Pffff, nu met 3 kinderen (jongste is 6 weken), nachtvoedingen en dus slaapgebrek en de oudste 2 die meivakantie hebben (2 weken!!!) komt mijn allerslechtste eigenschap weer flink de kop op steken -> ongeduld. Zodra ik ‘s morgens uit bed kom en er gelijk 3 kinderen van alles van me willen ben ik bij wijze van spreken alweer klaar met de dag . En als ik dan niet gelijk iets kan eten rijst mijn ongeduld helemaal de pan uit. Met als gevolg dat het nu pas 10.30 uur is en ik al flink tegen de oudste 2 heb lopen mopperen en man al chagrijnige appjes heb gestuurd over dat het hier toch zeker geen hotel is en of hij zijn eigen ontbijtspullen alsjeblieftdankjewel wil opruimen . Ik heb al flink geoefend met geduld hebben en vaak gaat het echt goed, maar momenteel... ik word gewoon moe van mezelf... Jullie ook zo’n slechte eigenschap waar je zelf wel eens moe van wordt?
Herkenbaar. Ik heb een kort lontje. Ongeduldig en vooral bij een koppige 7 jarige verlies ik mijn geduld nog wel eens wat resulteert in dat hij luidkeels naar zijn kamer wordt gestuurd. *Working on it* Opvoeden is geduld kweken... Maar soms...
Present! Wat mij helpt is dus al ontbijt voor de oudste (en evt lunchtrommel voor school etc) de avond ervoor maken. Dan kan die vast gaan eten Maar goed de oudste kan ook echt t bloed onder mn nagels vandaan halen soms ze zeggen allemaal dat ze zo lief is en op me lijkt..
Ook hier hetzelfde. Kan ook om het minst of geringste als een marktwijf tekeer gaan. Om drie min later weer spijt te gebbeb
Ongeduldig. Hormoonmonster als ik ongesteld moet worden. Ontzettend eigenwijs( het tegendeel moet eerst bewezen worden en dan nog kan ik het er niet mee eens zijn) Chaotisch.
Mijn peuter is momenteel vreselijk agressief en word overal boos om. Dat zorgt ervoor dat ik een behoorlijk kort lontje heb momenteel.
Mijn bestaan. Nee okay, serieus: ook een kort lontje en je moet dingen echt uit me trekken (als in 'wat is er?' 'Niks.' ).
Ik ben ook ontzettend ongeduldig. Bij mijn kinderen valt het nog mee maar ik haat wachten en getreuzel. Zo’n tijdverspilling. Maar mijn slechtste eigenschap is dat ik driftig ben. Ik ben niet heel snel boos maar als je over mijn grens gaat wordt ik ook echt heel erg boos. Dat mag dan best een tandje minder. Ongeduldig en driftig is trouwens niet echt een goede combi.
Ik kan heel direct zijn, vind mijn man soms heel erg leuk... En mijn eigen grenzen bewaken zoals hier boven is genoemt heb ik geloof ik nooit geleerd, ik wil mijn omgeving altijd pleasen. Geduld heb ik trouwens in meervoud, dat kan mensen soms ook irriteren.
Oh man, ik ben serieus blij om te lezen dat ik niet de enige ben die soms zo weinig kan hebben van haar kinderen. Ik voel me soms zo slecht als ik zo mijn geduld verlies.
Mijn slechtste eigenschap is dingen verbergen en dan vooral gevoel. En als dab de emmer overloopt en ga praten gelooft niemand mij meteen. Want ja ik heb er nooit wat over gezegd. Kortom ik breng mezelf weleens in een lastig pakket
Ik ben nogal impulsief. En dan moet iets ineens NU, gewoon omdat het kan. En dan kom ik weer iets anders tegen. En dat moet dan ook ineens NU.. en daardoor begin ik aan 100 dingen tegelijk, die ik dan vervolgens niet af maak. Mijn man noemt het chaotisch. Ik noem het impulsief