wat is jouw "tic"

Discussie in 'De lounge' gestart door henkie24, 31 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Einneh

Einneh Fanatiek lid

2 mrt 2009
    4.581
    0
    0
    Friesland
    Het geluid van de versterker, tv, autoradio of noem maar op moet persee op een even getal staan :oops: :oops:

2. nicole26

nicole26 Niet meer actief

Alles opruimen voor ik op de bank ga zitten sávonds inclusief het aanrecht , kan er niet tegen als er bijv nog wat speelgoed of wat dan ook rondslingerd , alles ligt waar het hoort . Doe ik dit niet dan denk ik er de hele avond aan , ben er zelfs eens voor opgestaan uit bed :rolleyes:

Ik heb ooit een cursus blindtypen gedaan en om te oefenen deed ik met mijn vingers mee tikken zeg maar met de ondertiteling op tv , dit doe ik nog steeds , heb zelfs eens de vraag gekregen of ik aan het afkicken was ..

Kan alleen slapen als mijn blaas helemaal leeg is .

3. Calimero

Calimero Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.901
    0
    0

dat heb ik ook nog :) maar dan oneven :) op 1 of 3 dus :rolleyes:

4. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    leuk al die ticcen hihi ;)

ikmoet van alle bloempotten minimaal 2 stuks hebben, elke bloemenvaas moet gevuld zijn. mn rolgordijnen moeten asllemaal gelijkhangen.

en owja ik bijtnagels..

5. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    wauw, van sommige ticcen zou ik haast willen dat ik ze ook had...ik kan bijv. mijn kasten nooit netjes houden, die liggen echt volledig overhoop, alles door elkaar....belachelijk maar het lukt me niet het netjes te houden(en manlief helpt daar ook niet echt mee, die kwakt ook alles zo de kast in zonder te kijken op welk stapeltje het moet...) dus die tic van alles netjes in de kast te hebben vind ik wel wat, die wil ik wel overnemen...;)

Mijn tic is dat ik aan de waslijn alles bij elkaar en op kleur moet hebben hangen en dan het liefst eerst de onderbroeken e.d. en daar dan de washanden en handdoeken voor, (met als achterliggende gedachte dat niemand mn onderbroeken of die van hubbie of dochter kan zien hangen....belachelijk écht...er komt dan wel een trein langsrijden maar niemand die ook maar duidelijk kan zien wat er aan mijn lijn hangt....)
    Alle handdoeken komen naast elkaar en op kleur, alle washanden ook, kleding van hubbie bij elkaar net als de kleding van mij en de meiden, echt een heel patroon, elke keer als ik er weer mee bezig ben verklaar ik mezelf voor gek maar ik kan het gewoon niet helpen...
    T is trouwens een van de weinige dingen waar ik echt een pietje-precies in ben...

6. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    ik lepel een kroket altijd eerst leeg en dan pas eet ik de buitenkant op ;)

7. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    neusspray (al zes jaar lang)
    chocola

8. Mijs

Mijs Fanatiek lid

14 jan 2009
    1.710
    0
    0
    ik ook! en soms doe ik er dan appelmoes in! Mjam.
    Ik ben ook van het tellen van de M&Ms en de buitenkant van chocorepen en zo eerst opeten

Ik las iemand die lepeltje-lepeltje lag en de scheet van haar man dan even ruimte gaf. Hier in ons bed is het echt not done om als voorste lepeltje er 1 te laten waaien, bah zeg :)

Ik heb en tic die er nog niet tussen staat: minstens twee keer heb ik de hetzelfde deuntje in mijn hoofd! Die neurie ik dan hardop. Ik vind het (na jaaaaaren) nog steeds een leuk deuntje! Al mijn vrienden, familie en collega's worden er gek van!

Superleuk om die tics te lezen, sommigen hebben er echt een dagtaak aan!

9. angel23

angel23 Actief lid

21 nov 2007
    214
    1
    0
    Uhhm ik tel als ik in de bus/auto zit alle bomen die voorbij komen ik moet aan een even aantal komen ook de zebrapaden en lantaarn palen mis ik niet en dan aan beiden kanten....
    hmm heel weird als ik dit zo lees haha

10. jolanda1976

jolanda1976 Bekend lid

29 dec 2006
    919
    0
    16
    Telemarketing
    Arnhem
    Ik moet altijd als ik op de wc zit op die brise one touch drukken :oops:

11. femmy

femmy Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.061
    0
    0
    Administratie
    hahaha leuk om te lezen!
    als we op de wii gaan en wii sports doen moeten we beginnen met tennis en tot ik gewonnen heb kunnen we het volgende spel doen. ;)
    ik doe altijd ook mijn sieraden af thuis en schoenen uit!.
    en op de fiets naar werk kijk ik altijd op alle klokken die ik tegen kom! van het station en de kerkklokken!.

12. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

ik bijt/kauw aan de binnenkant van mijn wang,
    ik kraak mijn nek, knieen en vingers
    ik MOET makeup op, zonder ga ik de deur niet uit!

13. Nipa18

Nipa18 Fanatiek lid

5 okt 2007
    2.838
    71
    48
    bij ons in de kapsalon zijn er zelfs klanten die daar door hele kale plekken hebben!

14. Writer

Writer Niet meer actief

kraak mij vingers

en svonds als op bank zit moet ik altijd aan mij mascara zitten ,probeer ze dan eraf te halen met mij vingers 8) terwijl gewoon mak-up verwijder heb hoor , vaak komen haartje mee echt niet goed dus

zonder mak-up niet deur uit

s'vonds moet alles opgeruimd is , aanrecht moet leeg zijn , zelfs als verjaardag heb en visite heb moet ik eerst snel afwas doen anders kan ik niet rustig zitten , een keer wou vriendin helpen , dus ik zeg hoef niet hoor ga lekker zitten , dan kom je ook zitten zei ze , oke , even snel naar keuken en stiekum bezig met afwas , ze kwam naar keuken en zei (hoe moet ik jou nou vertrouwen :oops: , nee kan er gewoon niet tegen iets in mij hoofd zeg , eerst afwassen dan kan je zitten :rolleyes:

15. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    :) :) :)

16. Siem

Siem Actief lid

7 apr 2007
    399
    0
    0
    voordat ik uit een glas drink moet ik altijd het glas 2 keer omspoelen, ook al is het vlak daarvoor afgewassen.

ik heb heel vaak als ik zit (of soms als ik sta) dat ik met me been heel snel heen en weer beweeg. :(

17. M&M's op kleur eten en gelijke aantallen

Klok: cijfers optellen en moet op een tiental uitkomen

Altijd aan plukje haar wriemelen

Liefst van alles 2, 2 kandelaren, 2 kaarsjes enz

Gek eigenlijk als je dar zo opschrijft

18. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Ik voel heel vaak met m'n tong langs m'n tanden of ze wel schoon zijn, of zit er met m'n piercing tegen te tikken.

Dat met die m&m's in volgorde opeten doe ik ook!

Soms als ik op de stoep loop probeer ik de lijnen niet te raken :)

En ik heb ALTIJD de neiging om mensen te verbeteren!Tot ze er gek van worden...
    Vooral als m'n vriend iets verkeerd uitspreekt ofzo, dan word ik helemaal kriegel tot ik 'm verbeterd heb :oops:

19. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.486
    7
    38
    Ik kan dus niet langs een spiegel lopen zonder erin te kijken. Ben verder helemaal niet ijdel, maar dat kan ik gewoon echt niet laten.

20. Taby

Taby Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    Grappig om te lezen. :)

Zo te lezen ben ik niet de enige met een tic.

Wij hebben een brievenbus buiten bij de voordeur hangen. Als ik daar in de buurt ben dan moet ik er altijd even inkijken of dat er geen post inzit.
    Ook al is het nog geen 5 minuten geleden dat ik er ingekeken heb.
    En als ik iemand iets in de bus hoor gooien dan moet ik gewoon van mezelf gelijk de bus leegmaken.

Bestek in de la ligt op maat en op elkaar netjes geordend.

Als ik de maxicosie of de bak op het onderstel zet, dan moet ik checken of dat het wel goed vastzit en dat doe ik dan door alles van de grond te tillen, dan weet ik pas zeker dat het goed vastzit.

In de kelderkast staat alles met het etiket naar voren.

Alle bakjes, kopjes, mokken, schalen moeten op de kop staan in de keukenkastjes.

In de klerenkast moet alles wat opgevouwen ligt even breed opgevouwen zijn. Is er een t-shirt die breder is opgevouwen dan de rest dan vouw ik die opnieuw op op de juiste breedte.

In de badkamerkast, moeten de handdoeken afwisselend van licht en donker op elkaar gestapeld worden. Ik heb van elke kleur/soort 2 handdoeken. Dus 2 grijze, 2 witte, 2 zwarte, 2 witte.

Nou zo kan ik nog wel even doorgaan hoor. :oops: :)

Heb vorige week toevallig "je zal het maar hebben" zitten kijken waar iemand serieus last had van dwangmatigheid.
    Maar ik kon me haar gedachtengang wel voorstellen moet ik zeggen.

Deel Deze Pagina