Mijn zoontje krijgt sinds vorige week 4 flessen. 5.30 uur: 1e fles: 190 cc + 6 10.30 uur:2e fles: 220 cc + 7 15.00 uur:3e fles: 190 cc + 6 19.30 uur:4e fles: 190 cc + 6 + klein beetje rijstebloem Ik doe bij elke fles 10 cc extra water ivm ontlasting. Hij drinkt niet alles leeg. De 2e fles meestal wel, maar de rest laat hij tussen de 20 cc en de 80 cc staan. Mij is verteld dat er max 10 uur tussen de laatste en de eerste voeding mag zitten tot 4 maand, dus de laatste krijgt hij om 19.30 uur en de eerste om 5.30 uur. De rest van de flessen moet ik dus erg rekken tot 4 en een half/ 5 uur er tussen. De 2e fles gaat vrij makkelijk, want dan slaapt hij er nog voor. De flessen er na wordt wat moeilijker vooral de laatste vaak begint hij een uur ervoor al te jengelen dat hij honger heeft. Heb advies aan het CB gevraagd en die zei als het echt moeilijk begint te worden dat ik hem dan eerst een klein beetje geef en de rest op de normale tijd, maar ik denk dat dat niet gaat werken, want als hij wat krijgt wil hij ook alles anders begint hij te huilen dat hij nog honger heeft. Heb er ook al aan zitten denken om weer terug te gaan naar 5 flessen daarom, maar als hij dan een keer langer slaapt komt die 5e fles pas tegen 22.30 uur ofzo en daar wilde ik van af, omdat ik hem niet meer wakker wil maken(hij drinkt dan ook weinig) Wie heeft er advies voor mij vind het best lastig.
Hallo, Als je kindje niet alle flessen leegdrinkt, zal het lastig blijven om 4 voedingen te geven, je kindje heeft dan misschien op dit moment meer aan 5 voedingen. Groeten eveline