hoi dames, ik zit met een probleempje. op mijn werk is een collega erachter dat ik zwanger ben, zij komt uit hetzelfde kleine dorpje als ik. nou is op zich niet zon probleem dat zij het weet maar wel dat ze een ongelooflijke roddeltante is. ze kent veel mensen die ik ook ken. mijn probleem is nu dat wij het onze familie graag zelf zouden willen vertellen, maar dat we bang zijn dat ze het via via te horen krijgen. ik ben nog maar 6weken en risico is er nog steeds dat het niet goed gaat maar wat moet ik nou doen. vanavond vier ik mijn verjaardag en krijgen we alle familie bij elkaar, dus wel een goede gelegenheid het ineens te vertellen. maar twijfel er best wel aan... help!!!! ik wil zo graag dat ze het van ons horen en niet van een buitenstaander. dat zou ik erg lullig vinden namelijk wat zouden jullie doen??? liefs
Ik zou het alvast vertellen. Beter dat dan dat ze het via via horen. Helaas heb je nu nog maar 2 keuzes, want een nieuwe zwangerschap, dat is toch wel het nieuwtje wat een roddeltante graag doorvertelt, ben ik bang.
jaaa dat is een moeilijke! stel dat het ergste gaat gebeuren, ga daar niet vanuit maar draai even dit scenario in je hoofd als het mis zou gaan, verwerk je dat dan liever alleen met je vriend of zou je het dan ook leuk vinden om je verdriet te delen met je familie? als je dat liever alleen met je vriend zou verwerken dan zou ik met je collega gaan praten en haar echt zeggen dat ze moet zwijgen maar als het mis gaat, komt u collega er ook achter, zou ze dat dan ook kunnen zwijgen? het is best een moeilijke vraag maar ga er niet vanuit dat het misgaat he! je hebt meer kans dat het goed gaat gaan
Ik zou die collega op het hart drukken dat zij de enige is die het weet. En als je erachter komt dat anderen het weten, dat je weet van wie het komt. Dat je het nog niet aan je familie en vrienden hebt verteld, en dat zelf wilt doen. los daarvan: ik vond het heel fijn dat mijn familie wist van m'n zwangerschap toen het misging. Ze waren lief, leefden mee en ik voelde me niet zo eenzaam. Heb het toen zelfs aan een paar goede collega's (vertrouwenspersonen zou ik haast zeggen) verteld. Dat luchtte ontzettend op.
Vertellen! Wij hebben t met 4 weken verteld omdat t toen kerst was en de familie bij elkaar, was zo bijzonder!
Ik zou het ook vertellen, dan weet je zeker dat je t ze zelf kan vertellen en kan je het zoals al eerder gezegt ook delen mocht t fout gaan. Ik zou dat iig ook willen vertellen. Maar ook dat je t zelf kan vertellen lijkt mij het waard om t nu te vertellen.
in dit geval vertellen!!! absoluut. al zou je de collega er op aanspreken de kans is grooot dat t toch door verteld wordt.
Hier ongeveer hetzelfde probleem. Liet het aan een chef weten omdat ze mijn werkrooster zullen moeten aanpassen, heeft die da wel niet gans mijn werk rondvertelt! En een oud-collega van me werkt bij mijn man, in de gemeente waar we wonen dus ja. Zullen het deze week, na de echo woensdag, vertellen. Kan ook niet langer meer wachten, is tweede zwangerschap en heb al redelijk buikje en het overgeven is ook weer begonnen. Ik zou het gewoon zeggen!
Ik zou het ook gaan vertellen. Heb zelf pas meegemaakt dat ik collega's op het hart drukte ergens heel erg alsjeblieft niet over te praten (had iets zelf niet willen vertellen maar kon mijn emoties helaas niet binnen houden). Vervolgens heeft 1 van hen het toch verder verteld en stond gewoon in mijn gezicht te liegen dat ze het niet had gedaan terwijl ik 2 getuigen had. Dus zeker zo'n roddeltante niet vertrouwen en het mooie nieuws zelf vertellen hoor! Succes
Ik zou het ze ook maar zelf vertellen nu op je verjaardag. De kans is zo groot dat je collega het verteld. Wij hebben het eigenlijk meteen verteld aan de naaste familie/vrienden en erbij gezegd dat we met de rest van de mensen het vertellen even willen wachten tot de echo. Dat heeft dus niet gewerkt want zij vertelden het toch al aan anderen dus tja je kunt het beter meteen zelf aan je familie/vrienden vertellen in 1x Nu weten mensen het van ons maar officieel nog niet dus ze feliciteren aan ons niet en dat is ook weer zo ongemakkelijk
Hey meiden, Allemaal bedankt voor jullie reacties. We hebben besloten het idd maar te vertellen vanavond. Mijn fijne collega heeft naast dit werk ook nog werk in de plaatselijke kroeg hier. Dus de kans dat ze het idd verder verteld is erg groot.. En een dorpje is toch ons kent ons. Dus vanavond het blijde nieuws maar zelf vertellen