Haha ojee. Zou een bak water met schoonmaakmiddel door de slang gieten. Als het een natte was zit het in de slang.
Roosters van de oven of nog erger, die van de bbq schoonmaken? Zet ze in een grote vuilniszak, klein scheutje ammoniak erbij en goed dichtknopen en een nachtje buiten laten staan. De volgende dag veeg je het vet er zo vanaf! En echt zonder te boenen.
- aluminiumfolie onder in de oven/magnetron leggen. Als het vies is pak je het er zo uit en hoef je de ingebrande troep er niet uit te schrobben. - Spuitflacon 1/3 azijn + 2/3 water: handig in de badkamer voor de kranen, wasbak, glazen douchedeur. Ook heel effectief voor het schoonmaken van je bril! - Vieze luchtjes in kleding? spuitflacon met klein scheutje wasverzachter aanvullen met water. Over de kleding spuiten, even luchten en het ruikt weer fris. - Laminaat dweilen met azijn: mooi glanzende vloer en geen waas van schoonmaakmiddelen. - Koffieprut door de afvoer spoelen. Voorkomt verstopping. - Nieuwe gekleurde kleding: eerst een nacht in koud water met azijn. - Azijn als wasverzachter bij de donkere was. houdt de kleuren langer intens. - Soda bij de witte was, houdt de witte was wit.
- Roestvrijstalen fornuis/afzuigkap inwrijven met babyolie. Gaat het mooi van glimmen en blijft het langer schoon. - Na het frituren een pan opzetten met azijn en water, als het water kookt het gas zacht zetten en een tijdje laten koken. Heb je veel minder last van de baklucht. - De binnenkant van een thermoskan krijg je makkelijk schoon met ene steradenttablet. Heet water in de kan, tablet (of 2) erin, tijd laten staan en dan goed omspoelen. Weer als nieuw! - Beetje waspoeder opzuigen, ruikt het lekker tijdens/na het stofzuigen.
Glazen douchewanden schoonmaken met glansspoelmiddel. Mijn douche wanden glimmen nu mooi en de zeepresten zijn weg!
Aluminiumfolie maar niet in de microwave. Die met spuitflesje met wasverzachter is een goeie tip. Ga ik onthouden. Mijn jas kan weleens stinken na een regenbui.
Aardbei vlekken in kleding: scheerschuim er op, even laten weken en in de wasmachine, weg vlekken! Sterke lijm in kleding? Een beetje nagellak remover op een doek en de lijm van het kledingstuk poetsen. Vet spetters op het gasfornuis?(of waar dan ook) met een snoetenpoetser is het zo weg.
Hmmmm lijkt mij ook een beetje ranzig.... Ik kook gewoon wat water, doe het in een beker en zet de tandenborstels er in. Zijn ze zo schoon
Ik heb dit gebruikt, werkt echt. Maar.....toen brak me het benauwde zweet uit op mijn rug ipv onder mijn oksels. Dus probleem verplaatste zich.
Geen wc eend bij de hand maar wel kalkaanslag in de pot? Cola! Scheutje erin, nachtje inweken en voilà!
Ik heb deze tip al vaker gehoord, maar nog nooit zelf geprobeerd (al vrees ik dat ik het snel genoeg mag gaan testen). Als je verkouden bent en veel moet hoesten, moet je 's avonds Vicks Vaporub onder je voetzolen smeren, dan sokken aantrekken en zo gaan slapen. Hoesten schijnt dan echt te verminderen. Van een aantal moeders heb ik dit als tip gehad voor hoestende kindjes.
Fijne topic dit! Op mijn boodschappenlijstje staat al azijn, ammoniak en steradent Hebben jullie ook tips op groente vlekken uit kleren te krijgen? Ossengalzeep en vanish oxyaction zijn niet krachtig genoeg tegen mijn dochtersvlekken
Ik doe op alle vlekken afwasmiddel, even inwrijven, laten intrekken (desnoods een paar uur) daarna gewoon wassen. In de meeste (niet alle :x) gevallen zijn de vlekken er weer uit.