Wat is jouw ultieme wapen bij (bijna) ontroostbaar huilen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Vladivostok, 5 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ga niet origineel zijn; hier is het ook de draagdoek en borstvoeding... Tot een maand of 3 lagen beide meisjes iedere avond van 18 a 19 tot 23 a 24 uur aan de borst. En bij huilbuien overdag gingen ze de draagdoek in. Onze wondermiddeltjes!

2. jumphola

jumphola Fanatiek lid

3 jan 2014
    2.188
    488
    83
    Zuid Holland
    Hier hebben we zoveel geprobeerd

- draagdoek
    - warm bad
    - buiten lopen met de kinderwagen
    - liedjes zingen
    - afleiden door gek te doen
    - rondjes lopen door de kamer en alle dingen benoemen

Dat is eigenlijk het enige wat ik me zo kan herinneren.

3. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    badje en trappelen (met de beentjes heen een weer als ze tegen je aan ligt) voor krampjes. liedjes zingen!

4. Arya

Arya Bekend lid

26 jun 2014
    847
    0
    0
    NULL
    NULL
    Borstvoeding en draagdoek inderdaad :)

5. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.829
    19.163
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Borstvoeding, huid-op-huidcontact en bij de oudste de draagdoek. De jongste was niet altijd even gecharmeerd van de draagdoek in zo'n bui. Maar die wilde wel een speen. Al was de truc wel om hem even een paar seconde zachtjes vast te houden, anders tufte hij hem meteen uit. En natuurlijk het ouderwets rondjes lopen met kind tegen je aan een sssshhhhh! De oudste vond het trouwens heerlijk om als een soort 'vliegtuig' op zijn buik op de arm gedragen te worden.

6. Mevrouw Pinguin

Mevrouw Pinguin Fanatiek lid

22 mrt 2015
    1.042
    8
    38
    Vrouw
    Borstvoeding, draagdoek dat als eerste. Maar werkte hier heel vaak ook niet.

2e optie was dan in de auto zetten en rondjes rijden. Heel vaak lukte dit wel.

Lukte dat niet, was het in de houdgreep (stevig tegen mij aandrukken en armen en benen vast klemmen zodat spartelen niet lukt) en dan sliep ons kindje binnen 10 minuten. Beetje het effect van inbakeren denk ik.

7. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.202
    10.810
    113
    (.)(.)
    Voor al uw krampjes, honger, mamahonger, oververmoeidheid en andere redenen voor boze baby's.
    En als een vliegtuigje op de arm inderdaad - wondermiddel!

8. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.819
    5.954
    113
    Vrouw
    Hahaha. Die is leuk ! :)

9. babbel1983

babbel1983 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.338
    302
    83
    Hier hielp vroeger samen met haar een warm bad nemen. En voor de rest gewoon op schoot houden, dan werd ze uiteindelijk vanzelf rustig. En tegenwoordig kunnen we haar bij huilbuien afleiden met haar eigen spiegelbeeld. Die vindt ze zo interessant dat ze gelijk niet meer weet waarom ze nou ook alweer huilde :D

10. LiLaa

LiLaa VIP lid

9 feb 2011
    6.120
    0
    36
    Genieten van mijn mooie gezinnetje
    Op de roze wolk :-)
    Toen Kaan ging huilen kreeg hij gewoon borstvoeding daarna werd hij gelijk weer vrolijk.

En Atilla huilt gewoon nooit gelukkig.

11. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Hier ook aanleggen voor bv als ultiem troostmiddel! En hij heeft de eerste twee maanden veeeel gehuild, dus vaak nodig gehad!

De oudste huilde veel minder, dus daar bijna nooit een ultiem wapen nodig gehad. Wel was (en is) ze erg verzot op haar speen, dat werkte ook preventief. De jongste heeft helaas niks met speentjes.

12. Myrdal

Myrdal Lid

6 mrt 2015
    65
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook borstvoeding inderdaad, het ultieme troostmiddel.

13. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.496
    2.948
    113
    Toen ze heel klein was de borst en nu huilt ze eigenlijk niet meer...:D

14. Natasjee

Natasjee Fanatiek lid

13 dec 2013
    3.357
    678
    113
    Vrouw
    Haarlem
    Hier hebben ze ook een paar weken huiluurtje gehad van vaak 18.00 tot 0.00/1.00. Ik kon ze niet alledrie tegelijk troosten in mijn eentje, maar wat hielp was een app op mijn mobiel aanzetten of klassieke muziek. Ik moest vooral zelf rustig blijven, maar dat lukte me erg goed gelukkig.

15. Vladivostok

Vladivostok Actief lid

10 mrt 2015
    179
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, blijkbaar zorgt het huilen van een baby voor een enorme primitieve stressreactie bij mensen, of het nu je eigen kind is of niet.

Hier lukt het ook wel eens met een app met rustgevende geluiden voor baby's zoals de stofzuiger, white noise, hartslag, golven enzo.

Ik ben al lang blij dat we over het hoogtepunt heen zijn toen er gehuild werd van twee uur 's middags tot half tien (en geen minuut later) 's avonds.

16. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Haar op schoot nemen, zachtjes heen en weer wiegen en zachtjes zingen. Daar wordt ze dan rustig van :) en ik word dan helemaal warm van binnen als ze zich dan na het huilen al snikkend zich tegen mij aan gaat liggen en langzaam in slaap valt. Win-win situatie ... :)

17. Dyson

Dyson Fanatiek lid

8 mrt 2013
    1.404
    551
    113
    Bij mijn dochter: op m'n linkerarm leggen (rechts is om wat voor reden dan ook niet goed genoeg) en Twinkle Twinkle Little Star zingen (dit is ook het melodietje dat de babyfoon af kan spelen en ze dus al kent van voor de geboorte toen ik dat ding steeds tegen m'n buik hield).

Bij mijn zoon: speen, speen, speen of fles. Hij gaat alleen zo tekeer op z'n speen dat die gelijk weer z'n mond uit vliegt, je moet er dus bij blijven om z'n speen in z'n mond te houden. In de draagdoek werkt ook vaak wel, meestal draait hij dan z'n hoofd zo dat zijn speentje er niet uit kan vallen omdat die door mij of de doek tegen wordt gehouden. En sinds kort wordt hij erg blij van knuffelen met z'n zus. Als hij haar aankijkt begint hij te lachen *smelt*

18. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Minn ultieme wapen was buiten wandelen met haar in de kinderwagen tot ze sliep. Dan legde ik haar over in bed.
    Ik zette het steeds in tot ze 1 jaar was.

Echt niks anders hielp. Haha door wind en wind. Zelfs midden in de nacht. Je had me moeten zien lopen in m'n joggingbroek, jas, UGG's...

19. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    In de draagdoek en aan de borst. Enige manier om stil te krijgen hier Toen ze zo klein waren.

20. jumphola

jumphola Fanatiek lid

3 jan 2014
    2.188
    488
    83
    Zuid Holland

Charmant hoor :D

Hier exact het zelfde

Deel Deze Pagina