Mezelf teveel wegcijferen omwille van anderen. Of dat nou werk, vrienden of familie/gezin is, ik offer me vaak op om alles op te pakken. Werk belt mij als eerste, ik zeg toch nooit nee. Ergens fijn voor hun. Maar merk dat ik moet leren mijn grenzen beter aan te geven. Dat stuit nogal op weerstand. Men is van mij het meegaande type gewend. Maar ik moet het leren omdat ik vaak echt op mn tandvlees loop.
In het goede eigenschappen topic wordt “praktisch” genoemd. Dat is juist een slechte eigenschap van mij. Ik ben zo ontzettend praktisch dat ik altijd meteen een oplossing wil verzinnen, in plaats van gewoon alleen medeleven te tonen. Ik vind het dood ongemakkelijk wanneer iemand gewoon alleen bij mij wil uithuilen. Ik kan daar helemaal niks mee. Gelukkig heb ik vriendinnetjes die daar wel heel goed in zijn. Dus zij doen de zakdoekjes, ik de praktische oplossingen
Het enige wat ik kan bedenken is het enorme bord voor m'n kop. Verder ben ik eigenlijk helemaal geweldig
- Niet goed luisteren naar mijn lijf, altijd net iets te ver gaan. - Niet stil kunnen zitten. Dit is echt een probleem tijdens vergaderingen en opleidingen en dergelijke. - Altijd iets ontdekken dat beter kan/moet. Niet tevreden zijn. - Zowel gaan relativeren totdat ik nihilistisch ben, als álles tegelijk belangrijk vinden. Wat een beetje hetzelfde is misschien. En dit: Bekijk bijlage 570071