Kleding; hoe doe jij dat ? voor jezelf en voor je kids ? koop je veel nieuw of tweedehands ? En als het te klein is of je het zat bent ? Verkoop je het ? voor veel of weinig ?: Of geef je het weg ? Je antwoord van de poll is "zoveel mogelijk". Dus koop je bv de meeste kleding maar soms ook wel eens iets tweedehands dan is je antwoord die van 'nieuw'. Als het echt fifty fifty is dan het laatste antwoord
Voor de kinderen koop ik de meeste kleren op een kinderkledingbeurs waar ik ook vrijwilligster ben. En ik lever hier ook de te kleine kleren weer in. Kleren die verkocht worden krijg ik 70% van kleren die niet verkocht worden gaan naar het goede doel.
Ik koop kleding nieuw, en gooi het nadien weg (omdat het meestal te oud of kapot is om nog te dragen).
Kleding van mijzelf of van mijn man dragen we af en gaan daarna door naar Dorcas. Kleding van mijn zoontje is bijna allemaal nieuw gekocht. Merk spul wil ik gewoon normale waarde van terug hebben, dus dat wordt verkocht. Overig spul zoal H&M etc geef ik gewoon weg denk ik....
Ik koop wisselend nieuw of 2e hands, heel soms krijgen we wat. Ik geef veel kleding door aan familie, verkoop heel soms dingen ( Zoals wol ) maar vind er zoveel werk in zitten in alles te koop zetten en dan zoveel mails, mensen die toch afhaken, voor alles naar de post, dat ik uiteindelijk veel weg geef.
Kleding van dochter koop ik nieuw, en geef ik weg. kleding van zoontje koop ik ook nieuw en bewaar ik voor onze baby. Wilde t een keer op een beurs ofzo verkopen maar krijgen nog een jongen dus die kan dat aan. Onze kleding ook nieuw en als t niet meet goed is/niet meer past o.i.d gooien we het weg.
Ik combineer nieuw met tweedehands. Bel dol op tweedehands kinderkledingwinkeltjes waar ze vaak mooie merken verkopen. Ook op marktplaats koop ik veel. Qua weggeven of doorverkopen; hier gaat het vaak van grote zus naar kleine zus en als het dan nog echt mooi is dan zet ik het op mp. Maar iemand ergens mee blijmaken doe ik ook net zo lief. Heb ook wel zakken vol kleding weggegeven.
Ben nog niet begonnen, heb alle maatjes bewaard omdat we het geslacht van onze 2e over 2 weekje hopelijk te weten komen. Als het een jongetje is gaat al het merk spul nog een ronde mee. Anders heb je natuurlijk marktplaats en FB groepjes zoals van Z8.. nu wordt er bij ons in de stad een winkel geopend waar je een tafel kunt huren om je eigen spullen in de verkopen. Geen idee wat het kost om een tafel te huren daar maar dat leek me ook wel leuk om een keer te staan
ik koop voor mezelf en de kinderen nieuw en tweedehands. Sommige dingen verkoop ik en soms geef ik het weg. Net waar ik zin in heb. MN man krijgt alles nieuw...die koopt heel weinig dus als ie iets koopt mag het nieuw en duur zijn. ik hou en heb veel kleding maar Ben ook soms snel uitgekeken op iets vandaar dus ook tweedehands soms. Doet het niet zo pijn haha
Kleding voor mijzelf en man koop ik nieuw. Zwangerschapskleding heb ik wel op marktplaats gezet. Overige geef ik aan mijn zus of het gaat als ik het niet meer draag naar Dorcas. Kleding voor mijn zoontje koop ik over het algemeen nieuw en bewaar ik nog. Weet nooit of ik weer een zoontje krijg
Ik denk dat ik 50/50 nieuw en tweedehands koop. Nieuw vaak bij de H&M lekker shoppen! En duurdere merken doe ik vaak tweedehands. Sommige dingen geef ik weg, andere dingen verkoop ik, vriendinnen hebben niet allemaal dezelfde smaak dus als hun klaar zijn gooi ik de rest per grote pakketten op internet voor kleine prijsjes, en dan is het zo weg.
Ik verkoop veel via facebook-verkoop-sites, véél handiger en beter dan via marktplaats !! Sowieso doe ik niks meer versturen wat een gedoe en veel werk zeg voor die paar euro ! Mailtjes/berichtjes krijgen vind ik niet erg maar versturen; wegen, bankrek.nrs, naar de post gaan etc, teveel gedoe Voordeel van fb is dat het in de regio is.
Ik koop voor 99% nieuw en gooi het daarna meestal weg (nou ja, gaat in de humana bak). Verkopen gaat me teveel tijd in zitten.
Mag ik ook de naam van zo'n FB winkel weten? Ik woon in Noord Brabant. Of is het enkel in jouw eigen stad? Ik zoek ook een alternatief voor MP, ben er eigenlijk klaar mee...
nee eigenlijk niet wat niet past bewaren we wel nog een tijd als we bv aangekomen zijn ofzo haha maar verder kleding wat erg oud is / vlekken gaten verwassen enz gooien we weg