ik had gisteravond popcorn gemaakt en nu ruimde ik net het schaaltje op. zitten er nog van die onontplofte maiskorrels in.hmmmmm die eet ik dus altijd op ( zoute popcorn) raar gewoonte. dus ik vraag me af... wat zijn jullie tics en rare gewoontes
Bij moet altijd alles recht staan (bijvoorbeeld de eetstoelen), en ik wil overal 2 stuks van (bijvoorbeeld 2 vazen of bloembakken)
bij mij moeten de stoelen ook altijd recht staan, als ik 2 bananen en 1 sinaasappel op de fruitschaal heb liggen dan pak ik een sinaasappel uit de koelkast en gooi ik die erbij voor het "evenwicht" verder maak ik altijd gelijk de wc schoon nadat we visite hebben gehad, je weet maar nooit maar ik weet niet of dat onder de noemer "tic" valt, mijn man vindt het wel erg overdreven namelijk
De afstandbedieningen van de dvd en tv moeten kaarsrecht op de tafel liggen,precies op de lijntjes van het hout. Ik heb een glazen deur in de woonkamer,daar mag geen vlek op zitten (fijn met die kindervingertjes en natte hondenneuzen,deur wordt dus 20 keer op een dag gepoetst) Er mag geen vaat in de afwasbak liggen,nog geen lepeltje! Alles meteen in de vaatwasser. Als ik een Mars eet,eet ik eerst alle chocolade eraf en dan pas de vulling Hetzelfde met Bonbonbloc!
Grappig dat evenwicht. Terwijl in de styling juist alles oneven wordt gedaan. Dus 3 stuks fruit in de schaal is juist goed, of 5 of 7 et cetera, Ik heb heel veel gewoontes. Ik wil zoveel mogelijk alles op vaste tijden doen en in dezelfde volgorde. Dus eerst na het eten het gasfornuis schoon, dan de afwas doen, dan de tafel schoon en daarna de keukenkasten en aanrecht. En dat elke dag. Zo doe ik het hele huis. 8)
Bij mij moet alles altijd op dezelfde manier staan. Als mijn vriiend een keer de woonkamer heeft gepoetst en ik kom dan 's avonds thuis dan moet ik eerst alles weer precies zo zetten zoals het was. Anders heb ik geen rust. Wat ook echt een tic van mij is, me vriend moet er altijd om lachen. Al mijn kleren hangen op setje en kleur in de kast. het vouwgedeelte ligt op kleur en op stapels van korte mouw, lange mouw en zonder mouw.
Ik ook! Dat probeer ik ook altijd met negerzoenen, eerst alle chocolade eraf dan het schuim pas opeten... hihi
Als ik een tijdschrift aan het lezen ben dan blader ik niet vooruit maar dan begin ik aan het einde van het boekje en dan blader ik zo weer terug Ik heb het probleem ook, als er bezoek is geweest dan meteen de wc uit doen. Bij mij moet ook altijd alles recht liggen. Ik moet ook altijd bloemen op tafel hebben, dus iedere week ga ik tulpen of rozen halen op de markt. En zo heb ik nog veel meer van die gekke dingen.
m&m's eerst op kleur sorteren en dan de kleur met het grootste aantal eerst eten, dan de daaropvolgende zodat het steeds 'gelijk' komt qua kleur en aantal.. maar volgens mij hebben heel veel mensen deze tic haha.
Aah ja dat doe ik ook, evenals velletjes of bij een nijnnageltje dat moet ik er ook altijd af trekken. En inderdaad tot bloedens toe.
ik zit steevast als ik me verveel of moe ben een pluk haar om mijn vinger te draaien.Doe ik al sinds klein en ik kom er gewoon niet vanaf
Ik eet geen blauwe m&m's. Waarom weet ik niet, al vanaf kleins af aan weiger ik deze te eten. Ook sorteer ik de m&m's inderdaad op kleur en eet ze altijd op in een bepaalde volgorde. Zodat er van iedere kleur nog evenveel liggen. Hahahaha.
haha dit is een grappig topic. Ben blij te lezen dat er nog meer van die rare zijn als ik Bij mij moet alles ook precies hetzelfde blijven staan. Als je bij mij de koelkast open trekt, zie je de flesjes Yakult, Knorr Vie, Activia enz. allemaal netjes naast elkaar met het labeltje naar voren. De onderzetters op de tafel moeten precies in lijn liggen en de keukenhanddoekjes en theedoeken liggen op kleur. Als ik dropjes pak, pak ik er altijd 5 tegelijk (ik mocht er van m'n oma vroeger altijd 5) en volgens mij heb ik nog veel meer tics waar ik me niet eens bewust van ben haha
Heb ik ook! Zat het net te doen toen ik dit topic las! Soms is het zo erg dat ik gewoon niet los wil laten, en iets met 1 hand probeer te doen en dat gaat dan mis Andere tics: vierkante frieten eten. (ja ze zijn rechthoekig, ik weet het, maar ik noem dat vierkante frieten) Ik eet alleen de frieten die zeg maar recht aan het eind zijn, niet die met spitse punt, die vind ik volgens mijn gedachten niet lekker Lekker psycho hahaha En ik eet bij een MilkyWay altijd eerst de chocola en prop dan dat smeuige middelste ineens in m'n mond hmmmmm
Voor mensen met een M&M's tic kun je op internet je M&M's per kleur bestellen! (Vroeger deed ik dit ook trouwens).