Hahaha, tuurlijk! Is toch saai om steeds dezelfde taart te maken/eten Ik heb dus altijd keuzestress als ik een taart wil gaan maken… Ik gebruik het recept van Cees Holtkamp:
https://binnenstebuiten.kro-ncrv.nl/recepten/crumble-met-rood-fruit-en-soja-slagroom Deze is héérlijk, volledig vegan. Zelf gebruik ik gewoon een spuitbus slagroom hoor Speculaas Witte Chocolade Ganache Taart (foodfoozle.com) En deze rond Sint. Alleen wel 2x zo veel witte chocola toevoegen als dat er staat. De genoemde hoeveelheid is eigenlijk voor pure chocola. Mierzoet ha ha!
Ben ik nou de enige die nu ook eigenlijk alle recepten wil en gelijk wil maken... hahahaha Mijn succesrecept is gewone monchoutaart en bokkepootjestaart.
De favoriet hier waar iedereen ook altijd het recept van wil is tiramisu taart. En de sinaasappel kwarktaart met gezonde bodem is ook erg lekker Gezonde bodem is overigens met een korreltje zout te nemen . Gezonder dan een bastognebodem maar nog steeds suikers en vetten erin. Ik gebruik haver, dadels en roomboter voor de bodem
Ik maak graag een sinaasappel kwarktaart, ook favoriet bij familie. Heb een eigen recept gemaakt gebaseerd op 2 andere recepten. Sowieso houd ik wel van kwarktaarten, lekker fris en niet veel werk. Deze brownie frambozentasrt is ook heerlijk. https://www.francescakookt.nl/chocoladetaart-met-frambozenmousse/ Ook maak ik graag dripcakes met allerlei soorten vullingen, denk aan fruit, nutella, oreo, bueno, speculoos, advocaat, chocolade etc.
Komt iemand toevallig nog bij de AH vandaag? zo ja; zou je dan willen kijken of er nog rabarber ligt??? anders moet ik toch voor een alternatieve taart gaan...
OoOOO lekker: ik ben dol op kwarktaart; niet zo vettig en zwaar... mag ik jouw recept of een ander succes recept van kwarktaart?
Oew dat recept wil ik wel, van je tiramisu taart. Als ik straks bevallen ben staat tiramisu hoog op m'n verlanglijstje!
Oh dat klinkt lekker! Hoeveel custard en melk gebruik je dan? Ik doe meestal een paar lepels custard door het appel mengsel. Dat neemt mooi het vocht van de appels op en geeft een lekkere smaak. Of ik doe een flinke kruimellaag speculaas of kruidnoten op de bodem. Ook voor het appel vocht.
Hier een ouderwetse tulbandcake die favoriet is en spekkoek. Das geen echte taart maar ik vind 2 uur in de keuken wel taartwaardig
1 pak bastognekoeken verkruimelen, beetje gesmolten boter (150 gram) erbij. Daar maak je de bodem van. (Dit bak ik zelf altijd nog even af, zo'n 10 minuten op 180 graden. Dan maak ik deze snelle variant van dulce de leche: https://www.laurasbakery.nl/dulce-de-leche/ Dit doe je op je afgekoelde koekbodem, dit geheel laat je ook even afkoelen. Vervolgens klop je slagroom (met klopfix), snijd je bananen (ongeveer een stuk of 4?) in plakjes. Die doe je op de dulce de leche, slagroom erover. Eventueel wat geraspte pure chocolade en klaar. Sorry voor het wat warrige recept maar ik doe het inmiddels uit mijn hoofd, hoop dat het zo duidelijk is. Het is in ieder geval echt super simpel.
Waar is de kwijlemoticon als je hem nodig hebt? (Ik ga de leden van zp gewoon de schuld geven als mijn verloskundige wat gaat zeggen over mijn aangekomen gewicht)