Ok...ik weet echt niet hoe ik dit in een titel duidelijk kan maken waar het om gaat...dus leg het het hier wel even duidelijk uit. Om 12 uur ben ik mijn dochter van school gaan halen. Ze mogt een vriendinnetje tussen de middag mee vragen om een broodje te komen eten. Vriendinnetje K. ging graag mee. Eenmaal bij mij thuis aangekomen zegt K. "gelukkig dat ik nu mee mocht want anders mocht Kelsey bij mij ook niet meer komen" Nou is het echt niet zo dat K. nog nooooit bij ons is geweest hoor. Maar ok...niet vaak nee. Ik heb zelf 3 kinderen in de leeftijd van 7, 3 en 2 en heb het dus best druk (al zeg ik het zelf) En mijn middelste (en nu ook de jongste) is niet 1 van de makkelijkste. En soms staat mijn hoofd er gewoon niet naar! Maar waar slaat dit op zeg! Doen andere moeders misschien een score lijstje bijhouden waarop ze aankruisen wie er vaak zijn geweest en wie er dus even vaak mag langskomen? Ben ik nu verplicht om K. (of welk ander kind dan ook) vaker langs te laten komen want anders mag mijn kind bij niemand meer een broodje komen eten? Ik ben van mening dat als een ouder een probleem heeft met de beslissingen van een andere ouder dat je dit tussen volwassenen oplost en niet met een kind! Ze heeft namelijk niet alleen mijn dochter ermee...maar ook haar dochter. En uiteindelijk is het niet de beslissing van 1 van de kinderen geweest maar MIJN beslissing! Ik ben gewoon echt kwaad nu! Straks om 15:15 wanneer ik Kelsey weer ga ophalen ga ik haar hier zeker mee confronteren! Haar even duidelijk maken wie er de beslissing maakt in huis (IK dus) En dat als ze wat kwijt wil het in vervolg via MIJ gaat en ik zoiets niet hoef te horen van een kind. Aaarrrgggggg schoolpleinen zeg. Vind al die groepjes zo walgelijk....het is net een eigen KKK groepje bij elkaar. Als je maar ergens hoort......ben het ZAT! Sorry hoor....maar dit moest ik echt even kwijt!
*zucht* wat ben ik blij dat dat nog even duurt bij ons... jeempie zeg, een turflijstje wie wat en wanneer.... naja.. succes ermee
Toen ik klein was waren er moeders die verjaardagslijstjes bijhielden: Nee je mag Lotte niet uitnodigen, want jij mocht ook niet op Lotte haar feestje komen. Tja, schoolpleinen..
er staat me nog heel wat te wachten dus wat een muggezifters zeg! niks van aantrekken en je gewoon aan jouw indeling en plan houden, pfff, lijstjes, ik wordt al moe als ik eraan denk, ik wordt straks ook vast niet een moeder die erbij hoort daar ben ik veel te eigenwijs voor!
Ja lastig inderdaad. Ik heb er nog geen ervaring mee. Ik zou de moeder er ook naar vragen, want het is wel wat raar om dat via de kinderen te doen.
Vind het wel raar dat dat via de kinderen gaat, maar wie weet heeft zij het ook wel heel druk of heeft ze zo haar eigen redenen waarom ze het ook niet altijd leuk vind dat de kindjes bij haar thuis zijn. Kan me best voorstellen dat ze zoiets heeft van het kan ook wel een keer bij de anderen thuis.
Ik zelf denk niet dat het van die moeder bewust via het kindje gespeeld is. Zij zal een opmerking er over gemaakt hebben waar het kindje bij is en tja kinderen houden nu eenmaal niet hun mond. Ik zelf denk dat je het wel tegen de moeder kan zeggen maar op de manier waar je het nu schrijft komt het misschien heel hard aan. Als de moeder al bijhoudt hoe vaak iemand komt eten en hoevaak haar dochtertje iets terug krijgt dan denk ik dat ze hierop helemaal de keuze voor haar dochter bepaald. De kliekjes op school heb je altijd, je klikt met de een nou eenmaal beter als met de ander. Ik zelf heb er geen probleem mee en trek me niets aan van andere moeders die met elkaar praten. Soms is het wel moeilijk maar goed je staat op een schoolplein met kinderen en daarna loop je met de kinderen naar huis. Heel vee sterkte, conny
Dat kan wel wezen....MAAR....dan zeg je nog niet dat als zij niet eerdaags was uitgenodigd door mij mijn dochter ook niet meer mag komen. Alsof ik daar mee bezig ben....oh kelsey...we moeten snel ff die uitnodigen want anders mag jij daar ook niet meer spelen hoor! Pffff...de gedachte al dat ik het zo zou moeten gaan doen. En het is overigens NIET een verplichting om mijn kind daar te laten eten/spelen. Dat doe je toch voor je kind en niet voor jezelf? Als ik er even geen zin in heb beslis ik ook van "nu even niet". Dat is niet altijd even leuk voor mijn dochter...maar ja...ik heb nog meer kinderen in huis. Maar goed....nogmaals, het is niet zo dat zij nooit eerder hier heeft gespeeld....maar waarscheinlijk niet vaak genoeg dan wat mama van haar zou willen. Tja....and that's not my problem!
beetje kinderachttig wel jah ik kijk nooit naar wie wanner aan de buurt is , wel welke kindtje mag hier thuis komen , somige kinderen zijn zooo druk dat ik hoofdpijn van krijg ,en mij zoontje van 1 helemaal hipper van word dan moggen die gewoon niet vaak hoor dan worden misschien kindtjes gekwetst maar als naar zin van iedereen ga doen ,moet me zelf weg cijferen nee dat doe ik niet somige kindtjes zijn heel lief en rustig komen hier lekkr spelen tekenen verfen nou die moggen wel elke week ,zolang ik zelf geen last van krijg maar kinderen vragen hier zo bijna elke dag of ze moggen spelen , en dat wil ik niet , op vrijdag als niks te doen hebben dan mag meestal eentje meekomen eten en spelen wel was hier een vader die graag paar uurtje vrij wou van kids dus elke vrijdag vragen of de meid bij ons kon , nee sorry , de meisjes hadden zelf niet eens afgesproken leek alsof ze gedwongen werd om even uit huis te gaan , dan heb ik gelijk laten weten dat ik daar niet altijd zin in had ,hij is vrij en noemt dat papadag moet hij ook voor kunnen zorgen
ik vind van de moeder echt kinderachttig hoor , zeg dat doe je niet via kinderen ,ze is niet vaak geweest dus dan mag je ook niet , bah gaat toch om kinderen en wanner ouders goed uitkomt en niet wie vaak is geweest en wie niet ,, had ze even naar je toe moeten komen en vertellen dat ze fijn zou vinden als wat vaker konden spelen ofzo , maar zo achterbaks :x
Zo belachelijk, hij is toch vader dan moet hij ook voor de kinderen zorgen. Vind het makelijk om te zeggen het is papadag dus moeten de kinderen maar weg, bah (sorry kan hier heel boos om worden). Groot gelijk dat je nee hebt gezegd, hij heeft zelf de verandwoordelijkheid voor zijn eigen kinderen.
Ik kom nu echt over als een heel kwaad persoon....maar dat ben ik niet hoor. Ik zou nooit een moeder zomaar aanvallen hierover. Ik zal het altijd gewoon netjes vragen en kijken of ik het niet verkeerd heb begrepen van haar kind. Maar ik heb aan K. gevraagt of ze het leuk vond wat haar moeder zei...ze vertelde me "Nee, en ik heb dit ook tegen mijn moeder gezegt" Dit doet mij toch echt lijken op het feit dat ze dit rechtsstreek tegen haar heeft gezegt. Maar goed...dat hoor ik van haar moeder zelf wel. Ik ga het daar ook veredr niet over hebben met haar dochter. Het zit bij mij hoog omdat dit dus niet de eerste keer is. Ik heb dir "probleem" al eerder gehad met een andere moeder. Haar dochter en die van mij speelde dagelijks met elkaar. Dat ging op een gegeven moment niet meer goed en ik had het wat afgezwakt. Had dit ook gemeld aan de moeder. Als ze wat minder vaak met elkaar speelde ging het wel goed. Moeder wist hier ook van. Toch heeft ze (in het bijzijn van haar dochter) gemeld dat ze het "lelijk" van mij vond dat ze niet meer zo vaak mocht komen spelen. Nou sorry hoor....had het er al netjes met haar moeder erover gehad en toen dat? Vandaar mijn frustratie's
conny ik werd ook bijna kwaad van , echt de meid is schat van meisje maar hoe de vader mee omging , zelfs als de meid niet lekker voelde ,wou hij perse hier laten komen , dan zei hij voel je misschien wel beter als je bij je vriendinnetje gaat spelen en hij doet dat hij super papa is echt , gillen als de kids uit school komen zo van kijk hoe geweldige papa ik ben , nu sta ik 10 meter verderop hoef ik niet te ergeren aan zijn gedrag bah
Ik zou me normaal gesproken ook helemaal niet druk hebben gemaakt om dit soort zaken. Was het niet dat haar dochter dit ook tegen mijn dochter zegt en mijn dochter straks niet durft te vragen om bij haar te mogen spelen uit angst voor een teleurstelling. Of wanneer ik me verplicht ga voelen om ander mans kinderen vaker te moeten uitnodigen omdat mijn kind anders nergens meer welkom is. Je pakt mij er niet mee hoor...maar mijn kind wel...en dat vind ik niet kunnen.
Het is voor andere misschien raar? Maar ik kan me er ergens wel iets bij indenken. Wij hebben ook vaak een jongetje te spelen gehad, maar andersom werd mijn zoon nooit uitgenodigd daar te spelen.Prima hoor, daar zat ik verder niet zo mee. Anders werd het wat het slapen betreft. Op een gegeven moment bleef het jongetje hier ook vaak slapen op vrijdag of zaterdag, maar andersom nooit. En dat stak me toch wel. Het moet natuurlijk wel een klein beetje in evenwicht blijven en niet alleen maar van 1 kant. Als je steeds hetzelfde kindje meeneemt naar huis verwacht je als ouder zijnde dat dat andersom toch ook wel eens gebeurt en niet 20x bij jou en dan uiteindelijk 1x bij de ander.
Ik ben het hier ook ergens wel mee eens hoor. Maar het punt is dat zij weet niet wat ik allemaal doe overdag. Waar ik mee bezig ben...of hoe druk ik het heb? Ik vraag haar niet om mijn dochter (bijwijze van) 20 x mee naar huis te nemen? Maar ik ben ook niet bezig om te kijken of de kinderen wel evenveel bij elkaar hebben gespeeld. Maar goed...ze spelen zo afentoe hier en dan weer is daar. Maar toch voelt het op zo'n moment alsof dat niet goed genoeg is. Het moet leuk zijn voor de kinderen EN voor de ouders. Maar het moet GEEN verplichting zijn!
Maar goed, Ik heb dus haar moeder aangesproken net op het schoolplein. Heb haar gewoon vertelt wat er was gebeurt. Moeder zegt dat zij van niets weet en zoiets niet tegen (of in bijzijn van) haar dochter heeft gezegt. Haar dochter zou het wel egens opgepikt hebben dat idee en dat uiteindelijk tegen mij hebben gezegt. Ze heeft haar dochter er niet even bij geroepen en haar geconfronteert met wat er is gezegt. Dus ik heb geen keus dan haar moeder te geloven op wat ze zegt. En dat is verder goed zo...want ook al zou haar moeder zoiets wél hebben gezegd (maar niet willen toegeven) dan weet ze iig dat haar dochter d'r mond toch wel voorbij praat en dat ze beter een beetje kan gaan opletten met wat ze zegt. Ze kan ook gewoon met mij praten. Ik ben echt geen onredelijk mens hoor. Maar goed....ik laat het hier verder bij Ik bedank iig wel iedereen voor de reactie's die ik heb ontvangen. Groetjes Linda