Doen jullie veel met de auto?

Discussie in 'De lounge' gestart door Lovely83, 18 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ik mag binnenkort afrijden en heb dan wanneer ik mijn rijbewijs heb behaald ook een auto tot mijn beschikking. Maar ik ben zo bang dat ik te snel de auto pak. Zie het zoveel om mij heen dat mensen werkelijk overal heen gaan met de auto.

Ik woon in een stad heb alles in de buurt, opvang van de kids, school van zoon straks mijn werk ook. Dus eigenlijk kan ik alles gewoon prima met de fiets blijven doen.

Doen jullie veel met de auto? Of toch nog steeds veel op de fiets?

2. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Ik gebruik de auto 1 keer per week om de kindjes naar het kinderdagverblijf te brengen. Het zou ook lopend kunnen, maar dan haal ik het qua tijd niet. Supermarkt en winkelcentrum zitten op 5 minuten loopafstand en afgelopen zondag ontdekt dat de kinderboerderij nog net op fietsafstand zit (moet daarbij wel zeggen dat als ik alleen ga met de kindjes ik wel de auto blijf pakken). De auto gebruiken we als we naar familie gaan, maar dat is niet zo vaak, en voor dagjes uit. En als mijn dienst op m'n werk rottig uitkomt dan pak ik ook wel eens de auto.

3. Trees

Trees Niet meer actief

Wij doen bijna alles met de auto, maar hebben ook weinig keus. Met lekker weer pak ik wel de fiets naar de supermarkt (totaal 9 km). Verder pak ik de auto, omdat alles hier 'ver' is. Iedereen heeft hier ook twee auto's voor de deur staan.

Toen we nog in de stad woonden (toevallig ook Groningen :D), probeerde ik juist zoveel mogelijk met de fiets te doen. De neiging om de auto te pakken was echter groot en moest mezelf soms dwingen om de fiets te pakken :). Vooral met slecht weer, weekboodschappen etc. is het wel erg makkelijk. Ook deed ik veel meer buiten de stad, waarvoor ik echt een auto nodig had. Zoals naar het bos gaan, zwembaden uitproberen en vrienden buiten de stad bezoeken. Wat ik kon fietsen deed ik wel, maar bij echt pokkeweer ging ik voor makkelijk.

Succes met afrijden!

4. Loes1980

Loes1980 Fanatiek lid

31 mei 2011
    1.170
    15
    38
    Ik was vrij laat met het behalen van mijn rijbewijs. Eerst moest ik hard sparen, en toen kreeg ik een ongeluk waardoor ik nog eens 4 jaar moest wachten voordat ik kon lessen.
    Toen ik 27 was haalde ik mijn roze kaarte en was (en ben nog steeds) zooooooooooo blij ermee.
    Ja, ik ben schuldig. Nu doe ik bijna alles met de auto. Mijn fiets staat al een jaar met een lekke band in de tuin te roesten.
    Ik rij gemiddeld 20.000 km per jaar (en dan woon ik nog maar 15 km van mijn werk, en gaan we nooit op vakantie waardoor ik die km ook niet rij) maar in mijn vrije tijd vind ik het heerlijk op een eindje te rijden.
    Nu moet ik volgend jaar op zoek naar ander werk, bedacht ik me dat ik ook evt taxichaffeur zou kunnen worden.
    (maar soms voor een kleine boodschap loop ik ook wel naar dorp hoor;))

5. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ja het is wel heel handig en vooral met slecht weer! eigenlijk pak ik bijna altijd de auto... tenzij het lekker weer is (droog met een zonnetje en niet te koud).

6. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Nee, ik doe niet veel met de auto, omdat ik doordeweeks geen auto heb. Als ik hem wel zou hebben, denk ik dat het er snel in zou sluipen om hem te vaak te gaan gebruiken, zeker met 2 kleintjes is het toch wel makkelijk. Ook omdat Benjamin nog niet op de fiets kan!

Voor mij is het dus goed dat we er 'maar' 1 hebben :D

7. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Wij doen nu momenteel alleen de boodschappen met de auto, en als we naar vrienden/familie buiten de stad gaan of andere uitjes nemen we ook de auto. Maar dit is alleen in de weekenden. Verder doen we alles fietsend! Ik hoop gewoon zo dat dit zo blijft als ik mijn rijbewijs haal!

8. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik heb geen rijbewijs en doe alles lopend, maar zie het wel bij mijn buurvrouwtjes. Hebben ook op latere leeftijd hun rijbewijs gehaald en brengen nu iedere ochtend hun kids met de auto naar school (is op 5 min loopafstand). Laatst riep ze ook 'Goh wat erg dat jullie door de regen moeten!'.. ach ja, dochter heeft een paraplu en mn zoontje zit onder de regenhoes dus zo dramatisch is het echt niet.

9. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Toen we allebei nog een auto hadden ging ik vaak met de auto.
    Vindt auto rijden ook hartstikke leuk,dus dan is het nog moeilijker om hem te laten staan :p

Maar nu hebben we er 1 en moet ik voortaan vrijwel alles door de weeks lopend doen.
    Alleen als ik moet werken of grote boodschappen moet doen pak ik de auto.
    En als wij na familie die wat verder weg wonen.

10. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.293
    113
    Nederland
    Ja, ik doe vrijwel alles met de auto! Mijn werk is 7 km verderop, maar ook dit doe ik met de auto.

De boodschappen e.d. ook, terwijl de AH hier bijna op de hoek ligt:D
    en soms zelfs als we op de koffie gaan bij mn zwager en schoonzusje, dan gaan we nog met de auto en die wonen letterlijk achter ons!

Neuh.... we zijn niet lui:p

11. tulip

tulip Niet meer actief

nee, ik doe hier in het dorp alles te voet of met de fiets, ook de weekendboodschappen. Ik gebruik hier nooit de auto, mits het echt pijpenstelen regent en ik weg MOET. Ik laat mn kind niet expres zeiknat worden terwijl dat niet hoeft. Maar in een miezerbuitje pak ik wel een paraplu en de regenhoes van de buggy.

Als ik buiten het dorp moet neem ik wel de auto uiteraard. Het is erg verleidelijk om de auto te pakken voor kleine dingen, maar ik let er bewust op. Ook bij mn vriend als hij iets bij zn ouders moet halen 3 straten verderop, dan zet ik zn fietsje vast buiten;)

12. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Ja toch wel... de winkels zijn 25 minuten lopen en dat is soms net iets te ver, ik trek het nog slecht met m'n bekken. Op de fiets kan m'n dochter nog niet mee... Werk doe ik sowieso met de auto (voorheen trein, maar nu we een kleintje hebben vinden we twee auto's praktisch). Eigenlijk is alles zeker 25 minuten lopen van ons huis en dat vind ik gewoon vaak net iets te ver. Heen gaat dan nog wel, maar terug... ik kom 's avonds niet meer van de bank. Als m'n man en ik beide thuis zijn dan spring ik nog weleens snel op de fiets voor een boodschap, ik vind fietsen best leuk dus dat maakt me niet uit.

13. Loes1980

Loes1980 Fanatiek lid

31 mei 2011
    1.170
    15
    38
    Ik vind het al erg als ik door de regen van de voordeur naar de auto toe moet:):p

14. Trees

Trees Niet meer actief

Je bent er zelf bij of je de auto of fiets pakt. In de stad ben je vaak meer tijd aan parkeren dan dat je de fiets pakt. En dan heb ik het nog even niet over de parkeerkosten in de binnenstad. Schrikbarend :$!

15. torrach le

torrach le Fanatiek lid

30 okt 2008
    4.435
    1
    0
    4 keer per dag op en neer naar school en tussendoor naar de winkel(s) is het enige wat ik doordeweeks met de auto rij... soms breng ik een neefje naar huis maar dat ligt op de route naar huis toe...
    af en toe gaat mn zoontje bij iemand spelen en dan komt er een extra ritje bij...

zodra het mooi weer is dan breng ik mn zoontje lopen naar school (20 tot 25 min. lopen) en haal ik m ook lopend weer op.. alleen tussen de middag gebruik ik dan de auto omdat ik het kwa tijd dan net niet red....

in het weekend gebruiken we de auto van mn man.... maar dan rij ik niet :(

16. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Trees: ik woon zelf 10minuten lopen van de binnenstadt dus zou wel gek moeten zijn om met de auto te gaan en parkeerkosten te betalen ;). Maarja hoop dat ik er nog steeds zo over denk wanneer ik daadwerkelijk een autorijbewijs heb!

17. ona81

ona81 Bekend lid

19 aug 2011
    844
    0
    0
    Heerlijk thuis geweest tot onze zoon 8 manden was,
    Wij wonen zo afgelegen, dat ik alles met d eauto doe. De eerste supermarkt is 4,5 km verderop en met een kleine van nu 8 maanden zie ik dat niet zitten (maxicosi achterop de fiets...) Straks als hij voorop kan, dan ga ik dit zeker weer fietsend doen. Mijn werk zit 25 km verderop ,d us dat ook voor sd eauto. Iedereen heef thier ook 2 auto's voor de deur.

18. Sensea

Sensea Niet meer actief

wij hebben geen auto en dat gaat prima.

als we echt een auto nodig hebben mogen we hem lenen van iemand, maar dat gebeurd een handvol keer per jaar. meestal voor afspraken ergens of fam bezoek heel ver weg.

de boodschappen doen we 1 maal per week met iemand samen, maar zou ook evengoed op de fiets kunnen.

19. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Wij gebruiken hem voor het werk, voor de zware boodschappen, om naar familie te rijden, vrienden, sport (meer dan 10km van ons huis vandaan).
    Voor de rest doe ik het lopend samen met Jayden.

20. Trees

Trees Niet meer actief

Voor 3 euro per uur je auto parkeren, wordt de de fiets extra aanlokkelijk ;).

Deel Deze Pagina