aaaaaaaaahhhhhhhhhhhhh ik zit nu al te watertanden! morgen ga ik maar weer eens arretjescake maken op me werk! mmm mmm heerlijk! jummie dat word weer smullen! dank at ik het heel vroeg deo dan kunnen we smiddags al genieten! hihi nog meer mensen verslaafd aan chocolade... enja arretjes cake?! ps; let wel je mag geen rauw ei gebruiken als je zwanger bent!
owwwwwwwwwwwww dat is wel lekker hoor, arretjescake, jammie. kun je ook niet wat hierheen sturen liefs sam enne geniet ervan meid
hihi echt niet? dat is een heerlijke cake/koek waar je geen oven voor nodig hebt! het recept voor 1 vol cakeblik; 2 1/2 pak mariekoekjes 250 gram basterdsuiker{wit of bruin} 250 gram margarine of roomboter 8 eetlepels cacao 1 zakje vanille suiker 1 ei-> dit kun je ook eg laten of vervangen door 4 eetlepels vanille vla, of je koopt gepaturiseerde eieren, dat laatste doe ikke! Meng de cacao, vanillesuiker en basterdsuiker door elkaar en roer tot er geen klontjes meer inzitten. Doe dit samen met de boter in een pan en zet dit op een klein vuur. Klop ondertussen het ei en bekleed een cakevrom met plasticfolieof aluminiumfolie of een pedaalemmer zak. Nu kun je ook de biscuitjes verkruimelen. gewoon grover stukken maken... doe je best maar er mag wel verschil in zitten hoor, maar er maar troep van! Roer het boter-suikermengsel regelmatig door. Als de suiker min of meer opgelost. Beetje afkoelen en meng dan alles (dus ook het ei) door elkaar. Stop dit in de vorm en laat het 1 nacht in de koelkast staan. of korter als je het niet meer houd! maar minimaal 2uurtjes... zorg dat het zo snel mogelijk van het vuur is als het gesmolten is... deste eerder is het weer afgekoeld!
Wij noemen het egeltjeskoek, maar is hetzelfde, volgens mij heeft het in iedere streek een andere naam, maar de ingrdieënten zijn steeds gelijk.
@ ayla dit is hetzelfde als ei... alleen een rauw ei mag je niet eten ivm zwangerschap... een gepasturuseerd ei is al verhit n de bactrieën ed zijne ruit.... vandaar
Ik dacht al waar heeft ze het over? Maar het is moddercake! ( naam niet zelf verzonnen hoor, maar van een vriendin uit het midden van het land)
ooow, heerlijk! was het eerste wat ik dacht toen ik arretjuscake zag staan. Ik ga binnenkort ook maar weer eens 1 maken denk ik. jammie
ow sorry! neem me niet kwalijk! ben blond mwahaha of zwangerscahpdementie! hha kies maar! de bakker heeft het volgens mij ook en supermarkt misschien {tja ik bestel het op het werk bij het magazijn! hihi} het is gewoon in een pak {gewoon een kartonnen pak waar ook e melk wel eens in zit.}
mmmmm...maak me gek...! alleen is het veel te lekker en dan blijf je snoepen...maar je hebt me wel op een idee gebracht .... enneh maakt niet uit ik was toch al misselijk enzo ga meteen freubelen veel liefs
het klinkt echt heel lekker alleen ik mag het niet ben aan het lijnen(het sb dieet) maar ik heb er ook nog nooit van gehoord hoor
MMMM klinkt goed, k ga het zeker eens proberen! Vind het zoiezo leuk om te experimenteren met koken, bakken, braden etc.