Pasta met mascarpone, rode pepers, tomaatjes, bosuitjes.. heel simpel maar iedereen vind het superlekker
Zuurkool stamppot met gehaktballen a la Dees. Pastaschotel met tomaten gehakt en courgette uit de oven kipfilet met een heerlijke jus mijn tomatengroentesoep
de zelfgemaakte soepen, gehaktballen en draadjesvlees. eigenlijk alles wel zolang er maar genoeg vlees inzit
Kip in de hoed of andere hartige taarten! Niet zelf bedacht hoor, van een receptje, maar erg lekker... daarnaast ook zelf een keer een rijstevlaai gebakken die erg goed in de smaak viel en ik maak volgens hem hemelse brownies! Bakken vind ik trouwens leuker dan koken
idem.. Als ik gehaktballen maak drentelt hij constant in de keuken rond.. evenals mijn gebakken aardappelen (idd eerst koken)
zalm uit de oven met tomaten, champignons en bosui en dan een dille sausje erover. Toen ik een keer niks op het menu had staan heb ik dit gemaakt met restjes uit de koelkast en een stuk vis uit de vriezer.Zelf door elkaar gegooid en hij noemt het een wereldgerecht.....
Mijn specialiteit is macaroni. Klinkt misschien stom, maar ik maak het wel anders dan normaal de bedoeling van macaroni is. Bij zijn ouders lustte mijn vriend het niet, maar hoe ik het maak vindt hij het heerlijk! En hoewel het geen specialiteit is en iedereen het kan maken, want het is uit een pak, is hij ook gek op de lasagnette die ik maak.
Ik heb ooit eens köfte gemaakt voor een BBQ met de buren en sindsdien vragen ze altijd wanneer ik weer köfte ga maken Verder vindt mijn man sowieso wel dat ik goed kan koken en ik probeer ook vaak nieuwe recepten uit, dus ik krijg vaak te horen dat ik lekker heb gekookt. Ow en ik maak killer-dolma's, maar dat doe ik maar 1 keer per jaar, omdat het zo ontzettend veel werk is
Oma's potje! (Kip met een soort champignonsaus met paturain) Zelfgemaakte pastasaus Appeltaart Koekjes
Heerlijk! Laat dat nou net dingen zijn waar mijn man ook van houdt! Ik maak nooit dolma's. Geen idee hoe, dat ten eerste, maar dat is redelijk snel opgelost met google. Maar ik heb ooit tijdens 1 van mijn zwangerschappen dolma's op uit een pannetje van het fornuis. En daar lag en hele lag gel/vet op. Voor mij geen dolma's meer.
Mijn 'specialiteiten' zijn volgens meerdere mensen: Loempias Kip in sausje met friet of rijst Kip uit de oven Draadjesvlees (van mijn mama geleerd)