Heeft iemand daar ervaring mee? Ik heb namelijk eentje op het oog alleen het nadeel is dat het geen stuurbekrachtiging heeft. Is het heel erg zwaar of valt het over het algemeen wel mee? Ik ben nog wel een beginnende rijder.
hoi, Mijn eerste auto was ook zonder stuurbekrachtiging. Was wel een matiz chevrolet, dus kleine auto. Ik heb dit nooit als zwaar beschouwd. Moet wel zeggen dat als ik in een auto met stuurbekrachtiging reed ik een duidelijk verschil merkte. Maar goed je went ook aan wat je rijd. Maar kan je geen proefrit maken? Kan je het zelf ervaren.
Valt wel mee hoor. Hoe langzamer je rijdt hoe meer kracht je moet zetten. Dus als je 50km rijdt merk je er al weinig meer van. Het is alleen met parkeren wel even heisen aan het stuur. Je kunt toch een proefritje maken met de auto? Dan merk je gelijk hoe het rijdt.
Zolang je maar rijd dan gaat het prima. Maar in stilstand proberen je wielen te draaien is een ramp. Ik kreeg er harde buiken van toen ik zwanger was. Als het kan zou ik kiezen voor een auto mét stuurbekrachtiging. ..
Hier hetzelfde verhaal en ik rij nog steeds in dat eerste autotje. Nu moet ik wel zeggen dat ik ook niet anders gewend ben en wordt het verwennerij als ik ooit wel in een auto rij met stuurbekrachtiging.
Dat wil prima, alleen inparkeren moet je vaak een keer extra steken omdat je minder snel en makkelijk in kan draaien.
Het went! Ik heb nu een twingo zonder maar heb vroeger een BMW zonder gehad en je krijgt er spierballen van
Ik vond het mee vallen zeker als je rijd. Als je stuurt terwijl je parkeert en bijna stilstaat is het best zwaar. ( maar mijn oude auto had stuurbekrachtiging en die olie was op dat was vele malen zwaarder als een auto die geen stuurbekrachtiging had ) Nu heb ik luxe stuurbekrachtiging en extra optie voor inparkeren dat hij nog soepeler stuurt hahaha
Wat goed helpt is je banden lekker hard zetten. Zo draaien ze wat makkelijker in bochten e.d. (en bespaar je ook op je brandstof).
Gewoon even uitproberen. Ik vind het zelf goed te doen. Ik had, toen ik net m'n rijbewijs had, een grote, vrij oude, volvo zonder stuurbekrachtiging en dat ging echt prima.
Prima te doen! Heb nu twee jaar auto met bekrachtiging omdat we groter wilden, maar owh wat reed mijn autootje fijn! Goede banden maken wel een enorm verschil. Toen ik mijn autootje kocht zat er echt het goedkoopste van goedkoopste om. Dat reed voor geen meter. Ben overgegaan om Michelin (rond 45 euro per band) en het reed super. Je moet jezelf gewoon aanleren dat je auto in ieder geval iets rolt voordat je gaat sturen. En cliché.... Maar vroeger hadden ze niet anders en lukte het ook
Hier eentje! Rijd prima, je went er aan. Soms met inparkeren moet je iets vaker insturen en dat gaat wel wat zwaarder. maar zou het er igg niet voor laten.
net een proefrondje er in gereden en hij rijd super. Merk er bijna niks van dat er geen stuurbekrachtiging op zit. En ik ook weer helemaal blij
Oef... als je een Ford K(u*) koopt dan is het ontbreken van stuurbekrachtiging wel 1 van de minste problemen die je kan hebben Sorry ik heb er 1 gehad, wat een sch**tkar, met een jaartje weer opgeruimd en de vlag ging bijna aan de gevel toen hij de straat uit reed. Mijn buuf ook een Ford Ka gekocht en met 6 maanden was 'ie weer weg, kwam niet meer door de APK vanwege roest. En zo oud was hij nog niet eens <10 jaar. Ze hebben grote stuurhuis problemen (lekken = duur!!!!) ROEST! Ford Ka roest als een gek vooral op de dorpels en rond de benzinedop. Ze hadden hem beter Ford Roest Graag kunnen noemen . Denk heeeeeeeel goed na, voor dat geld kan je beter een Suzuki, VW of Mazda kopen. Waar op te letten bij een Ford Ka - AutoWeek.nl
Je kan inderdaad beter een andere auto kopen, een Ford Ka is wel de slechtste die je kan nemen uit die tijd!
Yep, Ford Ka is echt super de superslecht. Toen ik er eentje reed en de verhalen hoorde van andere Ka rijders nouuuu, wou dat ik dat ding nooit had gekocht. Maakte rare geluiden overal vandaan. Altijd je maar weer afvragen of je wel op plaats van bestemming aan ging komen . En inderdaad is hij er een keertje mee uitgescheden. Ik kan hem nog vervloeken! Daarentegen rijden wij ook sinds 2006 Ford Focus (station) Nu eentje uit 2008. Nooit problemen, geen roest of kwalen niets. Gouden auto's. Het is echt de Ka die heel erg slecht gemaakt is.
In mijn omgeving alleen positieve Ka ervaringen haha. Had nog nooit van die problemen gehoord zelfs Nichtje rijdt al zeker 7 jaar in een tweedehands Ka, nooit geen gekkigheid. Mijn moeder heeft 10 jaar in eentje gereden en ook dat zonder dure grapjes en ook een vriendinnetje rijdt al 7 jaar probleemloos. Wat een verschil dan (en geluk)!