Werken bij defensie en zwanger willen worden

Discussie in 'De lounge' gestart door Ladie, 18 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ladie

Ladie Lid

9 feb 2015
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk erover om bij defensie te gaan werken. Nu betekent dit dat je in 1,5 jaar allereerst wordt opgeleid tot militair alvorens je daadwerkelijk de gekozen functie uit gaat oefenen. Nu zouden mijn vriend en ik zwanger willen worden en twijfel ik of het wel verstandig is bij defensie te gaan werken. Zijn er dames die hier ervaring in hebben?

2. Kanarie

Kanarie Fanatiek lid

14 mrt 2014
    1.524
    1.570
    113
    Zuid-Holland
    Nee, geen ervaring in, maar ik heb bij Defensie gewerkt en ik heb een keer meegemaakt dat een collega zwanger was, zij heeft gewoon haar functie kunnen doen gedurende haar zwangerschap.

Ik denk wel dat het zeker uitmaakt wat je gaat doen, als je bv een fysieke functie wilt gaan doen is het niet echt aan te raden. Ook als je op oefening gaat is er niet altijd mogelijkheid om elke dag te kunnen douchen.

In een administratieve of medische functie heb je in ieder geval geen fysieke beperkingen.

Of het heel verstandig is kunnen misschien dames aangeven die nog of recent bij defensie hebben gewerkt/werken.

3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik heb wel een kennisje die bij defensie werkt en kinderen heeft. Hoewel ze vast dr werk leuk vind heeft ze het er wel heel vaak over dat ze baalt van fulltime werken met een gezin en nog erger, op uitzending en dan haar gezin een paar weken moeten missen... ( Het gezin word draaiend gehouden door oma )

4. Kanarie

Kanarie Fanatiek lid

14 mrt 2014
    1.524
    1.570
    113
    Zuid-Holland
    En dit...

5. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Nou dat ligt er maar net aan. Mijn man werkt bij Defensie en die heeft een kantoorbaan. Juist heel relaxed en flexibel. Hij moet wel een aantal keren per jaar op oefening (meestal een week) en binnenkort wel een maand. Maar dat is bij ons nog niet zo vaak voorgekomen eigenlijk. Uiteraard wel de kans voor uitzending.

Hij heeft zat collega's die zwanger zijn of geweest. Geen probleem. Kregen vervangend werk of hoefden niet mee te doen met bepaalde onderdelen. Kijk als je echt IN dat traject van 1,5 jaar zwanger wil raken weet ik niet hoe dat gaat. Je bent dan neem ik aan in opleiding tot soldaat?

6. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Het ligt er echt aan wat je wilt doen.

Kies je voor een functie waarbij je op kantoor werkt dan zal het prima gaan. Maar kies je voor artillerie of infanterie dan voorzie ik wel degelijk een probleem.. dat zijn veel oefeningen en fysiek zwaar.. of dat haalbaar is met een zwangerschap en ook nog in opleiding betwijfel ik..

Eerst goed kijken wat je wilt en eventueel overleggen met de aanname commissie?

7. Ellen1989

Ellen1989 Bekend lid

21 dec 2009
    636
    265
    63
    Vrouw
    Militair
    Tilburg
    Ik heb er ervaring mee. Werk nu 7 jaar bij defensie. Heb 2 zoontjes, een van 5 en een van 2. Het is (vind ik) goed te doen, maar je moet het wel kunnen. Er zijn regelmatig oefeningen (hoeveel is ook weer afhankelijk van de soort functie) van 1 week, maar het kan ook voor 4 weken zijn. En ook kans op uitzending.
    Het is sowieso niet te doen om zwanger te raken in de eerste periode van de opleidingen (algemene militaire opleiding en de functie opleiding).
    Mocht je meer willen weten of vragen hebben mag je ook pb'en.

8. Korsou

Korsou Lid

28 dec 2008
    58
    13
    8
    Julianadorp
    Defensie is een ruim begrip, praten we over landmacht, luchtmacht of marine? Zelf heb ik 17 jaar bij de marine gezeten en mijn dochter is 5 jaar geleden geboren toen mijn man en ik in het buitenland waren geplaatst. Het kan wel bij de marine, maar zitten een hoop haken en ogen aan, afhankelijk van operationele of niet operationele plaatsing. In ieder geval niet tijdens opleidings en takenboek periode. Ook operationele plaatsingen zijn niet mogelijk.

9. Khlo

Khlo Fanatiek lid

16 jan 2015
    1.022
    0
    0
    NULL
    NULL
    Denk lastig als t fysieke functie is. Anders wel te doen. En je weet niet wanneer je zwanger wordt. Dus ja miss ben je dan al klaar.

10. Ladie

Ladie Lid

9 feb 2015
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    Luchtverkeersleiders spreekt mij aan. Echter wordt je het eerste half jaar opgeleid voor een korte officiersopleiding en dus ook veel fysieke trainingen. Waarvoor ik sowieso spanningen heb of ik het allemaal durf en aan kan, fysiek gezien.

Voor diegene die bij defensie werken; hoe hebben jullie de opleiding doorstaan en hoe hebben jullie alles voldoende weten af te sluiten?

11. Tweedeopkomst

Tweedeopkomst Niet meer actief

Ik hoor enkel mensen die weg gaan bij defensie ivm starten gezinnetje

12. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Mijn vriendin is marineofficier en heeft vier kinderen gekregen, de eerste twee terwijl ze op de Antillen gestationeerd waren. Kreeg nou niet de indruk dat dat ooit een probleem is geweest.....

13. goblins

goblins Fanatiek lid

27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Kinderen krijgen bij defensie is an sich geen probleem. Je krijgt goede arbeidsvoorwaarden, de eerste 5 jaar van de kleine mag je niet op uitzending worden gestuurd.

Afhankelijk van je functie kan je ook deeltijd gaan werken, helemaal als je een achtervang hebt die de andere helft van de uren werkt, dus dat je samen 1 functie vervult.

De opleiding van de luchtmacht ken ik niet, en of je een opleiding haalt hangt ook van je eigen fysieke gesteldheid af. Wat voor de 1 een koekie is, is voor de ander een hel.
    Je wordt getraind op mentale tegenslagen etc.

Je wilt luchtverkeersleider worden, volgens mij zag ik een reclame hier gisteren over, en kan je een test doen bij werkenbijdefensie.nl

En dat mensen weggaan bij defensie ivm gezinnetje..... kan je beter doen als de jongste 5 is.... de arbeidsvoorwaarden van defensie zijn echt goed.

Deel Deze Pagina