Mijn appeltaart spant de kroon maar, tijdens ons huwelijk stond er in zijn 'liefdesverklaring' vermeld dat ik geweldig kook dus....haha...een beter compliment kan ik niet krijgen. Ik ben zelf erg te spreken over mijn eigen babipangang maar manlief houdt niet van varkensvlees dus die kan ik niet zo vaak maken
Oo pannekoeken ben ik zo slecht in. Of ze zijn te dik, of ze branden aan, of ik krijg ze niet goed omgedraaid. Ik heb de hoop opgegeven. Iemand 'the key' voor de perfecte pannekoek haha?
Ik weet niet hoe jij het doet, maar de mijne zijn altijd (al zeg ik het zelf) errug lekker en heerlijk dun! Wat ik doe is beslag maken (meestal gewoon zo'n pakje van Koopmans en dan de 6-granen-variant), alleen ik smelt altijd veel boter en gooi dat door 't beslag. Dan hoef je met een beetje mazzel geen extra boter in de pan te doen bij het bakken. Verder is een goede pan erg handig - wij hebben nog 1 oudje, en daar kan ik 't echt niet mee, maar met de nieuwere Tefal-pannen gaat het prima. Dan 1 schep beslag in een goed hete pan, snel draaien zodat het mooi glad verdeeld is en wachten tot de bovenkant er 'droog' uitziet. Omdraaien en klaar! Heerlijk!
Mijn specialiteiten zijn; - Roti (zonder pakjes!) - Lasagne (eveneens zonder pakje) - Kipsate (marinade maak ik zelf en dan uren laten trekken) - Amaretto cake
Idd even een andere pan proberen. Ik heb ook een periode gehad dat ik dacht dat ik het pannenkoek-bakken totaal verleerd was.. maar bleek dus gewoon aan de pan te liggen.
Manlief vond altijd de appeltaarten van mijn vader lekker totdat ik m maakte. Eigenlijk alles wat ik maak of bedenk word hier erg gewaardeerd. Tot grote verbazing van zijn moeder houd hij nu ook van koken.
Kip! Zowel in de oven als gebraden (Surinaams, in zoute ketjap gemarineerd) En mijn homemade spicy baopao's. Oeh als ik eraan denk loopt het water al in mijn mond
Hij vind het meeste wat ik maak wel lekker,door mij is hij pasta en rijst gaan waarderen. ik probeer zeker 3 keer per week een nieuwe recept uit. Heb dan ook al heeeel veel verschillende dingen gemaakt. en soms vind hij het niets en soms vind hij het geweldig. Maar om eerlijk te zijn kan zijn moeder beter koken als zeg ik het zelf
ehh ja.. de mijne zoveel.. ik hou van koken probeer altijd wat uit *pannenkoeken.. ( Mijn pannekoeken zijn de enigste die hij eet.. dus al een heel groot compliment) maar waar ik hem echt voor wakker kan maken is Hachee en dan de ouderwetse familie gerecht. met verse rode kool en appeltjes met zelf gemaakte aardappel puree. Dan moet ik hem bij de pan weg slaan.. en domi vind het ook zeker niet verkeerd
Mijn vriend vind heel veel lekker wat ik maak! - Risotto - Pasta's (alles.. ook de salades) - Nasi - Zoete Italiaanse tomatensoep - Couscous salade
Zelf gemaakt appeltaart!!! ( met appels uit eigen tuin ) en verder eigenlijk alles vind ie lekker. we hebben een grote groenten/kruiden tuin dus maak veel met dingen uit eigen tuin ( hoef eigenlijk alleen vlees te kopen wat avondeten betreft.. ) Hij is dol op stoofvlees, dat eten we dus 1x per week zowiezo. hachee vind ie super ( omdat ik er 2 kg uien in doe.. hahahaha )
Ik heb het even gevraagd: "Klinkt heel slijmerig maar ik vind alles wat jij maakt lekker" BARF! Maar als hij moet kiezen dan mijn gehaktballen en een bepaald champignon gerecht, met kruidenboter, gorgonzola en witte wijn.