballen ze ook, ik ben er tevreden over

3. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.850
    4.104
    113
    Nou de enige keer dat ik munichs had had mijn zoon ze zo kapot versleten.
    Wij hebben vaak develab met stootranden op de neuzen maar mijn oudste heeft die ook zo versleten.
    Nu heeft hij een paar sneakers van adidas van decathlon en die houden het al behoorlijk lang eigenlijk en dat voor 35 euro.
    En ze hebben nu ook wandelschoenen van decathlon die ze met buiten spelen vaak aanhebben nu. Scheelt ook alweer en zeker met dit weer is dat fijn. Die zijn ook nog geen 30 euro.

4. Annie24

Annie24 Fanatiek lid

2 sep 2009
    2.035
    110
    63
    Zuid-Holland
    Hier altijd braqeez met rubberen neus. Het enige merk dat hier heel blijft. Diverse andere merken met rubberen neus geprobeerd, maar ik blijf bij braqeez.

5. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Hier een meisje, maar exact hetzelfde probleem. En extra: stootranden bestaan bijna niet bij meisjesschoenen.

6. Dizzy

Dizzy Fanatiek lid

23 apr 2008
    2.758
    1
    36
    Munich waren hier zo kapot (door de zool heen) hip heeft hij als een beetje nette schoenen en naar school gaat hij meestal op sportschoenen van new balance, die zijn bestand tegen dat gevoetbal en geklim.

7. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Munich, NB, Converse, Bana & Co
    Gaan hier allemaal goed :D

8. Nescio

Nescio Niet meer actief

Mijn oudste (dochter) verslijt ook zo snel schoenen en we hebben voor de winter Kiplings gekocht (korte laarsjes). Ik ben er heel tevreden over, ze zijn nog altijd mooi (wel tussendoor opgepoetst omdat de neuzen kaal waren). Maar van echt verslijten nog geen spoor.

9. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Munich hebben ze hier voor netjes. Die zijn inderdaad ook nergens tegen bestand.

Laatste keer had hij toevallig New Balance, maar die hebben het dus ook maar een maand 2/3 uitgehouden.

10. tuc

tuc Niet meer actief

Hier ook met rubberen stootneus...meestal keq of develab. Dat het met voetballen minder fijn is krijg ik nu nog geen klachten over (hij is bijna 4) maar dan zou hij tegen die tijd echt vette pech hebben. Ik vind het belangrijker dat schoenen langer dan een week meegaan.
    Daar zou ik dus geen rekening mee houden.

11. mellanie76

mellanie76 VIP lid

5 aug 2016
    17.645
    801
    113
    moeder
    Rotterdam
    Bobbi-Shoes bij van haren super!!

12. Ahava

Ahava Fanatiek lid

27 mei 2011
    1.138
    201
    63
    Outdoor schoenen (quecha) van de Decathlon, hier niet kapot te krijgen. Je hebt hoge, maar ook lage modelletjes, met veters of klittenband. Niet duur. Wel lekker ligt.

13. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

Mijn jongens hebben schoenen van piedro, track style, etc. Dat zijn duurdere merken, maar ik koop ze in een schoenenoutlet voor de helft van de prijs.
    De oudste is 13, als ik voor hem schoenen bij de Bristol ofzo koop zijn ze in een mum van tijd kapot, maar die duurdere schoenen gaan veel langer mee.

14. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Iemand suggesties voor meisjes?

15. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.252
    36.065
    113
    Wat zou je dan doen als ze ze simpelweg vertikken aan te doen?

16. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.252
    36.065
    113
    Hier ook een voetballer en na 3/4 maanden hebben ze hun beste tijd wel gehad, maar ik koop dan niet de duurste en hij moet bij het voetballen eerst zijn oude schoenen afdragen. Hier nb, adidas, nike.

17. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ja als ze gaan buitenspelen let ik ook wel op dat ze niet hun nieuwste schoenen aan doen. Maar naar school wil ik toch wel dat ze in elk geval hele schoenen aan hebben. En juist daar voetballen ze op tegels waar schoenen het snelst van stuk gaan. Nou ja mijn man heeft vandaag in de uitverkoop voor een tientje Fila gympen op de kop getikt dus hij kan er weer een paar maanden tegen.

18. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    En hier droegen ze met 4 jaar ook nog braaf wat ik uitzicht maar nu hebben ze zelf ook een wil hierin. En dan dragen ze nog liever schoenen die aan de voorkant helemaal los zijn of waar een gat in zit dan die stevige goede schoenen die beter zijn. En aangezien ze zichzelf aankleden merk ik vaak pas onderweg naar school dat ze toch weer die kapotte gympen aan hebben. Bovendien zouden ze waarschijnlijk inderdaad (terecht) dwars doen als ik ze dwing om schoenen aan te doen waar ze niet lekker op kunnen rennen en spelen. Ik draag ook alleen maar hoge hakken als ik echt netjes moet en niet als ik boodschappen doen tenslotte.

19. Little man

Little man Bekend lid

29 jun 2015
    597
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb hier nu geox schoenen. zoon is wel nog veel kleiner maar hij kruipt er nog op af en toe. dit zijn de enige schoenen die hij zo paste en die mooi blijven.

ik heb ze direct bij geox besteld in Italiƫ dat scheelde weer iets en ze worden snel bezorgd.

20. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.995
    6.745
    113
    zuid-holland zuid
    Hier ook Develab met hoge stootrand. Braqeez gingen hier binnen een week stuk tot 2x toe dus die hoef ik niet meer.

Deel Deze Pagina