Haha, ik heb ook wel een miljoen keer Berend Botje gezongen voor mijn dochter toen ze nog baby was en last had van krampjes, overprikkeldheid, enz. Ik had ook een draagzak, hielp goed als ze een onrustige dag had. En als ze heel erg overstuur was dan pakte ik haar heel stevig vast, drukte haar tegen me aan en maar zingen; "berend botje....". Stevig vastpakken deed ik omdat ze heel erg boos kon worden en haar armen en benen alle kanten op gingen waardoor ze nog onrustiger werd. Ik denk dat het een soort "inbaker-effect" had als ik haar zo stevig tegen me aan hield. Heb heel wat keren zo op de bank gezeten met haar. Ze viel na zo'n bui altijd als een blok in slaap in mijn armen. Zo lief
Gevoelige liedjes zingen zacht en nurien en dan heen en weer wiegen van uit zelfde punt in een soort trans brengen. Wrijven over de rug buik benen voetjes masseren. Werkte meestal prima. Dicht tegen je aan houden.
Draagdoek begon ze hier alleen maar harder door te gillen. Enige wat hielp was haar op de onderarm dragen en dan mijn handpalm ter hoogte van de darmpjes 9 en hoofd dan bij de elleboog. Zo hebben we wel dagen 16 uren per dag met haar rond gelopen. Echt het enige wat haar stil kreeg.
Hier was het de borstvoeding die altijd rust en troost gaf. Maar mijn zusje wist het op een gegeven moment ook niet meer toen haar oudste zoontje een baby was. Bleef maar huilen. Toen is mijn zwager uit pure nood maar met de baby uit rijden gegaan, midden in de nacht . Toen sliep hij heel snel als een roosje.
Ontroostbaar huilen was/ is als hij hier de slaap niet te pakken kan krijgen. Het enige wat hier dan eigenlijk werkt is met hem rondjes lopen/ wiegen in een donkere kamer, werkt gelukkig nog steeds. Inmiddels werkt het soms ook om hem een flesje melk in bed te geven, maar daar laat ik hem liever niet teveel aan wennen. Doe ik alleen als het even echt niet anders kan en z'n ochtendfles krijgt hij lekker in bed.
Vooral de borst, badje en draagdoek (badje lekker, maar afdrogen minder succes). Iets 'geks' wat bij de oudste goed werkte was lawaai, stofzuigen, boren, etc.....
Borstvoeding werkte hier nooit... Veel ronddragen op de arm of in de doek later drager, naar buiten kijken, rustig praten of zachtjes iedjes zingen.
Rond lopen en veel liedjes zingen. En bv werkt ook meestal goed (maar niet toen ze nog krampjes had, dan werd het daarna erger).