Wat is jouw tip?

Discussie in 'De lounge' gestart door mamabri, 10 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    #101 wendy339, 12 nov 2013
    Laatst bewerkt: 12 nov 2013
    Ik doe het hier ook altijd na het steengrillen en nog nooit iets gebeurd.. Ik laat het niet vol koken en ook geen uren.. En wel mengen met water want anders gaat je pan eraan.
    Azijn koken neutraliseert ook de luchtjes

(Op fb is een vrouwtje dat beweerde dat het ontploft was maar dat is nep)

2. Sherry85

Sherry85 Actief lid

26 aug 2013
    281
    2
    0
    druk met solliciteren
    Midden NL
    #102 Sherry85, 12 nov 2013
    Laatst bewerkt: 12 nov 2013
    Ik had wat geplaatst en zag dat er al 3 dezelfde reacties waren dus ik pas het even aan naar een andere tip:

-Katten/hondenharen op kleding en meubels
    (vooral stoffen banken enzo): Gele schoonmaakhandschoen, alles naar 1 kant wrijven en je haalt zo alle haren eraf, ik doe dit altijd voordat ik ga stofzuigen, scheelt mij een hoop tijd!

-Houten meubelen onderhoud ik gewoon door ze 1x per 4 maanden in te wrijven met zonnebloemolie (wel goed uitwrijven) wordt het hout weer mooi van en veel goedkoper dan die speciale houtmeubelmidddeltjes..

-Ramen wassen zonder strepen, doe in een emmer heet water een stuk ui, dat zorgt ervoor dat het glanst en geen strepen krijgt

- Shampoo's of douchegels die je niet meer gebruikt kan je in je handpompje doen om je handen mee te wassen of ik gooi het wel eens in de wc als het stinkt (bij ons komt soms het riool iets omhoog, dan gooi ik dat erin en ruikt het weer lekker)

-Masker voor je gezicht om alles weer een beetje strak te trekken:
    Eiwit kloppen met beetje citroensap.. op je gezicht smeren, wachten totdat het droog is (kan ook beetje droogfohnen als je weinig tijd hebt) en dan afspoelen

-Goedkope vorm van schrubgel is een beetje witte suiker met douchegel mengen en dan lekker scrubben

-Koffiedik gebruiken tegen cellulites (caffeine zit blijkbaar in veel anti cellulite cremes)

-Beetje olie je benen insmeren voordat je gaat scheren, zorgt voor een zachte en geen uitgedroogde huid achteraf.
    Of tussendoor cremespoeling op je benen smeren zorgt ook dat je een gehydrateerde huid houdt (let wel even op je scheermesje, die moet je tussendoor wat vaker schoonspoelen)

-Nagels lakken gewoon "slordig" doen, zodra alles droog is, handen wassen met warm water en dan kan je alle stukjes die je ernaast hebt gelakt zo van je nagelriemen etc afhalen.. daarna ziet het er piekfijn uit!

3. mamabri

mamabri Niet meer actief

Dat is fijn, want ik heb een wasverzachtertic :) Als mijn schoonmoeder met me mee boodschappen doen is, "mag" ik tegenwoordig niet eens meer naar de wasverzachter kijken. Als ik het wil kopen ga ik aan ieder flesje ruiken welke ik het lekkerst vind. Daar wordt ze gallisch van (logisch :D) want ik sta rustig 20 minuten aan alle flesjes te ruiken hahahah

4. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Een fles coca cola in een vuilniszak gieten en daar het rekje een nacht in laten liggen. Ik hoop dat het helpt, hier wel iig.

5. Pumbaa

Pumbaa Niet meer actief

Ik kreeg laatst de tip dat als je gele (zweet)vlekken hebt in je kleding deze een nacht moet weken in water met een flinke schep soda. Ik heb het geprobeerd en mijn witte blouses waren schoon, nou heb ik niet extreme vlekken dus misschien als het heel erg is je dit nog eens moet herhalen.

6. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Leuke tips, een aantal kende ik al maar ook een paar nieuwe.

Mijn tips;

* Heeft iemand zich gestoten smeer dan boter op de plek, dit voorkomt zwelling en blauw worden.
    * spiegels krijg je streeploos schoon door ze in te smeren met krijt. Krijt beetje nat maken, inwrijven, laten opdrogen en met een keukenrol eraf wrijven.
    * Vlekken in kleding insmeren met sunlight zeep, werkt super.
    * verkouden? snij een ui in parten en zet het op de grond naast het bed. Je neus raakt dan snachts niet verstopt.
    * balpen in kleding? scheut melk over het inkt en weg krabben met je nagel. Daarna direct in de was en de inkt is weg.

7. mamabri

mamabri Niet meer actief

Tegen kramp in je kuiten 's nachts, een stuk sunlightzeep aan je voeteneinde leggen in bed. Hoe het werkt weet ik niet, maar het werkt als een tierelier.

Als je reuma hebt, schijnt het te helpen als je wat kastanjes in je zak stopt (of dit echt helpt, geen idee, maar heb het van horen zeggen?

8. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Toch is het echt heel erg giftig... in ons verpleeghuis mocht het darom niet meer gebruikt worden.... sowieso achter slot en grendel bewaard blijven toen het nog wel mocht.
    het is niet fijn voor de inwendige mens is te zacht uitgedrukt, 1 tablet kan echt dodelijk zijn. net als sigaretten peuken.... die moet je ook niet eten....

9. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Ik zag net via FB een site vol met tips!
    Zoek maar even op seriously for real . com
    Er zitten hele leuke bij! :)

10. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Ik maak zelf mijn wasmiddel van sunlight zeep of van echte Marseille zeep. Mee begonnen omdat mijn zoontje erge eczeem had, en ik wilde uitsluiten dat het door de wasmiddelen kwam. Maar het werkt prima, dus ben het blijven doen.

Als ik mijn stofzuigerzak verschoon, doe ik in de nieuwe de korreltjes die in zo'n Robijn geurbuiltje zitten, of Zwitsal geurbuiltje, ruikt superlekker.
    Of de korreltjes die in de zakjes zitten van Bridgewater Candle Company. Hoeft niet het hele zakje, kan je 3 keer gebruiken (dat kunnen ook zakjes zijn, die al "uitgegeurd" zijn, in de stofzuiger wordt het warm, en ruikt het heerlijk!!).

11. Afkes 10tal

Afkes 10tal Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.352
    737
    113
    #111 Afkes 10tal, 14 nov 2013
    Laatst bewerkt: 14 nov 2013
    Beter voor t milieu, scrubben met wat zout, dan is de aanslag ook verdwenen.

Edit, verder gelezen en die tip is al gegeven :)

12. Afkes 10tal

Afkes 10tal Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.352
    737
    113
    Steradent werkt ook goed. 2 tabletjes op de bodem, zo weer fris.

13. daphnev85

daphnev85 Niet meer actief

Tegen een bedampte spiegel in de badkamer na het nemen van een douche of bad moet je je spiegel (voor dat je een bad/douche neemt) inwrijven met douchegel en laten opdrogen. Je spiegel zal niet meer bedampen. Moet je wel eens in de zoveel tijd herhalen...

Deel Deze Pagina