Vanavond reed er een monstertruck over mijn borst. Gelukkig een hele kleine, maar zoonlief was erg geïnteresseerd in hoe goed deze kon rijden over zijn melktoevoer. Als ik op tijd thuis kom, drinkt hij nog wel eens een slokje voor het eten. Hij zit dan op mijn schoot en drinkt erg enthousiast, maar doet ook zijn stinkende best om goed te kunnen zien wat zijn grote broer doet. Indien nodig draait hij zijn hoofd een beetje, indien erg nodig, heel ver. Meestal laat hij dan vooral niet los (au). Tijdens de avondvoeding net voor bed moet de laatste energie er nog uit. Ik zie dan dus regelmatig nog uitgebreide rek en strek oefeningen. Meestal gewoon een been wat omhoog en omlaag gaat, we liggen dan lekker samen op bed en ik zie vanuit mijn ooghoek wat wiebelteentjes allerlei kanten opgaan. Soms zit hij al helemaal in zijn slaapzakje. Dan is het wat lastiger een been omhoog te doen. Dit is natuurlijk goed op te lossen door je kontje omhoog te duwen en in een soort driehoek, met gedraaid hoofd, naast je moeder te staan. Waardoor er dus ter hoogte van mijn buik een kontje in de lucht heen en weer wiebelt. Het meest absurde hiervan is, hij laat echt niet los. Soms is duidelijk dat hij niet meer drinkt. Dan vraag ik of hij klaar is. Waarop hij weer hard verder drinkt. Maar al die interessante zaken in je omgeving en je lijf hebben gewoon ook hun tijd nodig. En hij laat zich duidelijk niet weerhouden door die tepel in zijn mond. Is alleen mijn kind zo vreemd of zijn er meerderen die dit doen?
Die van mij is dan nog geen dreumes maar doet ook al zo gek hele tijd! En inderdaad, vooral de tepel niet loslaten auw. Als we op bed liggen presteert meneer het om om te draaien de hele tijd, van zij, naar buik, kont omhoog, weer terug naar zij, op zijn rug. Om gek van te worden haha maar wel heel schattig en grappig! Hij wil graag nu alles zelf doen, dus houd mijn tepel in zijn hand en probeert dan met vuist en al te drinken. Beneden voeden gaat alleen als hij echt honger heeft. Anders is alles (papa, de hond, de kat, een vlieg, de tv, de muur, zijn eigen handjes etc) veel interessanter. Soms draait hij zo snel om dat je echt een luide "floep" hoort als hij loslaat. Soms verlang ik wel terug naar toen hij nog zo heerlijk rustig kon drinken (tot 4 maanden ong) al is het nu ook genieten omdat het zo'n grapjas is!
Haha ja ook hier heeeeel herkenbaar. Grote kunst noem ik het hahah. Ze stond laatst met haar voeten op het matras, beentjes gestrekt en billen in de lucht maar hoofdje gewoon ook plat op het matras om te drinken....
Als ik op de bank zit te voeden probeert ze altijd haar voetjes in mijn mond te doen. Als ze naar bed gaat voed ik haar liggend op bed en heeft ze een slaapzak aan en dat geeft haar een soort rust. Dan ligt ze heel stil te drinken. Als ze overdag te afgeleid is en te veel gaaat gymen onder het drinken neem ik haar ook mee naar boven en trek ik haar dr slaapzak eveb aan. Dan is het probleem opgelost
Hier het zelfde, als er te veel afleiding is dan kijkt hij alle kanten op en inderdaad ook niet loslaten en savond wiebelen met zn voetjes geen rust in zn kont zelfs nie als hij slaapt hihi.
Leuk om te lezen, mijn dochter drinkt ook in de meest rare houdingen! Of ze komt aankruipen, duikt letterlijk op de tiet, neemt 2 slokjes en kruipt dan weer weg haha. Veel te druk met alles. Tepelverlenging krijg ik inderdaad ook regelmatig, auw! Of als ze net een tsr heeft veroorzaakt opeens loslaten.. Melk overal..
Grappig om te lezen mijn zoontje doet het niet zo heel erg. Het enigste wat hij bijv doet is dat hij tijdens het drinken altijd aan mijn oorbel moet zitten. Mijn hoofd word dan ook steeds op zij gedraaid zodat hij er goed bij kan.
We drinken nu alleen nog maar 's avonds en 's ochtends. Ritme is even spelen bij grote broer, naar het grote bed voor een verhaaltje, slaapzak in en drinken. Soms wordt hij ongeduldig en wijst hij naar mijn borst en zegt dwingend "die". Laatst was hij echt moe en gaf hij ook zijn slaapzakje aan me. Heel schattig vond ik dat. Hij was ook na 3 slokken al vertrokken
Ik wou ook al schrijven, nu pas??? Heel herkenbaar! Niet altijd praktisch maar zorgt wel voor een lach op mijn gezicht.
Hij is grof motorisch niet zo snel. Tot een paar maanden geleden was het beperkt tot in mijn neus peuteren. Dat was vooral onprettig. Hij lijkt een beetje een inhaalslag te maken met gekkigheid. Het zal ook misschien schelen dat de stress er echt af is. Lange tijd was het voor ons beiden een beetje een strijd om voldoende melk te hebben, nu is het gewoon het extraatje waar hij heel erg van geniet. Dat zorgt volgens mij ook voor meer gekkigheid.
Heel herkenbaar zl doet het ook. Ik moet er altijd hard om lachen en dan drinkt hij lachend verder. Of hij laat los en hebben samen de slappe lach.. Als dat gedraai zorgt er wel voor dat ik liever niet voed in het openbaar.
Mijn dochter haalt ook allerlei acrobatische toeren uit tijdens het drinken. Vooral 's middags, als ik uit mijn werk kom. Dan gaan we samen op de bank zitten en mag ze drinken. Soms gaat ze half staan, billen omhoog en stug doordrinken. En als ze voor het slapen gaan nog even mag drinken ligt ze in een slaapzak, dus dan is het lastiger, maar dan gaat ze met haar armen maaien. Soms probeer ik er een boek bij te lezen en dan probeert ze mijn boek af te pakken. Dus dan leg ik mijn boek maar weer weg.
De jongste blijft tot nu toe redelijk liggen. Maar hij is 'pas' 7 mnd, dus het kan nog komen. De oudste heeft tot 1,5 jAr borstvoeding gehad en die haalde inderdaad de meest rare fratsen uit. Liefst dronk hij staamd op 1 been.