Het lijkt me leuk om tips uit te wisselen: mag van alles zijn, gezondheid, schoonheid, huishouden, bespaartips, millieutips, keukentips, het maakt niet uit wat, als een ander er maar wat aan kan hebben, want iedereen heeft wel DE tip voor het een of ander. Brand dus los met jullie tips! Ik las van de week in een oude margriet de tip tegen koortslip. Een mevrouw schreef dat ze elke dag een boterham of beschuit at met appelstroop, en ze had nooit meer een koortslip. Inktvlekken gaan er uit wanneer je de vlek eerst dept met melk. Strepen met ramen zemen? maak van krantenpapier een prop en wrijf daarmee over je ramen, streeploos schoon! Wat zijn jullie tips? Brand maar los!
tijdens het lijnen een kan met water, citroenschijven en citroensap + bosje munt erin een nachtje laten trekken en je hebt heerlijke vitaminewater en absoluut niet saai! drink je zo weg en hartstikke gezond
SDonja: klinkt lekker fris, vooral zomers! Nog een tip: voor blonde haren, je haren spoelen met kamillethee, worden ze blonder van voor donkere haren met zwarte thee spoelen voor een mooie glans.
Als je knoflook hebt gesneden dan stinken je vingers er zo naar. Dé oplossing: als je klaar bent met de knoflook, wrijf je je vingers over de binnenkant van de wasbak (wel de roestvrij staal) en was ze daarna met zeep. En voila de geur is weg!!
O dat ga ik zeker proberen! Ik heb vaak dat mijn vingers de volgende dag nog steeds naar knoflook stinken, ook als ik het al tig keer heb gewassen met zeep.
Stank in huis? Pannetje met wasverzachter+water laten koken en alles ruikt weer fris en fruitig! (Oke ik beken.. Ook ik kijk hersenloze tvprogramma's )
Beetje zout op je handen na het snijden van uien en je hebt geen last van geurtjes. Ik smeer vaak kokosolie, honing of olijf olie (of een combo al dan niet met conditioner) in mijn haar als masker. Bij het schoonmaken van de frituurpan, vul ik deze met water en zet deze even aan met een vaatwastabletje. Tandenborstels gaan ook gedurig mee in de vaatwasser.
sorry hoor maar tandenborstels in de vaatwasser? Lijkt mij niet echt fris. De afwasborstel gaat er wel in. Als ik warm water nodig heb vul ik waterkoker met het koude water was eerst uit de kraan komt. Zo bespaar ik toch elke keer 1,5 liter water. De kleding na het wassen gelijk op een hanger te drogen hangen. Zo hoef je minder te strijken en het ruimt makkelijker op.
Buikpijn? Krampjes en kou gevat? Verwarm een beetje olijfolie (niet te heet) en smeer het over je buik. Kleed je lekker warm en duik onder een deken. En je voelt de pijn verminderen.
Wat een leuke en handige tips staan er tussn! Als je vocht vasthoudt, zoals ik na mijn bevalling destijds, drink dan minstens 1 liter brandnetel thee per dag, lekker is het niet, om eerlijk te zijn, het werkt wel heel goed! Voor je het weet ben je weer wat kilo's kwijt (aan vocht niet aan vet) Je kunt ze gedroogd kopen, maar mocht je een schone plek weten (niet langs de snelweg en waar geen honden plassen) kun je ze ook vers plukken.
Last van zwetende oksels met natte plekken in je shirts? Odorex extra dry werkt echt! Om de dag voor het slapen gaan je oksels wassen met zeep/douchegel en goed droogdeppen met een handdoek. Odorex extra dry aanbrengen (er zijn verschillende varianten verkrijgbaar) en de volgende ochtend je oksels weer wassen. Let op: odorex niet aanbrengen op dagen dat je je oksels hebt geschoren want dan ga je door de grond!
Dit zal zeker werken, maar het stinkt wel wat. Schoonmaken met wat zout werkt hetzelfde en is waarschijnlijk iets gezonder .
Drinkflesjes van je knaagdier krijg je weer schoon door er water met wat rijstkorrels in te doen en schudden maar.
Heb je kropsla en ga je die niet helemaal gebruiken dan kan je de kropsla in de slacentrifuge (wel in het mandje). Doe er een heel klein laagje water onder in en zet die in de koelkast. Zo kan je de sla nog een aantal dagen bewaren zonder dat het verlept. Is je wasmiddel op en krijg je het laatste beetje er niet uit. Doe er een klein beetje water in en schud een beetje en schenk het dan over je was en zet je wasmachine aan.